معرفی و دانلود کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی

عکس جلد کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی

عادل شیرازی و عارف شیرازی در کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی به تعریف روش‌های پیشگیری از جرم محیطی و کاربرد نظریه‌های موجود در این زمینه‌ می‌پردازند و استراتژی‌های نوین پیشگیری از وقوع جرایم را به شما خواهند آموخت.

درباره‌ی کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی

یکی از مصداق‌های پیشگیری از جرم محیطی می‌تواند این باشد که کاروران جرم محیطی توجه خود را بر فعالیت جنایی بالقوه متمرکز نمایند. دنبال کردن الگوهای جرم و توضیح تأثیرات محیطی آن سبب استخراج قوانینی می‌شود که می‌تواند مشکلات نوظهور عرصه‌ی جرایم را پیش‌بینی کند. همه‌ی این تلاش‌ها سبب توسعه‌ی استراتژی‌های موجود در این زمینه شده است و کمک می‌کند که در کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی با برنامه‌ریزی‌های لازم و کاربردی در این‌باره آشنا شوید.

پیشگیری از جرم اجتماعی بخشی از اقدامات امنیتی است که روی برنامه‌های اجتماعی، آموزش، ایجاد اشتغال، رفاه، بیمه‌ی ‌بیکاری و سایر اقدامات پس از حادثه تمرکز دارد. البته با وجود آن‌که برنامه‌ها و هزینه‌های صرف‌شده برای کنترل جرم اجتماعی ستودنی‌ست، حوزه‌ی جرم محیطی و نیروهای امنیت فیزیکی بیش از حوزه‌های دیگر نیازمند دریافت بودجه هستند.

در مجموع کنترل جرم محیطی به اندازه‌ی مدل کنترل جرم اجتماعی اهمیت دارد که در این کتاب به حد کافی بر آن تمرکز خواهد شد. همان‌طور که ذکر شد، مسائل مرتبط با پیشگیری از جرم و همچنین حفاظت فیزیکی درخور توجه ویژه است؛ لذا لازم است هر مامور و مدیر حفاظتی بر این مباحث اشراف کامل داشته باشند. در این کتاب موضوعات کنترل جرم محیطی، مفاهیم و کاربردهای امنیت فیزیکی، اصول سیستم هشدار، کنترل دسترسی و فناوری تشخیص به طور مفصل مورد بررسی قرارگرفته است. در انتهای هر فصل به منظور یادگیری بهتر مطالب ارائه شده سوالات چهارگزینه‌ای و صحیح و غلط طرح شده است که به کمک آن‌ها می‌توانید دانش خود را در این زمینه بسنجید.

این اثر حاصل پژوهش و همکاری عادل شیرازی و عارف شیرازی است که خواندن آن برای کارکنان سازمان اطلاعاتی ایران سودمند خواهد بود. گفتنی‌ست انتشارات صفرتاصد کتاب حاضر را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای

مجموعه‌ی 12 جلدی افسران حفاظت حرفه‌ای در زمینه‌ی امنیت ملی و حفاظتی نوشته شده‌ و شامل موضوعاتی چون «مبانی و اصول امنیت و حفاظت»، «ارتباطات در امور امنیتی و حفاظتی»، «وظایف افسران حفاظت»، «ایمنی و حفاظت از آتش‌‌‌سوزی» و... می‌شود. محتوای این مجموعه با توجه به منابع جدید و به‌روز دنیا به نگارش درآمده و راهنمایی کاربردی در جهت آموزش نیروهای حفاظتی و امنیتی است.

کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: مسائل حقوقی حفاظت و امنیت مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر کمک می‌کند پرسنل سازمان اطلاعاتی ایران آگاهی و دانش خود را در زمینه‌ی استراتژی‌های امنیتی نوین بالا ببرند.

در بخشی از کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی می‌خوانیم

موضوع حصارکشی موضوعی بسیار جالب‌تر و مهم‌تر از آن است که بیشتر افراد در ابتدا تصور می‌کنند. حصارکشی در طول تاریخ به عنوان دفاع در برابر دشمنان مورد استفاده قرار گرفته است. قدمت شهر محصور پمپئی به 800 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، و عجیب نبود که مرزهای حقیقی پادشاهی‌ها در چین حصارکشی شوند (منشأ دیوار بزرگ چین). شهر قدیمی کِبِک تنها شهر محصور در کانادا و ایالات متحده است.

اقدامات ارعاب‌گری مدرن و ​​جنگ داخلی منجر به نوآوری‌هایی در انواع و استفاده از حصارکشی شده است. نوار خاردار (روبان تیغی)، یک نسخه‌ی مدرن از سیم خاردار، یک جسم پدافندی و یا بهتر است بگوییم، تهاجمی بسیار کارآمد (اگر خطرناک نباشد) است. استفاده از آن به ندرت قابل‌توجیه است، به جز مواردی که بالاترین استانداردهای امنیتی لازم باشد؛ به عنوان مثال در یک زندان مرکزی.

استفاده از نوار خاردار در تجهیزات صنعتی در آمریکای شمالی مرسوم نیست. نوار خاردار می‌تواند در پیچ‌های بالای حصارها به جای سیم خاردار معمولی استفاده شود. در وضعیت‌های بسیار پرخطر، پیچ‌های نوار خاردار که در یک محفظه‌ی هرمی بین یک حصار معمولی دولایه قرار گرفته‌اند، یک دفاع بسیار کارآمد را ارائه می‌دهند.

محصول دیگر ارعاب‌گری مدرن، حصار سیم خاردار است که آزادانه می‌چرخد و اخیراً در ایرلند توسعه یافته است. هنگامی که یک متجاوز فرضی در تلاش برای بالا رفتن، به برآمدگی (طرّه) دست می‌اندازد، برآمدگی دوم به راحتی در محل می‌چرخد. این محصول کارآمدتر از برآمدگی سنتی و قابل‌قبول‌تر برای کاربرد معمول است تا پیچ‌های نوار خاردار. حصارکشی، همانطور که در اکثر برنامه‌ها استفاده می‌شود، نوع توری رایج با یک سیم خاردار و برآمدگی بیرونی است. یک نقطه ضعف بزرگ حصار توری سهولت بالا رفتن از آن است. بریتانیایی‌ها برای غلبه بر این مشکل، "حصار مشبک جوش‌کاری‌شده" را ساختند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کنترل جرم‌های محیطی
پیشگیری از جرم محیطی در مقابل پیشگیری از جرم اجتماعی
نظریه‌ها
پیشگیری از جرم از طریق طراحی محیطی (CPTED)
CPTED نسل دوم
فضاهای قابل‌دفاع: پیشگیری از جرم از طریق طراحی شهری
برنامه‌های کاربردی
خلاصه
آزمون فصل اول: کنترل جرم‌های محیطی
فصل دوم: مفاهیم و کاربردهای امنیت فیزیکی
برنامه‌ریزی امنیت فیزیکی
روشنایی (نورپردازی) امنیتی
ملاحظات کاربرد
شیشه‌اندازی (شیشه‌کاری)
تشخیص نفوذ (تجاوز)
حسگرها (شناسگرها/ردیاب‌ها) /سنسورها
کنترل‌های سیستم
نظارت (پایش) سیستم
دسترسی کارت
سخت‌افزار قفل
دوربین مداربسته
گاوصندوق‌ها و خزانه‌ها
گاوصندوق‌های مقاوم در برابر دزدی
فضاهای داخلی
مخزن
قفل ساعتی
قفل تأخیر زمانی
دستگاه‌های قفل مجدد
وزن اضافی
قلاب‌شدن به کف زمین
شماره‌گیر‌های ضدجاسوسی
خزانه‌های مقاوم در برابر دزدی
محفظه‌های مقاوم در برابر آتش
حصارکشی
همگرایی
ادامه تحصیل
گواهینامه‌ی امنیت فیزیکی
روندهای نوظهور
آزمون فصل دوم: مفاهیم و کاربردهای امنیت فیزیکی
فصل سوم: مبانی سیستم هشدار
پایشگری هشدار
رابط متصدی (اپراتور)
سنسورهای هشدار‌ (اعلام خطر)
هشدارهای ورود زوری
هشدارهای مزاحم
پاسخ هشدار
روندهای نوظهور
آزمون فصل سوم: مبانی سیستم هشدار
فصل چهارم: کنترل دسترسی
مقدمه
کنترل دسترسی اضطراری
مثال‌هایی از کنترل دسترسی
حسابرسی و حفظ سوابق
مجوز (تنفیذ) دسترسی
اعمال امنیت فیزیکی در کنترل دسترسی
کنترل قفل‌ها و کلیدها
دسترسی الکتریکی سیستم‌های کنترل
مدیریت دسترسی به پایگاه داده (بانک اطلاعاتی) سیستم
فناوری‌های بیومتریک
کنترل دسترسی در عصر اطلاعات
روندهای نوظهور
آزمون فصل چهارم: کنترل دسترسی
فصل پنجم: فناوری تشخیص
بهترین تجهیزات تشخیصی کدام است؟
تشخیص فلز
مغناطیس‌سنج‌ها
دستگاه‌های موج پیوسته
حسگرهای میدان ضربانی
اشعه‌ی ایکس
تشخیص مواد منفجره
ردیاب‌های نورتابی شیمیایی
فناوری پس‌پراکنش
برش‌نگاری رایانه‌ای
تشخیص با استفاده از سگ
نظارت الکترونیکی کالا
پاسخ به هشدارها
روندهای نوظهور
خلاصه
آزمون فصل پنجم: فناوری تشخیص
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی
نویسنده،
ناشر چاپی صفرتاصد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-622-677051-4
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی

برای دریافت کتاب افسران حفاظت حرفه‌ای: پیشگیری از جرم و حفاظت فیزیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.