معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو نوشته‌ی ولی اله رفیعی، شما را با مفاهیم پایه و عملکرد بخش‌های مختلف این سیستم خودرویی آشنا کرده و شیوه‌ی تست و عیب‌یابی آن را آموزش می‌دهد. این کتاب آموزشی با تشریح اجزای سیستم تهویه‌ی خودرو و مدارات الکتریکی آن به شما یاد می‌دهد که چگونه این بخش را تجزیه‌وتحلیل کرده و مشکلات آن را برطرف نمایید.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو

ماشین‌های مدرن هم ازنظر فنی و هم ازلحاظ امکانات جنبی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. یکی از مهم‌ترین امکاناتی که به خودروهای امروزی اضافه گشته و باعث شده رانندگی به‌مراتب راحت‌تر و امن‌تر شود، سیستم تهویه مطبوع است. ماشین‌های نسل قبل معمولاً فقط دستگاهی برای گرمایش داشتند و عملاً از امکان دیگری برخوردار نبودند. اما خودروهای مدرن دارای سیستم گرمایش و سرمایش پیشرفته، کنترل دما، گردش هوا و حتی تصفیه هوا هستند. به این شکل سرنشین در هر حالتی احساس آرامش خواهد داشت و فارغ از هوای بیرون، می‌تواند رانندگی کند. این سیستم بیشتر در خودروهای خارجی وجود داشت ولی به‌مرور به ماشین‌های ساخت داخل هم اضافه شد. درنتیجه مکانیک‌ها در کنار دیگر اجزای خودرو، باید با این فرآیند پیچیده و مدرن هم آشنا باشند. یکی از منابع مفید برای درک و آشنایی این سیستم، کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو نوشته‌ی ولی اله رفیعی است. این کتاب آموزشی می‌کوشد به مفاهیم پایه‌ای سیستم موردبحث بپردازد و اجزا و عملکرد بخش‌های مختلف آن را توضیح دهد.

سیستم تهویه مطبوع خودروها عموماً چند وظیفه‌ی کلی دارد: گرمایش و سرمایش اتاق، کنترل سیرکولاسیون هوا، کنترل رطوبت، فیلتراسیون، و یخ‌زدایی و مه‌زدایی شیشه‌ها. ماشین‌های امروزی معمولاً همه‌ی این امکانات یا حداقل بخشی از آن‌ها را دارند. در سیستم گرمایشی خودروها معمولاً از حرارت موتور استفاده می‌شود و گرمای آن است که به نحوی به داخل کابین انتقال می‌یابد. اما سیستم سرمایشی کمی پیچیده‌تر است و فرآیند طولانی‌تری دارد. چون برای ایجاد سرما باید حرارت را جذب و حذف کرد. ولی اله رفیعی در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو، کوشیده فرآیند انتقال گرما و ایجاد سرمای خودروها را با جزئیات و به‌صورت تصویری توضیح دهد. او برای مخاطبش اجزا و نحوه‌ی کارکرد کولر و سیستم بخاری ماشین را تشریح و تک‌تک قطعات آن‌ها را معرفی می‌کند. نویسنده در ادامه به فرآیند تست و عیب‌یابی این سیستم می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان ایرادات سیستم تهویه مطبوع را پیدا و برطرف کرد. در این فصل خواننده با انواع عیوب مثل علت نویز کولر، بوی نامطبوع آن، وجود نشتی، عدم تولید فشار یا نامناسب بودن گاز کولر آشنا می‌شود و شیوه‌ی کار با دستگاه شارژ اتوماتیک و روش شارژ گاز کولر را فرامی‌گیرد. در فصل پایانی نیز مدار الکتریکی سیستم تهویه انواع خودروهای رایج در کشور توضیح داده خواهد شد. در این قسمت به ماشین‌هایی مثل سمند، پژو 405، پارس و 206، پراید، لیفان، رانا، دنا و H330 پرداخته می‌شود.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی

مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی، کتاب‌های آموزشی نشر دیباگران هستند که به معرفی انواع مهارت‌های فنی می‌پردازند و آن‌ها را از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش می‌دهند. از این مجموعه تاکنون بیش از 50 عنوان کتاب به انتشار رسیده که عموماً به آموزش مشاغل مختلفی همچون مکانیک خودرو، برق و تأسیسات ساختمان، عمران، حسابداری، خیاطی و... اختصاص داشته‌اند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزشی به دانشجویان رشته‌ی مکانیک خودرو، تکنسین‌ها و علاقه‌مندان به این مهارت فنی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو می‌خوانیم

انتقال حرارت از جسمی به جسم دیگر فقط هنگامی انجام می‌شود که بین آن‌ها اختلاف دما وجود داشته باشد و هنگامی که یک جسم با محیط خود در تعادل حرارتی (یعنی هم دما) باشد بین جسم و محیط انتقال حرارتی وجود نخواهد داشت.

انتقال حرارت همواره از یک جسم با دمای بیشتر به جسم با دمای کمتر (از جسم گرم‌تر به جسم سردتر) صورت پذیرفته و هرگز در جهت عکس آن صورت نمی‌پذیرد؛ بنابراین، سیستم تهویه مطبوع سرما تولید نمی‌کند و فقط گرما را کاهش می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مفاهیم پایه
فصل 2: اجزا سیستم تهویه مطبوع
فصل 3: تست و عیب‌یابی سیستم تهویه مطبوع
فصل 4: مدارات الکتریکی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات189
زبانفارسی
شابک978-622-218-506-0
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سیستم تهویه مطبوع خودرو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.