معرفی و دانلود کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی

عکس جلد کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی

کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی، نوشته‌ی اوان اوسنوس، زندگی‌نامه‌ای جذاب و شنیدنی درباره‌ی چهل و ششمین رییس‌جمهور آمریکا، جو بایدن است. این کتاب، زندگی حرفه‌ای و سیاسی جو بایدن را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد حیات سیاسی و تجربیات تراژیک و غم‌انگیزش چگونه شخصیت فعلی او را شکل داده‌اند. کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی، پرتره‌ای دقیق است که ضعف‌ها و نقص‌ها و همین‌طور، شجاعت و دلسوزی شخصیتی مهم را به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی

کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی (Joe Biden: American Dreamer) با روایتی از حادثه‌ای پزشکی که برای مردی میانسال رخ می‌دهد شروع می‌شود: مرد 46 ساله‌ی سفیدپوستی در سال 1988 به علت آنوریسم مغزی بیهوش می‌شود و زمانی که خود را به پزشکان می‌رساند، آن‌قدر شانس زنده ماندنش را کم می‌دانند که حتی قبل از اینکه همسرش را مطلع سازند، کشیش کلیسا را برای خواندن دعای پیش از مرگ برای او خبر می‌کنند!

این مرد، جو بایدن، چهل و ششمین رییس‌جمهور آمریکاست.

پزشکان به جو بایدن می‌گویند تنها کاری که می‌توان در آن لحظه برای او انجام داد، انجام عملی جراحی با ریسک بالاست که ممکن است در پی آن، بایدن توانایی صحبت کردن را از دست بدهد. جو بایدن که چند ماه قبل به شکل مفتضحانه‌ای از رقابت‌های انتخاباتی برای ریاست‌جمهوری بیرون رفته بود، پاسخ می‌دهد: «ای کاش تابستان گذشته بیمار شده بودم». چند جراحی و عواقب این جراحی‌ها، او را به مدت سه ماه در بیمارستان بستری می‌کنند ولی در نهایت، او دوباره سلامتی‌اش را باز می‌یابد و به دنیای سیاست بر می‌گردد.

زندگی سیاسی جو بایدن را می‌توان بسیار موفق ارزیابی کرد. او در طی نزدیک به 50 سال توانسته است از سناتوری یک ایالت کوچک خود را به بالاترین مقام سیاسی کشورش برساند و تبدیل به یکی از قدرتمندترین افراد جهان شود. اما این کارنامه‌ی موفق به این معنی نیست که زندگی عادی و شخصی‌اش نیز تا همین اندازه موفق و بدون تراژدی بوده‌اند. او در سال 1972 همسر و دختر خردسالش را در یک تصادف رانندگی از دست داد و پسر بزرگش، بو بایدن، در سال 2015 به علت سرطان مغز که ناشی از خدمت نظامی‌اش در کوزوو و عراق بود فوت کرد. به عقیده‌ی بسیاری، مرگ بو باعث شد جو بایدن متواضع‌تر شود. شاید همین تجارب غم‌انگیز و تراژیک باعث شده‌اند حس همدلی و دلسوزی جو بایدن بدل به یکی از انگیزه‌های اصلیِ او در فعالیت‌ها و تصمیمات سیاسی‌اش شود.

اوان اوسنوس (Evan Osnos)، نویسنده‌ی کتاب جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی، نشان می‌دهد یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی جو بایدن در طول حیات سیاسی‌اش صراحت و شجاعت بوده است. مواجهه‌ی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، نمود همین صراحت و شجاعت جو بایدن است که در آن بایدن به چشم‌های پوتین خیره می‌شود و به او می‌گوید: «تو روح نداری.»

با این‌حال، جو بایدن یکی از پُراشتباه‌ترین و پر‌گاف‌ترین سیاست‌مداران آمریکا نیز به شمار می‌رود. برای مثال زمانی که او می‌خواهد از باراک اوباما تعریف کند می‌گوید: «باراک اوباما [به عنوان یک سیاه‌پوست] بسیار تمیز و مرتب است». یا زمانی که در برابر سیاه‌پوستان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سخنرانی می‌کرد، گفته بود: «اگر هنوز نمی‌دانی بین من و ترامپ کدام را باید انتخاب کنی، یعنی واقعاً سیاه‌پوست نیستی!»

کتاب جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی، روایتی انسانی از جو بایدن ارائه می‌دهد و شما را با جنبه‌هایی از شخصیت او که اطلاع کمتری در موردش دارید آشنا می‌کند. این کتاب توسط انتشارات آتیسا و به ترجمه‌ی مریم نیک پور منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی رمانو تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی

  • این کتاب ضعف‌ها و نقص‌های شخصیتی بایدن را فاش می‌کند، ولی در عین حال، دلسوزی و شجاعت او برای شفای آمریکا را نیز نشان می‌دهد. (آبزِروِر)

  • کتاب جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی بسیار زیبا نوشته شده است. کتابی بسیار روشن، ساده و لذت‌بخش. اوان اوسنوس نشان می‌دهد دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن چگونه خواهد بود. (تلگراف)

  • یک زندگی‌نامه‌ی مختصر و مفید. (تایمز)

  • اوان اوسنوس خبرنگار بسیار با استعدادی‌ست. کتاب جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی، هم به وجه انسانی جو بایدن و هم به جو بایدنِ سیاستمدار می‌پردازد. (واشنگتن پست)

  • این کتاب حقایقی کمتر شناخته‌شده از رهبرِ جدید جهان آزاد ارائه می‌دهد. (دِیلی اِکسپرس)

کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به زندگی‌نامه‌های سیاسی و یا به سیاست معاصر آمریکا علاقه‌مندید شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با اوان اوسنوس بیشتر آشنا شویم

اوان اوسنوس (متولد 1976) نویسنده و روزنامه‌نگاری آمریکایی‌ست. او از سال 2008 در نشریه‌ی نیویورکر کار می‌کند و عمدتاً در حوزه‌ی سیاست، روابط خارجی، آمریکا و چین می‌نویسد. کتاب‌های اوان اوسنوس جوایز متعددی را برده‌اند. گفتنی‌ست که او یکی از اعضای تیم نشریه‌ی شیکاگو تریبون که در سال 2008 برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر شد نیز بود. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «جو بایدن؛ زندگی آقای رئیس‌جمهور و حالا» و «عصر جاه‌طلبی: به سوی ثروت، حقیقت و ایمان در چین جدید» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی می‌شنویم

بایدن بین پذیرفتن تصویری از یک پدربزرگ مهربان و در تضاد بودن با این تصویر مردد بود. استیون کلبرت، مجری برنامه‌ی «آخر شب لیت شو»، در آنتن زنده او را «پیرمرد خوب» خطاب کرد. سال 2015 بود. بایدن فردای آن روز با استیون تماس گرفت. کلبرت خودش این را به من گفت:

- اگه دوباره من رو پیرمرد خوب خطاب کنی، شخصاً میام اونجا و گوش‌مالیت می‌دم.

هر دو خندیدیم. گفتم:

- نگران نباش. دیگه پیرمرد خوب خطابت نمی‌کنم. چون کاملاً مشخصه که تو اون‌قدرا هم خوب نیستی.

در حقیقت، حرارت بایدن همواره با وجهی بدخلق و بدعنق همراه بوده است. او در میان کارکنان به این معروف است که از افراد با استعدادی که پارتی ندارند، حمایت می‌کند و در کمال تعجب، کارکنانش را با فامیل مادرشان صدا می‌زند. اما در عین حال، می‌تواند رُک و سختگیر باشد و کارهای سطح پایین مثل جمع کردن کمک مالی را به بقیه واگذار کند. او گاهی در برابر غریبه‌هایی که می‌خواهند سلفی بگیرند، قدرشناس‌تر است تا دستیارانی که سال‌ها در محل کار برایش کار کرده‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
8 دقیقه
پیشگفتار
40 دقیقه
فصل اول: سال سیاه
38 دقیقه
فصل دوم: صلاحیت‌هایی که لازم بود
35 دقیقه
فصل سوم: عاقل شدن
39 دقیقه
فصل چهارم: معاون رییس‌جمهور
52 دقیقه
فصل پنجم: فرستاده‌ی سیاسی
45 دقیقه
فصل ششم: خوش‌شانس و بدشانس
55 دقیقه
فصل هفتم: مبارزه برای روح
56 دقیقه
فصل هشتم: طراحی دوران ریاست‌جمهوری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی
نویسنده
مترجممریم نیک پور
راویایمان رئیسی
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی

مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۶/۵
کتاب جو بایدن رویا پرداز آمریکایی کتابی بسیار زیبا بوده ولی در قالب زندگی‌نامه می‌توان آن را دسته‌بندی نمود و اگر کتاب را خود آقای بایدن به رشته تحریر درآورده بود قطعاً به لحاظ محتوا و مطالب گفته شده بسیار مفیدتر و شنیدنی‌تر می‌شد. در این کتاب زندگی ایشان را در مراحل مختلف به صورت تیتروار بیان ولی نموده شرح حالا درونی و چگونگی برخورد با مشکلات را از زبان خود ایشان نتوانسته بیان نماید و به کلیات اشاره نموده است.
در هر صورت کتاب زیباست که ارزش خواندن دارد خوانش زیبای خانم نیکپور نیز قابل اهمیت و ارزنده می‌باشد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی

برای دریافت کتاب صوتی جو بایدن: رویاپرداز آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.