معرفی و دانلود کتاب اعلان قرعه‌ی 49

عکس جلد کتاب اعلان قرعه‌ی 49
قیمت:
۵۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعلان قرعه‌ی 49 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعلان قرعه‌ی 49 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعلان قرعه‌ی 49

جنون، انزوا و ذهن پارانوئیدِ «اودیپا» زندگی او را دستخوش تغییر می‌کند. کتاب اعلان قرعه‌ی 49 رمانی شگفت‌انگیز از نویسنده‌ی نام‌آشنای آمریکایی، تامس پینچن است. کتابی کنایه‌آمیز، مملو از زیرکی، آشفتگی و طنز دیوانه‌وار. گفتنی است این کتاب در سال 1966 برنده‌ی جایزه‌ی بنیاد خانواده‌ روزنتال شده بود.

درباره‌ی کتاب اعلان قرعه‌ی 49

مرز میان واقعیت و توهم کجاست؟ چگونه می‌توان واقعیت روانی را از واقعیت بیرونی جدا کرد؟ کدام‌یک از ماجراها واقعاً اتفاق می‌افتند و کدام‌یک ساخته‌ و پرداخته‌ی ذهن ما هستند؟ این‌ها بخشی از سؤالاتی است که هنگام مطالعه‌ی اثر تامس پینچن (Thomas Pynchon) مدام با آن درگیر می‌شویم.

همه‌چیز از زمانی شروع شد که پیرس اینوراریتی از دنیا رفت و مسئولیت تمام دارایی‌هایش، از جمله جمع‌آوری بدهی‌ها، ارزیابی اموال و برآورد ثروت را به معشوقه‌ی سابقش، اودیپا ماس، واگذار کرد. این موضوع، اتفاقات عجیب‌و‌غریبی در زندگی اودیپا، شخصیت اصلی داستان، به وجود آورد. پیرس یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌داران و سرشناسان بازار املاک بود و در همه‌چیز دستی بر آتش داشت؛ از فعالیت‌های قانونی گرفته تا فروش استخوان انسان و زغال استخوان. پیگیری اموال این معشوقه‌ کار آسان و بی‌دردسری نبود. وظیفه‌ای که برعهده‌ی اودیپا گذاشته شده بود، او را در مسیر عجیبی مملو از اتفاقات باورنکردنی قرار داد و همینجا بود که اولین نشانه‌های پارانویا در او ظاهر گشت. اودیپا هنگامی که با وکیل عجیب پیرس به صحبت نشسته بود، ناگهان فکری به ذهنش خطور کرد: اگر همه‌ی این ماجراها بخشی از یک نقشه‌ی بزرگ‌تر باشد که برای فریب دادن من چیده شده است، آنگاه چه؟

معرفی و دانلود کتاب اعلان قرعه‌ی 49

کتاب اعلان قرعه‌ی 49 (The Crying of Lot 49) در سال 1966 نوشته و موفق شده جایزه‌ی بنیاد خانواده‌ روزنتال را کسب کند. در سراسر داستان شاهد کشمکش اودیپا با خودش هستیم. رشته‌ی او با واقعیت مدام از بین می‌رود و تشخیص این موضوع که همه‌ی این توطئه‌ها واقعاً در حال رخ دادن هستند و یا فقط ذهن خودش است که برعلیه‌اش دسیسه چیده، به امری ناممکن تبدیل می‌شود. او در این مسیر با انسان‌های جالبی ملاقات می‌کند و تمام این قضایا او را به خودشناسی می‌رسانند.

کتاب اعلان قرعه‌ی 49 را نشر چشمه با ترجمه‌ی طهورا آیتی به انتشار رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب اعلان قرعه‌ی 49

  • با طنزی غنی و درخششی آشوبناک. (Goodreads)
  • داستانی که به شکلی شگفت‌انگیز غیرمعمول است. (Amazon)
  • به واقع تصویری از فرهنگ اواسط دهه‌ی 1961. (Literary Hub)
  • یک معما، دسیسه و توری ادبی- تاریخی با طعمی شدیداً اروپایی. (San Francisco Examiner)

کتاب اعلان قرعه‌ی 49 مناسب چه کسانی است؟

اگر به خواندن رمان‌های پست‌مدرن، با ژانر معمایی و روان‌شناختی علاقه‌مند هستید، از خواندن این اثر لذت فراوانی خواهید برد.

در بخشی از کتاب اعلان قرعه‌ی 49 می‌خوانیم

ادیپا در فرودگاه، درحالی‌که حس می‌کرد نامرئی است، کنار عده‌ای که پوکر بازی می‌کردند فالگوش ایستاد. بازنده‌ی پی‌درپی خیلی تمیز و وظیفه‌شناسانه تک‌تکِ باخت‌هایش را وارد ترازنامه‌ی کوچکی می‌کرد که داخلش شیپورهای پُستی خط‌خطی کرده بود. شنید که گفت: «متوسط برگشتی من به 375/99 درصد می‌رسه، رفقا.» دیگران، غریبه‌ها، او را نگریستند، برخی با نگاه‌های خالی، برخی آزرده. ادامه داد: «این می‌شه متوسطش در طول 23 سال. هیچ‌وقت ازش جلو نمی‌زنم. پس چرا ول نمی‌کنم؟» هیچ‌کس جواب نداد.

در یکی از مستراح‌ها آگهی‌ای از ای‌سی-دی‌سی بود، فرقه‌ی مرگ آلامیدا کانتی، با یک شماره‌ی صندوق‌پُستی و شیپور. آن‌ها یک‌بار در ماه از میان بی‌گناهان، پرهیزکاران و آن‌ها که به اجتماع پیوسته و با آن هماهنگ بودند، کسی را انتخاب می‌کردند، از وی بهره‌ی جنسی می‌بردند و بعد قربانی‌اش می‌کردند. ادیپا از شماره یادداشت برنداشت.

پسر هَپَلی‌ای که نقشه داشت شب به درون آکواریوم‌ها بخزد و با دلفین‌ها مذاکره کند که بر آدم‌ها برتری داشتند مسافر پرواز تی‌دابلیو‌اِی به میامی بود. داشت بوسه‌ی وداعِ پرشوری با مادرش می‌کرد، که زبانش هم در آن دخیل بود. مدام می‌گفت: «نامه‌ می‌دم، مامان.» مادرش گفت «از طریق WASTE بفرست، یادت باشه. اگه از اون یکی استفاده کنی دولت بازش می‌کنه. دلفین‌ها عصبانی می‌شن.» پسر گفت: «دوستت دارم، مامان.» مادر توصیه کرد: «دلفین‌ها رو دوست داشته باش. از طریق WASTE نامه بده.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعلان قرعه‌ی 49
نویسنده
مترجمطهورا آیتی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات234
زبانفارسی
شابک978-600-229-902-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعلان قرعه‌ی 49

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اعلان قرعه‌ی 49

برای دریافت کتاب اعلان قرعه‌ی 49 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.