معرفی و دانلود کتاب انقلاب آمریکا

عکس جلد کتاب انقلاب آمریکا
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انقلاب آمریکا

کتاب انقلاب آمریکا اثر استوارت موری با شرح تاریخچه‌ی امپراطوری بریتانیا و مناطقِ تحت استعمار آن از جمله آمریکا، تلاش آمریکاییان را برای رسیدن به آزادی از خلال نبردها و جنگ‌های بزرگ، نشان می‌دهد. این اثر راهنمایی ساده برای کسانی است که به‌تازگی مطالعه درباب تاریخِ ملل را شروع کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب انقلاب آمریکا

کتاب انقلاب آمریکا (American Revolution) به قلم استوارت موری (Stuart Murray)، به هدفِ آشنا ساختن نوجوانان با تاریخِ اروپا و آمریکا نوشته شده است. این کتابِ تصویری، آن دسته از نبردها در تاریخ آمریکا را که برای رسیدن به استقلال و آزادی در گرفتند، شرح می‌دهد.

آشنایی با تاریخ و گذشته‌ی یک ملت، از عوامل مهم در تغییر سرنوشت آن ملت به شمار می‌رود. نسل نوجوان با شناخت اصالت خود و راه‌ورسم زندگیِ پیشینیان، می‌تواند قدم مؤثری در پیشرفتِ کشور خود بردارد. پس از آشنایی با سرگذشتِ وطن، اطلاعات در زمینه‌ی تاریخ جهان و ملل مختلف، می‌تواند در وسعت دید اثرگذار باشد. به‌این‌منظور، کتاب انقلاب آمریکا اثری مهم شمرده می‌شود.

مستعمرات سیزده‌گانه‌ی بریتانیا یا سیزده مستعمره‌ی آمریکایی، به مناطقی در سواحل اقیانوس اطلس در آمریکای شمالی گفته می‌شد که در سده‌های هفدهم و هجدهم تحت استعمار بریتانیا قرار داشتند. کشور ایالات متحده‌ی آمریکا در سال 1776 توانست بر پایه‌ی این مستعمرات بنا شود. فیلادلفیا با 30000 نفر جمعیت، به رتبه‌ی اول در میان شهرهای امپراطوری بریتانیا دست یافت. بااینکه سیزده مستعمره قانون اساسی و قانون حقوقی مشابهی داشتند، اما هر مستعمره سیاست‌گذاریِ مخصوص به خودش را داشت. قانون‌گذارانِ هر مستعمره توسط پادشاهِ بریتانیا انتخاب می‌شدند. دولت بریتانیا در زمان صلح با فرنسه، با وجود اینکه کانادا را تحت تسلط داشت، تصمیم گرفت فشار و نظارت خود را بر مستعمرات آمریکایی بیشتر کند.

استوارت موری در کتاب انقلاب آمریکا مباحث تاریخی را به موضوعات جذاب و کوتاه تقسیم‌بندی کرده و با روایت نکات جذابِ داستانی به‌همراه عکس‌های مستند یا نقاشی، خواندن کتاب را ساده و لذت‌بخش ساخته است. استورات در این اثر تاریخی، به‌اختصار مکان‌ها و ساختمان‌های مهم، رویدادهای تأثیرگذار و انسان‌های ماندگاری را که به نحوی به انقلاب آمریکا مربوطند، معرفی می‌کند. به‌عنوان مثال، محل زندگی مستعمرات جنوبی، شغل، جمعیت و اصالت آن‌ها را در یک پاراگراف توضیح می‌دهد. آن‌ها در مزارع خانوادگی زندگی می‌کردند، محصولاتی مثل تنباکو، انبه و برنج تولید می‌کردند و دو شهر مهم آن‌ها چارلستون و بالتیمور به حساب می‌آمد. این اثر همچنین بخشی از مباحث خود را به بردگان و محل زندگی آن‌ها اختصاص داده است.

کتاب انقلاب آمریکا سپس به جنگ بزرگی که از سال 1754 تا 1763 به طول انجامید، می‌پردازد. این جنگ به جنگ فرانسوی‌ها و بومیان آمریکا معروف شد. تا پیش از این تعداد نظامیان آمریکایی بسیار اندک بود، اما در این جنگ، نیروی نظامیِ آمریکا گسترش زیادی پیدا کرده بود. نسل جدیدِ آمریکایی‌ها، ازجمله جورج واشنگتن از ویرجینیا، تجارب نظامی ارزشمندی در این جنگ پیدا کرده بودند.

از دیگر رویدادهای مهم تاریخی که در کتاب انقلاب آمریکا عنوان شده است، کشتار در جاده‌ی برادک، سقوطِ کِبِک، شورش پُنتیاک، قتل‌عام بوستون و... هستند. یکی از رویدادهای جذابِ شرح‌داده‌شده در این کتاب، اقداماتی است که مردم آمریکا برای نیل به آزادی انجام می‌دادند. مثلاً زنان با ریسیدن نخ و بافتن لباس، جایگزینی برای اجناس وارداتیِ امپراطوری بریتانیا تولید می‌کردند. اقدام این زنان که خود را «دختران آزادی» می‌نامیدند، یکی از عوامل مؤثر در استقلال مستعمره‌ها در زمان مقاومت بود.

این کتاب به کوشش انتشارات سبزان و با ترجمه‌ی عباس محمد کریمی به چاپ رسیده است.

کتاب انقلاب آمریکا برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای افرادی که با تاریخِ آمریکا و جنگ‌های آن آشنایی ندارند، نوشته شده است.

در بخشی از کتاب انقلاب آمریکا می‌خوانیم

در اواخر سال 1775، آمریکایی‌ها به دو شهر کانادا، یعنی مونترال و کبک وارد شدند. آن‌ها به‌خاطر جلوگیری از ورود نیروی قدرتمند دریایی بریتانیا به فرماندهی فیلیپ شایلر و ریچارد مونتگومری، مونترال را تسخیر کرده و سپس نیرو‌هایشان به طرف کبک حرکت کردند. گروهی دیگر به فرماندهی بندیکت آرنولد، از اهالی کنتاکی، از جنگل‌های مین‌کاری‌شده گذشته و با یک پیشروی خونین به آن‌ها ملحق شدند. ارتش آمریکا در کبک شکست خورد و مونتگومری کشته شد. در بهار سال 1776، ارتش بریتانیا از راه دریا به کبک حمله‌ور شد و نیروهای آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کرد. سپس به طرف جنوب و رودخانه‌ی چامپلن یورش برد. آرنولد با عجله ناو کوچک توپ‌داری ساخت تا با ناوگان بزرگ بریتانیا در جزیره‌ی والکور وارد جنگ شود. کشتی‌های او با شجاعت جنگیدند، ولی درنهایت شکست خوردند. ارتش بریتانیا به‌خاطر فرا رسیدن زمستان و سرمای هوا، تصمیم گرفت در 1777 به کانادا عقب نشینی کند.

جنگ‌های اولیه در شمال
برخورد های اولیه در دریاچه‌ی چامپلن و مسیر رودخانه‌ی هادسون که مسیر اصلی راه کانادا و نیویورک بود، اتفاق افتاد. خط‌های نقطه‌چین، نشان‌دهنده‌ی مرز‌های مستعمره‌نشین ‌ها می‌باشد...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
زندگی در آمریکای انگلیسی
جنگ در دنیای جدید
وضع مالیات بدون حضور نماینده
رهبران مخالف انقلاب
نارضایتی به شورش تبدیل شد
بریدز هیل و محاصره‌ی بوستون
استخدام و آموزش نیرو
ارتش پادشاه و کنگره
جنگ‌های اولیه با نیروهای شمالی
اعلامیه‌ی آزادی
جنگ‌ها و لشکرکشی ‌ها
بزرگ‌ترین جنگ‌‌ها
پیروزی در ساراتوگا
حمله به مرزها
سربازان در زمستان
سمبل آزادی
فرانسه متحد می‌شود
جنگ در دریا
نیویورک جنگ‌زده
جاسوسان و خائنین
مبارزه در خانه و در پشت جبهه‌ها
اردوگاه‌ها و زندان‌ها
پزشک برای سربازها
جنگ برای نجات نواحی جنوبی
یورک تاون
دو سال پایانی جنگ
صلح و تولد کشور
جورج واشنگتن، پدر کشورش
آیا می‌دانید؟
پرسش ‌و پاسخ‌
نگا هی اجمالی به تاریخ
بیشتر بدانیم
واژه‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انقلاب آمریکا
نویسنده
مترجمعباس محمد کریمی
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات118
زبانفارسی
شابک978-600-117-038-6
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب انقلاب آمریکا

برای دریافت کتاب انقلاب آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.