معرفی و دانلود کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول)

عکس جلد کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول)
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول)

کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول) نوشته‌ی ناصر امینیان، سازمان‌ها و انجمن‌های بین‌المللی در صنعت هوایی را معرفی می‌نماید و می‌کوشد قوانین مربوط به صدور بلیط هواپیما را مرور کند. این کتاب آموزشی پس‌ از این‌که تاریخچه‌ی صنعت حمل‌ونقل هوایی را بررسی می‌کند، به مقررات عمومی ویزا و گذرنامه می‌پردازد و شرایط صدور بلیط‌های الکترونیکی و مالیات‌ها را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول)

گردشگری و صنعت هواپیمایی با یکدیگر رابطه‌ی نزدیک و درهم‌تنیده‌ای دارند. تغییر مفهوم گردشگری و توسعه‌ی آن در قرن گذشته باعث شده تا صنعت حمل‌ونقل، مخصوصاً حمل‌ونقل هوایی رشد کند. از آن‌سو، پیشرفت‌های فنی و تکنولوژیک هواپیما هم به افزایش گردشگری و جهانگردی کمک کرده و نرخ آن را افزایش داده. این ارتباط چنان تنگاتنگ است که گفته‌ شده عقب‌ماندگی و فرسودگی صنعت هواپیمایی قطعاً به کاهش گردشگر و در نهایت، به کم شدن درآمدهای کشور خواهد انجامید. ازاین‌رو، بسیاری از مدیران و تصمیم‌گیرندگان حوزه‌ی گردشگری به مسأله‌ی ارتقای صنعت هوایی تأکید دارند و معتقدند این صنعت باید کاملاً مدرن و به‌روز باشد. اما این به‌روز بودن صرفاً به خود هواپیما و مسائل فنی باز نمی‌گردد، بلکه شامل امور اداری و مدیریتی هم می‌شود. یعنی کل فرآیند مسافرت، از لحظه‌ی خرید بلیط تا پایان سفر، باید به بهترین و حرفه‌ای‌ترین شکل انجام گیرد.

کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول) نوشته‌ی ناصر امینیان، اثری است که می‌کوشد این فرآیند را به‌تفصیل توضیح دهد و مقررات مرتبط با آن را بیاموزد. این کتاب که بخش اول از مجموعه‌ای چند جلدی است به قوانین صدور بلیط می‌پردازد و شرایط آن را شرح می‌دهد؛ مثل‌ این‌که طبقات فروش بلیط چیست و نرخ آن‌ها را چطور باید محاسبه کرد. همین‌طور از عواملی می‌گوید که احتمالاً بر قیمت بلیط تأثیرگذارند و آن را افزایش یا کاهش می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول)

گردشگری یا توریسم یکی از بزرگ‌ترین و پردرآمدترین صنایع جهان به شمار می‌رود. آمارها نشان داده که در سال 2023 حدود یک میلیارد نفر در سرتاسر دنیا به سفرهای خارجی رفته‌اند. صنعت توریسم و حمل‌ونقل از این سفرها در حدود 9.5 تریلیون دلار درآمد داشته. از سوی دیگر، روند مسافرت‌ها هم رو‌به‌رشد است و پس از سال‌های شیوع کرونا همواره صعودی بوده. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که چه پتانسیلی در این حوزه نهفته است.

ایران نیز به خاطر شرایط محیطی و جغرافیایی‌اش، مقصد بسیار مناسبی برای مسافرت و گردشگری است. این کشور با تجهیز و توسعه‌ی هواپیمایی و مدرن‌سازی آن می‌تواند سهم قابل‌توجهی از این بازار به دست آورد. بر همین اساس در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این حوزه انجام‌ گرفته و سعی شده تا درآمد آن بیشتر شود. ناصر امینیان، که از مدیران صنعت گردشگری به حساب می‌آید و سال‌ها استاد این رشته در دانشگاه بوده، در کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول) دقیقاً بر همین مسأله تأکید دارد و می‌کوشد شیوه‌ی درست مدیریت توریسم را توضیح دهد. او پس از مرور تاریخچه‌ی صنعت هواپیمایی و انواع سازمان‌ها و انجمن‌های بین‌المللی حمل‌ونقل، به شرایط صدور بلیط‌های الکترونیکی اشاره می‌کند و از جریمه‌ها و مقررات آن‌ها می‌گوید. همین‌طور موارد مربوط به ویزا و پاسپورت را هم شرح می‌دهد.

کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول) را مؤسسه‌ی فرهنگی_هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مدیران، کارشناسان و فعالین صنعت گردشگری توصیه می‌شود. همین‌طور کارکنان شرکت‌های هواپیمایی هم می‌توانند از این اثر بهره ببرند.

در بخشی از کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول) می‌خوانیم

در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم، به منظور رشد بین‌المللی صنعت هواپیمایی در بین کشورها در سال 1944 (میلادی)، با گردهمایی 52 کشور جهان در شهر شیکاگو ایالات متحده آمریکا، اولین قدم برای تشکیل سازمان هواپیمایی کشوری برداشته شد.

سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری که اختصاراً «ایکائو» نامیده می‌شود، در تاریخ 7 دسامبر 1944 (میلادی)، همزمان با کنفرانس سازمان ملل متحد در شهر سانفرانسیسکو ایالات متحده آمریکا تشکیل شده بود. نسبت به تنظیم و امضا پیمان‌نامه در زمینه حمل‌ونقل هوایی و تأسیس ایکائو اقدام گردید و اعضای این پیمان تاکنون به 205 کشور رسیده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تاریخچه صنعت حمل و نقل هوایی
فصل دوم: جغرافیای یاتایی
فصل سوم: سازمان‌ها و انجمن‌های بین‌المللی در صنعت هوانوردی
فصل چهارم: قوانین صدور بلیط هواپیما
فصل پنجم: بلیط‌های الکترونیک
فصل ششم: امور مسافرت (پاسپورت و ویزا)
فصل هفتم: MCO و مالیات
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-124-874-0
موضوع کتابکتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول)

برای دریافت کتاب امور مسافرت و صدور بلیط هواپیما (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.