معرفی و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید

عکس جلد کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید

انتخاب زاویه دید و روایتگر یکی از وظایف مهم و خطیر داستان‌نویس به شمار می‌رود. در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید نوشته‌ی فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت مجموعه مقالات مفیدی حول محور این رکن اساسی در نگارش و خلق داستان گردآوری شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید

تصمیم گرفتن بر سر این که چگونه داستانتان را روایت ‌کنید یا چه نقطه‌نظری را هنگام نوشتن اثر خود انتخاب کنید، می‌تواند معنای جدیدی بر پیرنگ شما بیفزاید و در جذابیت آن تفاوت ایجاد کند. روایت کردن پیرنگی یکسان از زاویه دیدهای مختلف قطعاً نتیجه‌ای یکسان پیش روی شما نخواهد گذاشت. فرانک ای. دیکسون (Frank A. Dickson) و ساندرا اسمیت (Sandra Smythe) در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید مقاله‌هایی مفید و شنیدنی را پیرامون این عنصر داستان‌نویسی در اختیار شما قرار می‌دهند. «چطور می‌توان زاویه دید مناسبی برای داستان کوتاه انتخاب کرد»، «اسماعیل صدام کن» و «نویسنده‌ی عینی‌گرا» عناوین مطالبی هستند که در این کتاب صوتی آن‌ها را می‌شنوید.

زاویه دید در داستان‌نویسی به مثابه‌ی نقطه‌نظر دوربین در سینماست. اگر راوی داستان شما دانای کل باشد، از ابتدا تا فرجام زندگی شخصیت‌های شما را می‌داند. اما ممکن است بخواهید داستانتان را از زبان یکی از شخصیت‌های اثر روایت کنید. زاویه دید امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید به فراخور شرایط اثرتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید یا حتی از تلفیق چندین شیوه و زاویه دید مختلف استفاده کنید.

این کتاب صوتی که ترجمه‌ی بخشی از کتاب The Writer's Digest Handbook of Short Story Writing است، به چالش‌های این مرحله از داستان‌نویسی می‌پردازد. گردآوری و ویرایش مقالات کتاب اصلی را فرانک‌ای دیکسون و ساندرا اسمیت بر عهده داشته‌اند. کاوه فولادی نسب مقالات این کتاب صوتی را به فارسی ترجمه کرده و رادیو گوشه با همکاری نشر چشمه آن را در قالب کتاب گویا تهیه و عرضه نمونه است.

درباره‌ی مجموعه‌ی حرفه: داستان‌نویس

شاید بتوان گفت نخستین داستان‌های جهان ساخته و پرداخته‌ی غرایز انسانی بودند. نیاکان ما اسطوره‌ها و افسانه‌ها را می‌ساختند تا بتوانند از این طریق تبیینی از طبیعت داشته باشند یا بر ترس‌های وجودی‌شان غلبه کنند. اما با پیدایش تمدن فرآیند خلق داستان‌ها و قصه‌ها شمایلی متفاوت به خود گرفت. تمدن داستان‌سرایی را هم چارچوب‌مند کرد و شاید بتوان نخستین کوشش‌ها را برای ساختارمند کردن داستان در یونانِ قرن‌ها پیش از میلاد جست‌وجو کرد. زمانی که ارسطو بوطیقا یا همان فن شعر را نوشت و برای مهم‌ترین فرم داستانی آن زمان یعنی تراژدی‌های یونانی ساختاری قاعده‌مند تعریف کرد.

اکنون با گذشت هزاره‌ها و از پس پیدایش نحله‌های بی‌شمار ادبی در طول تاریخ ادبیات، پژوهشگران کماکان در حال واکاوی ساختارهای داستان هستند. مجموعه‌ی حرفه داستان‌نویس نیز یکی از آثاری‌ست که در این زمینه نوشته شده است. هر جلد از این مجموعه به‌صورت جداگانه آموزه‌ها و توصیه‌های درخشانی را درباره‌ی یکی از مقوله‌های نگارش داستان در بر می‌گیرد.

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مشغول نگارش یک اثر داستانی هستید یا قصد دارید در آینده داستانی بنویسید، شنیدن این کتاب صوتی و همچنین دیگر قسمت‌های این مجموعه می‌تواند به شما در این راه کمک کند.

در بخشی از کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید می‌شنویم

اینجا هم دوباره تأثیر دوم شخص غیرمعمول و پیچیده است. نویسنده به شما -خواننده- ویژگی‌ها و عکس‌العمل‌های خاصی رو نسبت می‌ده و به این وسیله شما رو به شکلی عمیق‌تر و صمیمی‌تر درگیر داستان می‌کنه. بعیده که زاویه دید دوم شخص هرگز مثل زاویه دیدهای اول شخص و سوم شخص تبدیل به شیوه‌ی روایتی فراگیری بشه. اما دقیقاً به همین دلیل ممکنه برای شما تجربه‌ی جذابی بشه. این زاویه دید تکون‌دهنده‌ست و هنوز همه‌ی قابلیت‌هاش کشف نشده.

زاویه دید اول شخص: وقتی یکی از شخصیت‌های داستان صحبت می‌کنه داستان تو زاویه دید اول شخص روایت می‌شه. این شخصیت ممکنه خودش قهرمان داستان باشه یا داستان فرد دیگه‌ای رو بگه. تو حالت اول اسمش رو می‌ذاریم راوی درونی و تو حالت دوم راوی بیرونی. تو هر کدوم از این دو حالت اونچه که اهمیت داره اینه که خیلی زود مشخص کنیم با چه نوع راوی‌ای سروکار داریم و قهرمان داستان کیه. این همون کاریه که الن سیلیتو تو تنهایی دونده‌ی استقامت انجام داده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
31 دقیقه
زاویه دید: چطور می‌توان زاویه دید مناسبی برای داستان کوتاه انتخاب کرد؟
15 دقیقه
اسماعیل صدام کن: زاویه دید
23 دقیقه
نویسنده‌ی عینی‌گرا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید
نویسنده،
مترجمکاوه فولادی نسب، مریم کهنسال نودهی
راویکاوه فولادی نسب
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، نگارش
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید

سیده معصومه نورداد
۱۴۰۲/۱/۸
خیلی مفید بود. در طول گوش دادن به کتاب من تا جایی که میشد به مثال‌هایی که زده بود از رمان‌های مختلف نگاه کردم... بعد از شنیدن این کتاب کاملا میشه رمان‌هایی که پرش دارن در زاویه دید یا کتاب‌هایی که زاویه دید مناسبی دارن رو تشخیص داد و اگر دست به قلم هستین به انتتاب زاویه دید مناسب کمک میکن... پیشنهاد میکنم گوش کنید
Reyhan Maleki
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
در این کتاب مطالب زیادی در مورد انواع زاویه دید به شما ارائه میشه مانند اول شخص، دوم شخص، سوم شخص، دانای کل و دانای کلِ محدود شده و..
اگر دنبال مطالبی راجع به زاویه دید هستید این کتاب به شما کمک می‌کنه. امیدوارم براتون مفید باشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید

برای دریافت کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.