معرفی و دانلود کتاب امداد! برای نویسندگان: از آغاز تا 1390

عکس جلد کتاب امداد! برای نویسندگان: از آغاز تا 1390
قیمت:
۹۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امداد! برای نویسندگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امداد! برای نویسندگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امداد! برای نویسندگان: از آغاز تا 1390

اگر می‌نویسید و به نقطه‌ای رسیده‌اید که آمادگی لازم برای نمایش آثار خود به خوانندگان و منتقدان را پیدا کرده‌اید، راهکارهای روی پیتر کلارک در کتاب امداد! برای نویسندگان عصای دست شما خواهد بود. این کتاب راهنما با توصیه‌های کاربردی‌اش به شمایی که امید دارید به نویسنده‌ی بهتری تبدیل شوید و تنش و تعلل را در مسیر کار خود کاهش دهید، کمک خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب امداد! برای نویسندگان

شاید شما هم یک نویسنده‌ی تازه‌کار هستید که رؤیای شهرت و محبوبیت نزد خوانندگان را در سر می‌پرورانید. یا از آن دسته نویسندگانی هستید که مدت‌هاست به کار نوشتن مشغول هستند اما هنوز به نقطه‌ای که دلخواه خودشان است، نرسیده‌اند و موفق نشده‌اند تمام آنچه را در سر دارند، روی کاغذ بیاورند. شاید هنوز هم روی نوشته‌های خود کار می‌کنید و حتی یک نویسنده‌ی ترسو و خجالتی هستید! تمام این‌ها طبیعی‌ست!

معرفی و دانلود کتاب امداد! برای نویسندگان

مسیر نوشتن و تبدیل شدن به یک نویسنده‌ی بزرگ و موفق فراز و نشیب‌هایی دارد که روی پیتر کلارک (Roy Peter Clark) در کتاب امداد! برای نویسندگان (Help! For Writers: 210 Solutions to the Problems Every Writer Faces) آن‌ها را شرح داده است. برای مثال بسیاری از نویسندگان در میانه‌ی راه آن‌قدر ناامید می‌شوند که همه‌چیز را رها می‌کنند و برای روزها و بعضاً چندین ماه متوالی به‌کلی دست از نوشتن می‌کشند. یا با خواندن پیش‌نویس‌های اول خود کاملاً دلسرد شده و روحیه‌ی خود را از دست می‌دهند. اما در چنین مواقعی باید چه کار کرد؟

در کتاب امداد! برای نویسندگان می‌خوانید که حتی اشتباهات و نقاط ضعف شما نیز می‌توانند برای نزدیک‌تر شدن‌تان به اهداف نوشتن مفید باشند. کلارک به‌طور مستقیم و از طریق نکات و تمرینات ابداعی خود، تفکر روشن و استفاده‌ی دقیق از زبان را شرح داده است. در‌حالی‌که بسیاری از کتاب‌های آموزش نویسندگی هدف خاصی مانند نوشتن فیلمنامه یا رمان را با استفاده از ساختارهایی خاص دنبال می‌کنند، روی پیتر کلارک در کتاب امداد! برای نویسندگان خاطرنشان می‌کند که یک نویسنده برای نوشتن در یک سبک خاص و مثلاً ساختن کلیسایی از کلمات، لازم نیست تمام معیارهای سبک گوتیک را دنبال کند! بلکه در بسیاری از مواقع، تنها لازم است که تثلیث مقدس آغاز، میانه و پایان کار را در نظر بگیرد. او پیشنهادهای ساده‌ای برای نگریستن به مشکلات و موانع دارد تا از آن‌ها نترسید و به‌راحتی ازشان درس بگیرید. کلارک در این اثر نمونه‌هایی از نویسندگان دیگر را نیز برایتان نام برده که همین راه را دنبال کرده و به موفقیت رسیده‌اند. او در کتاب امداد! برای نویسندگان شما را به درجا نزدن و نوشتن مستمر تشویق می‌کند و توصیه‌های خاص و عملی را برای ادامه‌ی راه و تبدیل شدن به یک نویسنده‌ی حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب امداد! برای نویسندگان

کلارک در کتاب امداد! برای نویسندگان حقایق جالبی را با خوانندگان در میان گذاشته است؛ مثلاً اینکه هنر نویسندگی مشکلات بالقوه‌ی بی‌شماری دارد: گاهی داستان خیلی طولانی است، یا بالعکس، خیلی کوتاه است، بازنگری داستان سخت و طاقت‌فرساست و ... . او با در نظر گرفتن تمام این مشکلات و چالش‌ها، هفت مرحله‌ی فرآیند نوشتن را تشریح کرده و به 21 مشکل بزرگ که اغلب نویسندگان با آن‌ها مواجه هستند، پرداخته است. این نویسنده، ویراستار و مربی نویسندگی اهل آمریکا، تجربیات شخصی خود را نیز در کتاب پیش رو ارائه کرده تا خوانندگان مطمئن شوند که مسیر خودش نیز چندان آسان نبوده، اما در هر صورت آن را پشت سر گذاشته و به جایگاه فعلی رسیده.

هفت گامی که کلارک به آن‌ها پرداخته شامل «شروع»، «برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی»، «پیدا کردن کانون تمرکز»، «گشتن دنبال زبان»، «نوشتن نسخه‌ی اولیه»، «ارزیابی پیشرفت کار» و «بهبود متن» می‌شوند. کتاب امداد! برای نویسندگان دقیقاً همان چیزی‌ست که عنوانش می‌گوید: «امداد!» و شما به‌عنوان یک نویسنده می‌توانید آن را مثل یک راهنما یا منبعی برای ایده گرفتن در دست بگیرید و راه‌های کلارک را با دقت از نظر بگذرانید. واقعیت موجود این است که مشکلات هیچ دو نویسنده‌ای درست مثل هم نیستند و نویسنده‌ای هم وجود ندارد که هرگز در مسیر نوشتن خود به بن‌بست نخورده باشد اما کلارک در این مسیر همراه شماست و از آغاز تا پایان راهنمایی‌تان خواهد کرد.

کاوه فولادی‌نسب و مریم کهنسال نودهی کتاب امداد! برای نویسندگان را به فارسی برگردانده‌اند و نشر چشمه آن را منتشر و ورانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب امداد! برای نویسندگان

  • کلارک کتاب بسیار خوبی را در اختیار خوانندگان قرار داده است... او جادویی را که در پویایی زبان انگلیسی دیده می‌شود، منتقل کرده است. (مارگارت هایلبرون، مجله‌ی کتابخانه)
  • راهنمای خوبی برای استفاده‌ی درست از زبان. (باربارا فیشر، بوستون گلوب)
  • یک کتاب ساده با طنز پنهان در متن... کلارک به جای سرزنش، مربی‌‌گری کرده و خوانندگان را تشویق می‌کند تا از زبان و کلمات استفاده کنند. (کولت بنکرافت، سن پترزبورگ تایمز)
  • کاوشی جذاب و طنزآمیز در مورد قوانین در حال تغییر دستور زبان انگلیسی... کلارک دانش ارزشمندی را در مورد نحوه‌ی استفاده از زبان در دنیای واقعی و راه‌هایی برای کمک به نویسندگان ارائه کرده است. (چاک لدی، مینیاپولیس استار تریبون)
  • چه کسی فکرش را می‌کرد که بحث در مورد دستور زبان می‌تواند باعث خنده شود؟ این کتاب، یک راهنمای بسیار خواندنی و لذت‌بخش است که خوانندگان آن را در مسیر توسعه‌ی خود بسیار مفید خواهند یافت، نه فقط برای نویسنده شدن، بلکه به‌عنوان خواننده. (پابلیشرز ویکلی)
  • راهنمای دستور زبان برای قرن بیست‌ویکم، البته کمی ساده‌تر و ملایم‌تر. یک کتاب خوب برای اضافه کردن به قفسه‌ی کتاب هر کسی که به زبان اهمیت می‌دهد. (آمون شی، نقد کتاب نیویورک تایمز)

کتاب امداد! برای نویسندگان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم در مسیر نویسنده شدن هستید و دلتان می‌خواهد سختی‌های راه را با لذت پشت سر بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم با روی پیتر کلارک همراه شوید.

در بخشی از کتاب امداد! برای نویسندگان: از آغاز تا 1390 می‌خوانیم

نیاز به نوشتن یک چیز است، عمل کردن به آن یک چیز دیگر. وقتی پانزده سالم بود، وسط مسابقه‌ی بیس‌بال مچ پایم شکست و هنوز یادم است که برای اولین هفته‌ی استراحتم چه برنامه‌ای ریختم. می‌خواستم یک رمان جاسوسی بنویسم. دوره دوره‌ی گلدفینگر و گلوله‌ی آتشین بود و من این رؤیا را در سر داشتم که نسخه‌ی مأمور 007 خودم را خلق کنم. نویسنده‌ی نوجوانِ خوب و باهوشی بودم، اما هیچ‌وقت چیزی طولانی‌تر از داستان کوتاه یا گزارش کتاب ننوشته بودم. مهم نبود. آماده‌ی حرکت بودم. در ایوان پشتی خانه‌مان کنج دنجی پیدا کردم، پای معیوبم را آرام گذاشتم روی کوسن، دفترچه‌ی قطع بزرگ و خودکارم را برداشتم، و بعد… هیچ.

خیلی خوب و دقیق یادم است که چه چیزی جلوِ نوشتنم را گرفت: نمی‌دانستم چه‌طور باید رمان نوشت. می‌دانستم رمان چه سروشکلی دارد، اما از روند خلق آن چیزی نمی‌دانستم. فکر می‌کردم صرفاً با کشیدنِ شیره‌ی تخیلم می‌توانم کتاب بنویسم. رمان - هر چه باشد - متنی تخیلی بود. می‌توانستم مواد و مصالحش را از خودم دربیاورم. اما خیلی زود برایم روشن شد که قبل از آن‌که پیش‌تر بروم لازم است بیش‌تر بدانم، خیلی بیش‌تر؛ درباره‌ی جاسوس‌ها، درباره‌ی روس‌ها، درباره‌ی ابزار و ادوات، درباره‌ی زنان، درباره‌ی همه‌چیز. بعد تردید از راه رسید: «چی باعث شد فکر کنی می‌تونی رمان بنویسی؟ تو نویسنده نیستی. تو یه احمق‌کوچولوی دست‌وپاچلفتی‌ای. تو حتی نمی‌تونی تو بیس‌بال مراقب خودت باشی تا مچ پات نشکنه.»

بعد هم البته نوبت وسوسه‌ها بود: «روی، بازی یانکیز شروع شده. می‌خوای بیای تو تماشا کنی؟» «هی پسر، نمی‌خوای بری کاروِل بستنی بخوری؟» «هی روی، رُزی پشت خط منتظرته.»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه: هفت گام نویسندگی
چه‌طور از امداد! استفاده کنیم؟
گام اول: شروع
1: چیزی برای نوشتن ندارم
2: از این‌که براساس تکلیف بنویسم متنفرم
3: با پژوهش مشکل دارم
گام دوم: برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی
4: عادت‌های کاری من خیلی آشفته‌اند
5: هیچ‌وقت نمی‌توانم چیزی را که لازم دارم، همان وقتی که لازم دارم پیدا کنم
6: مواد و مصالحم آن‌قدر زیادند که نمی‌توانم به‌شان سروسامان بدهم
گام سوم: پیدا کردن کانون تمرکز
7: نمی‌دانم متنم دقیقاً درباره‌ی چیست
8: با شروع کار مشکل دارم
9: در انتخاب بهترین مواد و مصالح کارم مشکل دارم
گام چهارم: گشتن دنبال زبان
10: کلمه کم دارم
11: نسخه‌های اولیه‌ی نوشته‌هایم پُر از کلیشه‌اند
12: کلمه‌هایم نمی‌توانند مسائل را شفاف بیان کنند
گام پنجم: نوشتن نسخه‌ی اولیه
13: مغزم به‌کل قفل کرده
14: نمی‌توانم جلوِ تعلل در شروع کار را بگیرم
15: با کار کردن براساس طرح مشکل دارم
گام ششم: ارزیابی پیشرفت کار
16: کند کار می‌کنم و به ضرب‌الاجل‌هایم نمی‌رسم
17: وسط کارم افت می‌کند
18: نوشته‌هایم هیچ‌وقت خوب تمام نمی‌شوند
گام هفتم: بهبود متن
19: نمی‌دانم چی را بازبینی کنم و وقت کم می‌آورم
20: متنم زیادی طولانی است
21: نقد و ویرایش اذیتم می‌کند
گام نهایی: ایمان‌تان را از دست ندهید
سپاس‌گزاری
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امداد! برای نویسندگان: از آغاز تا 1390
نویسنده
مترجمکاوه فولادی نسب، مریم کهنسال نودهی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات314
زبانفارسی
شابک978-622-01-1145-0
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب امداد! برای نویسندگان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب امداد! برای نویسندگان

برای دریافت کتاب امداد! برای نویسندگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.