معرفی و دانلود کتاب الگوسازی به روش حجمی: آموزش تصویری

عکس جلد کتاب الگوسازی به روش حجمی: آموزش تصویری
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الگوسازی به روش حجمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوسازی به روش حجمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوسازی به روش حجمی: آموزش تصویری

کتاب الگوسازی به روش حجمی، نوشته‌ی زهرا پورجبار، راهنمایی جامع برای آن دسته از دانشجویان طراحی لباس و دوخت است که می‌خواهند از روش‌های قدیمی و یک‌بُعدی الگوکشی فاصله بگیرند و به شکلی دقیق و حرفه‌ای از الگوسازی حجمی استفاده نمایند. یکی از نکات مثبت این کتاب تصاویر دقیق و با کیفیت آن است که از مرحله به مرحله‌ی طراحی الگو تهیه شده تا به درک بهتر روش کار کمک نماید.

درباره‌ی کتاب الگوسازی به روش حجمی

اولین قدم برای طراحی یک لباس، طراحی الگو برای آن است. کشیدن الگو در وهله‌ی اول نشان می‌دهد که آیا طرح موردنظر ما، قابل‌اجرا خواهد بود یا نه و در مراحل بعدی سبب می‌شود تا طرح ما با کمترین میزان خطا به اجرا درآید و دورریز مواد اولیه‌مان به حداقل برسد. طراحی الگو به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد؛ الگو را می‌توان به شکل یک‌بعدی و روی کاغذ، به شکل حجمی بر روی مانکن و با استفاده از پارچه و یا به وسیله‌ی نرم‌افزارهای مختلف طراحی کرد. هرکدام از روش‌های نام‌برده شده مزایا و معایب خود را دارند، اما در این بین الگوسازی به روش حجمی دارای ویژگی‌های مثبت بیشتری است.

در الگوسازی به روش حجمی طرح پایه‌ی الگو، مدلسازی طرح موردنظر و رفع ایرادات اندامی همزمان با هم صورت می‌گیرد و از همین رو، الگو دقیق‌تر، صحیح‌تر و سریع‌تر به دست می‌آید. در این روش می‌توان انواع طرح‌های آسان و سخت را پیاده‌سازی کرد. حال چطور می‌توان این روش را آموخت و به صورت حرفه‌ای از آن استفاده کرد؟ کتاب الگوسازی به روش حجمی نوشته‌ی زهرا پورجبار، راهنمایی عالی و جامع برای یادگیری این روش است. نویسنده در این کتاب از اولین مراحل پیاده‌سازی الگو شروع به آموزش کرده و به تدریج به سراغ جزئیات و تکنیک‌های پیچیده رفته است.

این کتاب شامل هشت فصل و چهار بخش کلی‌ست. در بخش اول زهرا پورجبار ابزار کار را معرفی کرده است. بخش دوم به شناخت طرح‌های اندامی اختصاص یافته و در بخش سوم از اصول مورداستفاده در الگوسازی سخن گفته شده است. بخش آخر کتاب درباره‌ی انواع الگوها در لباس‌های مختلف از جمله دامن است.

از نکات مثبت و قابل‌توجه این کتاب تصاویر به‌کاررفته در آن است که مرحله به مرحله‌ی کار را به شکلی دقیق و واضح برای خوانندگان به نمایش می‌گذارد. این کتاب توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب الگوسازی به روش حجمی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام افرادی که در زمینه‌ی خیاطی و طراحی لباس مشغول به کارند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب الگوسازی به روش حجمی: آموزش تصویری می‌خوانیم

بهتر است از پارچه‌های سبک وزن و ارزان قیمت مانند چلوار و... برای تهیه الگوی اولیه و دوخت آن استفاده شود. پارچه را مطابق با طرح لباس که روی مانکن مشخص شده است، سنجاق کرده و خطوط و نقاط اصلی اندام را روی آن علامت‌گذاری کرده و برای یک‌دست شدن خطوط آن‌را از روی مانکن جدا کرده و روی یک سطح صاف با ابزار مناسب، خط‌کش، پیستوله و... خطوط را بصورت ممتد رسم می‌کنیم.

نکته: حتما باید تناسب پارچه‌ای که مدل را می‌سازیم با پارچه‌ی اصلی در نظر داشته باشیم؛ زیرا در صورتی‌که بغیر از این عمل شود، لباس آماده شده با پارچه‌ی اصلی بدلیل تفاوت جنس و وزن پارچه تناسب نخواهد داشت.

در این روش الگوسازی با پارچه‌ی اصلی، ایده آل ترین تناسبات را بین طرح و پارچه ایجاد می‌کند. اما بدلیل دورریز پارچه اصلی و مصرف بیش از حد پارچه، مقرون به صرفه نمی‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ابزار و وسایل کار
فصل 2: اصول مربوط به شناخت اندام
فصل 3: اصول مورد استفاده در الگوسازی
فصل 4: اصول الگوهای اولیه بالاتنه و دامن
فصل 5: ساسون‌ها و کاربرد آن‌ها در طراحی فرم و مدل
فصل 6: دامن‌ها
فصل 7: برش عمودی-افقی-مورب در بالاتنه
فصل 8: یقه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوسازی به روش حجمی: آموزش تصویری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-600-124-615-9
موضوع کتابکتاب‌های مد و پوشاک
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الگوسازی به روش حجمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الگوسازی به روش حجمی

برای دریافت کتاب الگوسازی به روش حجمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.