معرفی و دانلود کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی

عکس جلد کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۳۶,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی

کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی نوشته‌ی مهدی حق شناسی به بررسی نقش اقتصاد دیجیتالی و رشد آن در تغییر و تحول اقتصاد جهان می‌پردازد. نویسنده در این اثر با ذکر دلایل منطقی و روشن و مثال‌های متعدد، تبیین می‌کند که چطور ظهور اقتصاد دیجیتالی مسیر دستیابی مردم به رفاه اجتماعی را هموار کرده است.

درباره‌ی کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی

اقتصاد دیجیتالی به زبان ساده، اقتصادی مبتنی بر فناوری‌های نوین دیجیتالی در حوزه‌ی محاسبات است و در آن فعالیت‌هالی مالی و اقتصادی از طریق شبکه‌های تحت وب انجام می‌پذیرد. این نوع اقتصاد نوین که حالا روز به روز به شکل فزاینده‌ای با اقتصاد سنتی در هم می‌آمیزد و تشخیص و تمایز آن سخت‌تر می‌شود توانسته، بابی نوین به سوی رفاه اجتماعی بگشاید.

مهدی حق شناسی در کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی به تفصیل به این موضوع می‌پردازد.این کتاب که در 4 فصل تدوین شده، پله‌پله از چگونگی تبدیل شدن اقتصاد سنتی به اقتصاد نوین و دیجیتال صحبت کرده و سپس به معرفی اقتصاد دیجیتالی می‌پردازد.

فصل اول کتاب، به معرفی انواع نظام‌های اقتصادی مانند «نظام پول کالایی»، «نظام پول کاغذی» و غیره اختصاص یافته است. نویسنده در این بخش در کنار تاریخچه‌ی تحولات پول، پول نوین یعنی پول الکترونیکی و شبه پول‌ها را معرفی می‌کند و درباره‌ی ویژگی‌های اصلی پول دیجیتالی و معیارهای مهم در رواج پول دیجیتال توضیح می‌دهد.

فصل دوم کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی به معرفی کامل اقتصاد دیجیتالی اختصاص یافته. در این بخش حق‌شناسی از توضیح پیشینه‌ی شکل‌گیری اقتصاد دیجیتالی شروع کرده و در ادامه به مسائل مهمی همچون «مدل‌های کسب و کار»، «نیازهای داده‌ای برای اقتصاد مبتنی بر اطلاعات»، « تفاوت اقتصاد دیجیتال و سنتی» و «تاثیر اقتصاد دیجیتال بر سیاست‌های مالی» می‌پردازد. نویسنده در این بخش تلاش می‌کند تمام جنبه‌های اقتصاد دیجیتال را در نظر گرفته و با زبانی ساده درباره‌ی آن سخن بگوید.

فصل سوم کتاب توضیح بیشتری را درباره‌ی رمز ارزها ارائه کرده و مهدی حق شناسی تمام تلاشش را می‌کند انواع مسائل و جنبه‌های اساسی درباره‌ی پول دیجیتال را توضیح دهد. از بخش‌های این فصل می‌توان به «خاصیت ضدتورمی رمزارزها»، «تعریف بیت‌کوین»، «تاثیر رمزارزها بر صنعت مالی و سیاست‌های پولی» و ... اشاره کرد. فصل چهارم به نوعی مهم‌ترین فصل کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی به‌شمار می‌رود و به تاثیراتی که اقتصاد دیجیتالی بر زندگی مردم و رفاه آن‌ها می‌گذارد،‌ می‌پردازد.

از نکات مثبت این کتاب می‌توان به ارائه‌ی نکات پایه و مبنایی درباره‌ی اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی اشاره کرد که مطالعه‌ی آن را برای هر فردی با هر سطحی از اطلاعات امکان‌پذیر می‌کند. بنابراین چه در مباحث مرتبط با اقتصاد حرفه‌ای باشید و چه به‌تازگی مطالعه در این حوزه را آغاز کرده‌اید، می‌توانید از مطالب اثر پیشِ رو بهره‌مند شوید. کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی توسط نشر موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است،

کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی مناسب چه کسانی است؟

اگر در زمینه‌ی رمز ارز و بیت‌کوین فعالیت می‌کنید یا به حوزه‌ی اقتصاد و مسائل علوم اجتماعی و رفاه اجتماعی علاقه‌مند هستید، این کتاب مناسب شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی می‌خوانیم

در سال 2016 کلاوس شوآب در کتاب انقلاب صنعتی چهارم نگاه عمیق‌تری به اقتصاد دیجیتال کرد. او در کتابش پس از تشریح سه انقلاب صنعتی، اقتصاد دیجیتال را انقلاب صنعتی چهارم نامید. به اعتقاد او انقلاب صنعتی اول در قرن‌های هجدهم و نوزدهم با ساخت راه‌آهن و اختراع موتور بخار شکل گرفت و نیروی مکانیکی به کمک انسان آمد، پس از آن موج دوم انقلاب صنعتی، در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به وجود آمد. در این انقلاب صنعتی، اختراع برق و روش تولید انبوه، کارخانه‌های امروزی را به وجود آوردند. انقلاب صنعتی سوم با اختراع نیمه‌رسانا‌ها و کامپیوترها شکل گرفت و با معرفی اینترنت و تلفن همراه توسعه یافت. موج چهارم انقلاب صنعتی که شوآب آن را اقتصاد دیجیتال نامید، با توسعه‌ی فناوری‌های دیجیتال آغاز شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
مقدمه مؤلف
فصل 1: پول و نظام‌های پولی در اقتصاد
فصل 2: اقتصاد دیجیتالی (ابعاد و ویژگی‌ها)
فصل 3: ارز‌رمز
فصل 4: تحقق رفاه اجتماعی با استفاده از اقتصاد دیجیتالی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-622-218310-3
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۳۶,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی

برای دریافت کتاب اقتصاد دیجیتالی و رفاه اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.