معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز
قیمت:
۱۱۰۰۰۰ ۹۹,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز نوشته‌ی داریوش فریدونی برزآباد راهنمایی جامع برای فراگیری شیوه‌ی کار موتور‌ اتومبیل، سیستم سوخت‌رسانی و نکات ایمنی آن است. نویسنده در این کتاب تمامی نکات لازم جهت تعمیر و عیب‌یابی خودرو را در نظر گرفته و منبعی جامع در این زمینه تهیه کرده است.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز

خودرو یا اتومبیل از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که مهم‌ترین قسمت آن را موتور تشکیل می‌دهد. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز نوشته‌ی داریوش فریدونی برزآباد به این قسمت مهم می‌پردازد و توضیحاتی درباره‌ی آن عرضه می‌کند. تاریخ پیدایش و ساخت اولین اتومبیل‌ها، برگرفته از ساخت اولین موتور‌های بخار و بعد از آن موتور‌های احتراقی است. کار اصلی موتور تبدیل انرژی شیمیاییِ حاصل از سوخت به انرژی مکانیکی است. سوخت به داخل پیستون‌ها وارد می‌شود و در آن با اکسیژن ترکیب و در اثر فشرده شدن و جرقه‌ی شمع داخل پیستون انفجار رخ می‌دهد. این احتراق سبب آزاد شدن انرژی می‌شود و پیستون به حرکت درمی‌آید.

این روند چهار مرحله‌ای که از مکش سوخت و هوا، تراکم و جرقه، احتراق و در آخر باز شدن پیستون و آزاد شدن انرژی تشکیل شده است، سبب تبدیل انرژی شیمیایی سوخت به انرژی مکانیکی می‌شوند. این انرژی از طریق مجموعه‌ای از قطعات مثل مبدل گشتاور، جعبه‌دنده، دیفرانسیل و کلاچ از موتور به چرخ‌ها وارد می‌شود و باعث حرکت ماشین می‌گردد. گفتنی است دود حاصل از احتراق پیستون‌ها توسط لوله‌ای از درون موتور خارج و به‌وسیله‌ی اگزوز به بیرون رانده می‌شود.

مطابق با کتاب تعمیرکار اتومبیل گازسوز، سوخت اتومبیل‌ها تأثیر به‌سزایی در زمینه‌ی آلودگی محیط زیستی دارد؛ ازآنجایی‌که تعداد تولید خودرو در دنیای امروز بسیار زیاد است و اکثر ماشین‌ها از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند. توجه خودروسازان به استفاده از سوختی با آسیب کمتر بسیار مورد توجه است؛ اما میزان انرژی موردنیاز خودروهای جدید هم مسئله‌ی دیگری است که باید به آن توجه داشت. اولین اتومبیل‌های مدرن از سوخت بنزینی و گازوئیلی استفاده می‌کرده‌اند، اما با توجه به میزان آلایندگی آن‌ها و همچنین کمبود منابع امروزه استفاده از خودرو‌های گازسوز رو به افزایش است.

نویسنده در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز در رابطه با موتور گازسوز می‌افزاید که این خودرو‌ها از سوخت‌های CNG و LNG استفاده می‌کنند. در این موتور‌ها گاز متان با اکسیژن ترکیب‌ شده و داخل پیستون‌ها می‌رود و روندی که در بالا شرح دادیم انجام می‌شود. گاز متان کم‌ترین آلایندگی را در بین هیدروکربن‌ها دارد و همچنین می‌توان آن را تولید کرد. همچنین بسیاری از خودروهای قدیمی بنزینی و گازوئیلی می‌توانند از این سوخت استفاده کنند و دوگانه‌سوز شوند؛ به‌این‌ترتیب می‌توان با گازسوز کردن خودروها بخش قابل‌توجهی از میزان آلایندگی خودروها را کاهش داد.

کتاب تعمیرکار اتومبیل گازسوز اثر داریوش فریدونی برزآباد کتابی آموزشی است و هدفش ارائه‌ی درس‌ها و اصول اساسی و نظری تعمیر خودروی گازسوز است. نویسنده در ابتدای هر فصل دوره‌ای را تعریف می‌کند و با توجه به آن به تعریف تمامی نکات اولیه و سپس موارد اصلی می‌پردازد. متن روان و توضیح تمامی نکات از ویژگی‌های متمایز کتاب است که سبب می‌شود برای تمامی افراد قابل فهم و ملموس باشد.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز نوشته‌ی داریوش فریدونی برزآباد توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران عرضه شده است.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کلیه‌ی علاقه‌‎مندان به مکانیک خودرو توصیه می‌شود. محتوای کتاب را مربیان و متخصصان و همچنین دانشجویان و کارآموزان مناسب و مفید خواهند یافت.

(این کتاب حجمی بیش از 20 مگابایت دارد. لطفاً پیش از خرید، نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش آن در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز می‌خوانیم

برای استفاده از فیلر تیغه مناسبی را در فاصله لقی مورد نظر قرار می‌دهند. هرگاه فیلر در آن به طور جذب قرار گیرد فاصله بین دو قطعه به‌اندازه ضخامت تیغه فیلر خواهد بود. از فیلرها برای اندازه گیری فاصله دهانه پلاتین دلکو لقی سوپاپ‌ها و دهانه پلاتین‌های شمع و غیره استفاده می‌کنند. در شکل روش اندازه گیری لقی بین پیستون و سیلندر به وسیله فیلر دیده می‌شود. در این روش نیروسنجی به فیلر متصل بوده و تماس جذب فیلر را اندازه می‌گیرد. به جز فیلرهای تیغه‌ای فیلرهای میله‌ای هم استفاده قرار می‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت کار
فصل دوم: فلزکاری و کار با ابزارهای عمومی
فصل سوم: باز و بست موتور و راه‌اندازی آن
فصل چهارم: کنترل و بازرسی سیستم سوخت رسانی موتورهای بنزینی
فصل پنجم: نصب کپسول گاز بر روی خودرو
فصل ششم: لوله‌کشی سیستم گازرسانی خودرو
فصل هفتم: نصب قطعات و راه‌اندازی سیستم سوخت رسانی گازسوز
فصل هشتم: عیب‌یابی و رفع عیب سیستم سوخت رسانی
فصل نهم: به‌کارگیری اصول و مقررات کارگاهی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات267
زبانفارسی
شابک978-600-124-640-1
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک
۱۱۰۰۰۰ ۹۹,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار اتومبیل گازسوز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.