معرفی و دانلود کتاب صوتی جرئت رویاپردازی: چگونه محمد بن راشد رویایش را تحقق بخشید؟

عکس جلد کتاب صوتی جرئت رویاپردازی: چگونه محمد بن راشد رویایش را تحقق بخشید؟
قیمت:
۱۰۹,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جرئت رویاپردازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جرئت رویاپردازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جرئت رویاپردازی: چگونه محمد بن راشد رویایش را تحقق بخشید؟

کتاب صوتی جرئت رویاپردازی، نوشته‌ی رائد برقاوی، نشان می‌دهد محمد بن راشد، حاکم امارت دبی چگونه با رهبری دوراندیشانه‌اش توانست امارات متحده عربی را به کشوری ثروتمند و مهم در جهان تبدیل کند. رائد برقاوی که یکی از برجسته‌ترین روزنامه‌نگاران امارات متحده عربی است، با دیدی روان‌شناسانه، شیوه‌ی زمام‌داری و شخصیت پرجرئت و رویاپردازِ محمد بن راشد را بررسی و تحلیل می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی جرئت رویاپردازی

امارات متحده عربی کشوری در شرق شبه‌جزیره‌ی عربستان است که از اتحاد هفت امارت شامل ابوظبی، عجمان، دبی، فجیره، رأس الخیمه، شارجه و ام القیون تشکیل یافته است. این کشور که سرشار از ذخایر نفت و گاز است، در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بیشترین تنوع اقتصادی را داراست. شهر دبی، پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی در چند دهه‌ی گذشته، از نظر اقتصادی پیشرفت زیادی داشته است و به گذرگاهی تجاری و بسیار ثروتمند تبدیل شده است. کتاب صوتی جرئت رویاپردازی (Dare To Dream: How Mohammed bin Rashid Made His Dreams Come True)، نوشته‌ی رائد برقاوی (Raed Barqawi)، از مطالبی در باب زندگی و دیدگاه‌های حاکم دبی، محمد بن راشد، تشکیل شده است.

محمد بن راشد، سومین پسرِ راشد بن سعید آل مکتوم است که از سال 1958 تا 1990 حاکم دبی بود. محمد در سال 1995 ولیعهد دبی شد و در سال 2006 به مقام امیری دبی رسید. در همان زمان، امیر امارات متحده عربی، محمد بن راشد را به مقام نخست‌وزیری امارات متحده انتخاب کرد و او تا یک سال بعد، به بررسی استراتژیکی در باب حکومت امارات متحده‌ی عربی پرداخت. نتیجه‌ی این بررسی، در چشم‌انداز 2021 اعلام شد که یک استراتژی بلندمدت برای «تبدیل امارات متحده عربی به یکی از بهترین کشور‌های جهان» بود. با این حال، رویای او برای ثروتمند و بهتر کردن امارات متحده عربی، بسیار پیش از این‌ها شکل گرفته بود. رائد برقاوی در کتاب صوتی جرئت رویاپردازی به مواجهه و مصاحبه‌اش با محمد بن راشد در سال 1999 اشاره می‌کند که در آن حاکم آینده‌ی دبی به او تصور و رویایش برای دبی در سال‌های بعد را گفته بود و برنامه‌هایش برای اقتصاد، توریسم و توسعه‌ی زیرساخت را بیان کرده بود.

کتاب صوتی جرئت رویاپردازی، در سه فصل تدوین شده است. فصل اول، به پیشرفت‌های علمی امارات متحده عربی و پرتاب کاوشگر امید در سال 2020 از مرکز فضایی تانیگاشیما می‌پردازد و مسائلی چون وضعیت اعراب در آستانه قرن بیست و یکم و بهار عربی را بررسی می‌کند. در همین فصل است که رائد برقاوی دیدار فراموش‌نشدنی‌اش با محمد بن راشد را روایت می‌کند.

دو فصل بعدی کتاب صوتی جرئت رویاپردازی، دستاوردهای دبی و امارات در زمینه‌ی بهداشت، آموزش، امید و نحوه‌ی حکومت‌داری را نشان می‌دهند. آخرین جمله‌ی این کتاب، به نوعی فلسفه‌ی اصلی حاکم دبی، محمد بن راشد را به زیبایی هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد: «روزگار چیزی نیست جز راوی رویاهای ما».

کتاب جرئت رویاپردازی توسط مریم نفیسی راد ترجمه شده و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط نشر صوتی ماه آوا و به گویندگی حمید یزدانی تهیه شده است.

کتاب صوتی جرئت رویاپردازی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوست دارید در مورد چگونگی رشد و ثروتمند شدن امارات متحده عربی اطلاعاتی دست‌اول و جذاب کسب کنید، شنیدن کتاب صوتی جرئت رویاپردازی به شما پیشنهاد می‌شود.

با رائد برقاوی بیشتر آشنا شویم

رائد برقاوی نویسنده و روزنامه‌نگار اماراتی‌ست. او سردبیری روزنامه‌ی الخلیج را برعهده دارد و یکی از برجسته‌ترین روزنامه‌نگاران خاورمیانه به شمار می‌رود. او از سال 1985 بسیاری از وقایع محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را پوشش داده است و با بسیاری از مقامات و مسئولان بین‌المللی مصاحبه کرده است. رائد برقاوی برنده‌ی چندین جایزه در طی سال‌ها روزنامه‌نگاری شده و یکی از اعضای هیئت جایزه‌ی روزنامه‌نگاری عرب است.

در بخشی از کتاب صوتی جرئت رویاپردازی: چگونه محمد بن راشد رویایش را تحقق بخشید؟ می‌شنویم

در ساعات اولیه‌ی صبح بیستم ژوئیه‌ی سال 2020، بیدار بودم تا رویداد پرتاب کاوشگر امید از مرکز فضایی تانیگاشیما در ژاپن را در یک لحظه‌ی برجسته‌ی اماراتی - عربی و تاریخی دنبال کنم. احساسات بسیار زیادی به سمتم هجوم آوردند که از بین‌شان احساس شادی و قدردانی نسبت به امارات، بر دیگر احساساتم غلبه یافت و به سرعت همان‌طور که در درونم رشد می‌کرد با احساس موفقیت و توانایی آمیخته می‌شد. انگار من کسی هستم که به مریخ صعود می‌کنم. در اینجا اعراب برای اولین‌بار در تاریخ مدرن و نوین خود، پس از بیش از دو قرن سردرگمی و تجارب شکست‌خورده، رؤیاهای ازبین‌رفته و فرصت‌های تلف‌شده، برای جنبش و نهضت به پیروزی علمی دست می‌یابند که در نهایت آن‌ها را در خط مقدم مسیر پیشرفت قرار می‌دهد.

اینجا، امارات است که تجربیات کشورهای دیگر را که سال‌های نوری از ما پیش بودند، در سال‌های کمتر که تاریخ ملل ذکر می‌شود خلاصه می‌کند و اینجا، کاوشگری که نامش، هزار نشانه و معنی دارد، همراه با تشویق و فریاد میلیون‌ها دنبال‌کننده و تماشاگر از کشورهای مختلف جهان که چشمان‌شان سرشار از شگفتی بود و نفس‌شان بند آمده بود، در ارتفاع بلند پرواز می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
معرفی و مقدمه
36 دقیقه
فصل اول: راز، در شگفتی است
38 دقیقه
فصل اول: دیدار فراموش‌نشدنی
38 دقیقه
فصل اول: اعراب در آستانه‌ی قرن بیست و یکم
49 دقیقه
فصل اول: ابتکار
52 دقیقه
فصل اول: در قلب جنبش جهانی
26 دقیقه
فصل دوم: مردی که تقدیرش رهبری‌ست
79 دقیقه
فصل دوم: زندگی و آموزش
68 دقیقه
فصل دوم: خوشبختی یعنی ثروت
54 دقیقه
فصل سوم: باغ خیال‌پردازی
65 دقیقه
فصل سوم: رهبری، حکمت
63 دقیقه
فصل سوم: جست‌وجوی اراده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جرئت رویاپردازی: چگونه محمد بن راشد رویایش را تحقق بخشید؟
نویسنده
مترجممریم نفیسی راد
راویحمید یزدانی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جرئت رویاپردازی

مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۹/۲۰
اولین مطلب یا بهتر بگویم شعری که در مورد این کتاب به ذهنم متبادر می‌شود این بیت است که:
چو بیشه تهی ماند از نره شیر
شغالان درآیند آن جا دلیر
البته کتاب خوب و بسیار مفیدی بود ولی بحال خودمان با اینهمه امکانات، وسعت و منابع مادی و انسانی باید خون گریست که به دلایل مختلف که مهمترین آن عدم مدیریت و
کارآیی لازم و ‌... می‌باشد بایستی این فاصله بسیار زیاد را با آن‌ها پیدا کنیم.
البته خواندن کتاب و تفاوت نگرش در حکمرانی و مسائل مربوطه می‌تواند عامل این میزان اختلاف فاحش در سطح درآمد، پرستیژ جهانی و... را تا حدودی متوجه شد ولی از افسوس یک ایرانی چیزی کم نمی‌کند.
کتاب البته جانبدارانه و یک‌طرفه نوشته شده و قطعا خالی از اغراق نیست ولی وقتی به شرکت‌های هواپیمایی نگاهی بیاندازیم یا سری به وضعیت درآمد سالانه و اختلاف آن به خودمان بزنیم حرفی برای گفتن نداریم.
در نظرات ارائه شده دوستانی در زمینه پیشرفت ما در صنایع نظامی و نانو... ‌ داد سخن داده‌اند ولی نکته‌ای را به فراموشی سپرده‌اند که تمام اینها بایستی منجر به تولید ثروت و آسایش و رفاه برای مملکت گردد والا جز وبال برای مردم چیزی نخواهد داشت.
در کل خواندن کتاب را بسیار توصیه میکنم.
محمدرضابابایی
۱۴۰۲/۷/۲
کتابی بود که با شنیدنش بیشتر حسرت داشتن یک رهبر خوب در جامعه به دل ما نشست. و اینکه یک رهبر با نوع تفکرش چه خط ریلی پیشرفتی برای مملکتش می‌تونه بسازه
محمد مهدی کمالی
۱۴۰۲/۷/۱۹
هر چند که یکطرفه از سوی یکی از روزنامه نگاران مریدش نوشته شده، اما نمی‌توان توان و کاریزمای شیخ محمد در وضعیت امروز امارات رو نادیده گرفت
ساناز جدیدی
۱۴۰۲/۸/۷
به نظرم این کتاب به تو می‌آموزند که یک انسان چگونه میتواند پرواز کند موفقیت فقط در ذهن ماست واین آیه قرآن که میفرماید آسمان وزمین در توست را به ما نشان میدهد
فرزانه گل مرجان
۱۴۰۲/۶/۲۹
فقط افسوس خوردم اونا چه کردن ما چه کردیم اونا از یه صحرای بی علف چه‌ها کردن ما با ایران چه کردیم الان وقت اون بود اونا بدوند دنبال ما.
هاشم میرزایی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
سلام کاش تملق و چابلوسی کمتری داشت و از دید یک فرد بی طرف به عمق مطالب اشاره می‌شد.
Hossein Pourmohsen
۱۴۰۲/۹/۲۵
سلام و خدا قوت. کتاب خوب و مفیدی بود. سپاس
سعید کریمی
۱۴۰۳/۱/۲
بسیار عالی گوینده و موزیک متن عالی پیشنهاد میکنم حتما گوش بدین کتاب پرباریه
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جرئت رویاپردازی

برای دریافت کتاب صوتی جرئت رویاپردازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.