معرفی و دانلود کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن: طولانی‌ترین شب جنگ جهانی دوم

عکس جلد کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن: طولانی‌ترین شب جنگ جهانی دوم
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن: طولانی‌ترین شب جنگ جهانی دوم

کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن، نوشته‌ی مالکوم گلدول، روایتی واقعی در باب یکی از رویدادهای مهم جنگ جهانی دوم است. در این اثر خواندنی که یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود، اقدامات ژنرال‌های آمریکایی در راستای بمباران سریع و برق‌آسای نیروهای دشمن به تصویر کشیده شده است. گفتنی‌ست که کتاب پیش رو، نامزد دریافت جایزه‌ی معتبر گودریدز بوده است.

درباره کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن

بیایید به یک دوراهی اخلاقی دشوار فکر کنیم: تصور کنید فرمانده‌ی نیروهای مسلح کشوری هستید که در میانه‌ی جنگی خانمان‌سوز و ویرانگر به سر می‌برد. مسئولیتی که بر عهده دارید، شما را وامی‌دارد که هر لحظه انتظار بدترین پیشامدهای ممکن را بکشید و همواره آماده‌ی اتخاذ دشوارترین تصمیم‌ها باشید. اینک در مقام فرمانده‌ی کل قوای مسلح، باید فرمانی سرنوشت‌ساز صادر کنید، فرمانی که جان صدها هزار و چه بسا میلیون‌ها انسان به آن وابسته است. این فرمان از این قرار است: حمله‌ی هوایی برق‌آسا و ویرانگر به مقر نیروهای دشمن؛ حمله‌ای که می‌تواند طی چند ساعت به جنگی چندساله پایان دهد؛ حمله‌ای که نیروهای دشمن را به‌کل درهم می‌کوبد و پیروزی نهایی را برای ارتش خودی به ارمغان می‌آورد؛ و البته، حمله‌ای که بر اثر آن خون غیرنظامیان و بی‌گناهانِ بسیاری بر زمین ریخته خواهد شد. آیا فرمان آغاز این حمله را صادر خواهید کرد؟... در کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن (The Bomber Mafia) داستان چنین دوراهی سخت و سرنوشت‌سازی روایت شده است.

اثر مذکور که به قلم مالکوم گلدول به رشته‌ی تحریر درآمده، روایتی مستند و واقعی‌ست که به تازگی، در سال 2021، به انتشار رسیده است. در این ناداستانِ درخشان که از حیث هیجان و کشش روایی، دست‌کمی از برجسته‌ترین رمان‌های تریلر ندارد، ماجرای دو ژنرال هم‌رده‌‌ی ارتش آمریکا در طول جنگ جهانی دوم روایت شده است. یکی از این دو ژنرال «کرتیس له‌می» و دیگری «هیوود هنسل» نام دارد. میان این دو شخصیت نظامی که هر یک سینه‌چاکان فراوانی در رده‌های پایینیِ ارتش دارند، اختلاف نظر جدی و حادی مبنی بر چگونگی پیشبرد جنگ وجود دارد. مسئله به رویارویی با نیروهای ژاپنی مربوط می‌شود. یکی از ژنرال‌ها معتقد به لزوم حمله‌ی هوایی تمام‌عیار به مناطق مسکونی و غیرمسکونی‌ست؛ حال آن‌که ژنرال دیگر، قویاً بر این باور است که باید از حمله‌ی هوایی تمام‌عیار اجتناب نمود. پیداست که اتخاذ هر یک از این دو تصمیم، عواقب نیک و بد خاصی را به دنبال دارد، عواقبی که چه بسا تا نسل‌های متمادی دامن‌گیر قشر وسیعی از مردم شود...

مالکوم گلدول برای نگارش کتاب مافیای بمب‌افکن سال‌ها تحقیق کرده و حتی شخصاً از تمامی مکان‌هایی که داستان در آن‌ها به وقوع پیوسته (اعم از ژاپن و آمریکا) دیدن کرده است. همین امر، نوشته‌ی او را به اثر تحقیقیِ برجسته و معتبری بدل نموده است. به نحوی که علاقه‌مندان به تاریخ معاصر جهان، خصوصاً تاریخ جنگ جهانی دوم، از آن مطالب بسیاری خواهند آموخت.

کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن توسط انتشارات نوین کتاب گویا در اختیار شما قرار گرفته است.

افتخارات کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز

نکوداشت‌های کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن

  • کتاب مافیای بمب‌افکن نشان می‌دهد که آدمی در شرایط دشوار چگونه از خود واکنش نشان می‌دهد. (واشنگتن پست)
  • کتاب مافیای بمب‌افکن اثری درخشان و به‌یادماندنی‌ست. (وال استریت ژورنال)
  • کتابی درگیرکننده و مهیج. (تایمز)

کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به روایت‌های تاریخیِ مستند، مخاطبین اصلی کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن به شمار می‌روند.

با مالکوم گلدول بیشتر آشنا شویم

مالکوم گلدول (Malcolm Gladwell) متولد سال 1963 و اهل کشور کاناداست. او سال‌هاست که در حوزه‌ی روزنامه‌نگاری فعالیت می‌کند. از گلدول تاکنون آثار خواندنی فراوانی به انتشار رسیده است. عمده‌ی این آثار تمی تاریخی، یا محتوایی انگیزشی - آموزشی دارند.

از میان کتاب‌های مالکوم گلدول عناوین پیش رو قابل ذکرند: «مافیای بمب‌افکن»، «گفتگو با غریبه‌ها» و «پلک زدن».

در بخشی از کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن: طولانی‌ترین شب جنگ جهانی دوم می‌شنویم

در انقلاب‌های فناوری، همیشه نکته‌ای برای من مبهم بوده است. در همه‌ی این انقلاب‌ها، مبتکران ایده‌ای را مطرح می‌کنند، یا خلاقیتی به خرج می‌دهند که به ظاهر جهان را زیرورو می‌کند. اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، نمونه‌ای از فناوری‌های نسل ماست. نسل‌های پیش از ما هم تلفن و خودرو داشتند. همیشه انتظار داریم نوآوری‌های جدید امکاناتمان را بهتر، کارآمدتر، امن‌تر، پربارتر و سریع‌تر کند. واقعاً هم از برخی جهات چنین اتفاقی می‌افتد. اما بعد، همیشه وضع خراب می‌شود.

لحظه‌ای همه از شبکه‌های اجتماعی راضی‌اند، چون به شهروندان عادی کمک کرده است استبداد را سرنگون کنند و لحظه‌ای بعد، همه از همین شبکه‌ها شاکی‌اند. چرا که زمینه‌ی ظلم و ستم شهروندان به یکدیگر را فراهم می‌کند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
مقدمه
28 دقیقه
بخش اول: رویا - فصل اول: آقای نوردن از وقت گذراندن در کارگاهش لذت می‌برد
38 دقیقه
فصل دوم: نمی‌گذاریم سنت جلوی پیشرفت را بگیرد
34 دقیقه
فصل سوم: احساس همدردی انسانی نداشت
32 دقیقه
فصل چهارم: راستین‌ترین پیرو راستین
34 دقیقه
فصل پنجم: ژنرال هنسل بهت‌زده بود
6 دقیقه
بخش دوم: وسوسه
38 دقیقه
فصل ششم: این خودکشی است پسرها، خودکشی!
36 دقیقه
فصل هفتم: اگر بر من سجده کنی، صاحب همه‌ی آن‌ها می‌شوی
31 دقیقه
فصل هشتم: همه جا خاکستر شده؛ اینجا و اینجا و اینجا
29 دقیقه
فصل نهم: تخریب بی‌امان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مافیای بمب‌افکن: طولانی‌ترین شب جنگ جهانی دوم
نویسنده
مترجممرتضی بزرگیان
راویمهیار ستاری
ناشر چاپینشر آموخته
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن

رضا افشاری پویا
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
از اون دست کتابها که هم تاریخ رو بیان میکنه و هم علل وجود تصمیماتی که پیامدهای جهانی و انسانی رو در بر داشت
خوانش خوب بود و ممنونم از تیم تولید و کتابراه
علیرضا سلیمانی
۱۴۰۳/۱/۳
من خیلی این کتابو دوست داشتم, اجرای بسیار خوبی‌ام داشت 👌
تارا اسدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
جالب و آموزنده برای من.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن

برای دریافت کتاب صوتی مافیای بمب‌افکن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.