معرفی و دانلود کتاب انگلستان عصر ویکتوریا

عکس جلد کتاب انگلستان عصر ویکتوریا
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انگلستان عصر ویکتوریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انگلستان عصر ویکتوریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انگلستان عصر ویکتوریا

کتاب انگلستان عصر ویکتوریا دورانی را توصیف می‌کند که با تغییرات گسترده‌ی اجتماعی، سیاسی و صنعتی همراه بود. جان اف ووکویتس در این کتاب از دوره‌ی 63 ساله‌ی سلطنت ملکه ویکتوریا می‌گوید، درباره‌ی مزایا و معایب صنعتی شدن انگلیس توضیح می‌دهد و دوران افول امپراتوری بریتانیا در اواخر سلطنت این فرمانروا را توصیف می‌کند.

درباره‌ی کتاب انگلستان عصر ویکتوریا

نام ملکه ویکتوریا در همه جا دیده می‌شود. از 33 جاده و دریاچه‌ و کوه‌ و شهر کشور انگلیس گرفته تا پارک ویکتوریا در هند و دو کوه ویکتوریا در نیوزلند، از معماری ویکتوریایی گرفته تا ادبیات عصر ویکتوریا، نام این فرمانروا در جاهای مختلفی به چشممان می‌خورد. اما این ملکه دقیقاً کیست؟ چگونه از دوره‌ی سلطنتش به‌عنوان یکی از اعصار طلایی بریتانیا یاد می‌شود؟ و میراثی که برای جهان بر جای گذاشت، چه بود؟ کتاب جان اف ووکوویتس (John F. Wukovits) در کتاب انگلستان عصر ویکتوریا (The Victorian Era) همه‌ی وجوه زندگی در این دوره را پوشش می‌دهد و به زندگی این فرامانروای انگلیسی می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب انگلستان عصر ویکتوریا

وقتی ویکتوریا به دنیا آمد، در صف رسیدن به سلطنت، پنجم بود و کسی فکرش را هم نمی‌کرد که یک زن پس از مدت‌ها به فرمانروایی برسد. یک سال پس از تولد او، پدرش از دنیا رفت و سه عمویش تا 18 سالگی وی درگذشتند. در نتیجه هیچ وارثی بر جای نمانده بود جز ویکتوریای جوان. در اولین فصل از کتاب انگلستان عصر ویکتوریا بیشتر با زندگی پرفرازونشیب او آشنا می‌شوید. علاوه بر این موضوع، جان اف ووکوویتس در همین فصل پیشرفت‌های صنعتی انگلستان را در دوره‌ی سلطنت ویکتوریا بررسی می‌کند. پیشرفت صنعتی انگلستان در دوره‌ی فرمانروایی ویکتوریا به اوج خود رسیده بود و نمایشگاه‌های صنعتی‌ای که از سال 1851 به بعد برگزار شد، گواه این موضوع بود. در آن دوره سه طبقه‌ی اشراف، طبقه‌ی متوسط و طبقه‌ی کارگر در شهرهای مختلف انگلستان از جمله لندن زندگی می‌کردند. اگر رمان‌های عصر ویکتوریا را خوانده باشید، احتمالاً به‌خوبی با زندگی این طبقات آشنایی دارید. در دومین فصل کتاب درباره‌ی انقلاب صنعتی در دوران ویکتوریا، بیشتر خواهید خواند.

با وجود پیشرفت‌های صنعتی چشمگیر، مردم رفته‌رفته متوجه پیامده‌های زندگی در شهرهای صنعتی شدند. مردمانی که در روستا زندگی می‌کردند، برای پیدا کردن شغلی در کارخانه‌ها به شهر هجوم می‌آوردند. برای مثال جمعیت یک شهر پنج‌هزار نفری پس از ده یا بیست سال به پنجاه‌هزار نفر می‌رسید. در این شهرها منابع کافی در دسترس مردم قرار نداشت و همین موضوع، مهاجران را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کرد. در این زمان گروهی از کودکان کار مجبور بودند با دستمزدی بسیار اندک، حدود دوازده تا شانزده ساعت در کارخانه‌ها و معادن کار کنند. در سومین فصل کتاب انگلستان عصر ویکتوریا از مشکلات یک کشور صنعتی بیشتر خواهید خواند. در چنین شرایطی، دولت و حکومت باید دست‌به‌کار می‌شدند و اوضاع را هرطور که شده، تغییر می‌دادند. در ابتدا جنبش‌هایی از طرف نویسندگان و سیاست‌مداران به وجود آمد که منجر به تغییر قوانین شد. فصل چهارم به این اصلاحات گسترده اختصاص دارد.

با وجود این اصلاحات، هنوز هم مردم در بیماری و فقر روزگار می‌گذراندند و بهداشت در شهرها به‌هیچ‌وجه رعایت نمی‌شد. با این اوصاف، شیوع بیماری‌هایی چون سل، وبا، حصبه و... به‌هیچ‌وجه غیرطبیعی نبود. وقتی پرنس آلبرت، همسر ملکه ویکتوریا، بر اثر بیماری حصبه درگذشت، ملکه تا سال‌ها در انزوا زندگی کرد. این اتفاق باعث شد که اقدامات سازنده‌ای برای مبارزه با این بیماری‌ها صورت بگیرد. یکی از موضوعاتی که در فصل پنجم کتاب انگلستان عصر ویکتوریا مورد بررسی قرار می‌گیرد، همین اقدام برای ریشه‌کن کردن بیماری‌هاست. جان اف ووکویتس در همین فصل به موارد دیگری چون ساختار قضایی و تفریحات مردم انگلیس اشاره می‌کند. در پایان این فصل، آثار نویسندگان عصر ویکتوریا از جمله چارلز دیکنز، خواهران برونته، سر آرتور کانن دویل و... معرفی می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب انگلستان عصر ویکتوریا

امپراتوری بریتانیا پیش از دوران ویکتوریا، مستعمره‌های بسیاری در اختیار داشت که بعضی از آن‌ها مانند هند و چند کشور آفریقایی در دوره‌ی این فرمانروای انگلیسی به استقلال رسیدند. سیاست‌مداران و روزنامه‌نگاران انگلیسی با خوش‌باوری فکر می‌کردند که در بزرگ‌ترین امپراتوری دنیا زندگی می‌کنند و برترین کشور جهان هستند. اما شکست در چند جنگ -که شرح آن‌ها در فصل ششم خواهد رفت- آغاز دوره‌ی افول بود. عصر ویکتوریا به‌ طور رسمی با مرگ ملکه در 81 سالگی به پایان رسید و موقعیت انگلستان بیش از پیش در جهان متزلزل شد.

انتشارات ققنوس کتاب انگلستان عصر ویکتوریا را با ترجمه‌ی فرید جواهرکلام به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب انگلستان عصر ویکتوریا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب انگلستان عصر ویکتوریا برای علاقه‌مندان به تاریخ انگلیس و حاکمان آن نوشته شده است.

در بخشی از کتاب انگلستان عصر ویکتوریا می‌خوانیم

داشتن مقام بلندپایه‌ای همچون پادشاهی، به‌سان ملکه ویکتوریا، هرچند امتیازاتی در بر دارد، با خطرهایی نیز همراه است که سایر شهروندان از آن‌ها در امان‌اند. در دوازده سال اول حکومت ملکه ویکتوریا سه بار به جانش سوءقصد شد و یک بار هم با چوبدستی به او حمله شد. در سی‌ام مه‌ی ۱۸۴۲ هنگامی که ملکه سوار بر کالسکه در حال عبور بود، پلیس شخصی به نام جان فرانسیس را در کنار کالسکه بازداشت کرد، در حالی که چیزی نمانده بود با تپانچه‌اش به سوی ملکه شلیک کند. فرانسیس به جرم خیانت به کشور به حبس ابد محکوم شد. در سوم ژوئیه‌ی ۱۸۴۲ جان ویلیام‌بین با هفت‌تیری به سوی ملکه ویکتوریا شلیک کرد، اما تفنگ به جای فشنگ با کاغذ و تنباکو پر شده بود و گلوله‌ای نداشت. او به هجده ماه حبس محکوم شد.

شخصی به نام ویلیام هامیلتون در مه‌ی ۱۸۴۹ هنگامی که ملکه سوار بر کالسکه در خیابان‌های لندن حرکت می‌کرد، با هفت‌تیر به کالسکه شلیک کرد ولی باز هم مانند دو مورد اول آسیبی به ملکه نرسید. بنا به خبری که در آن زمان منتشر شد: «علیا‌حضرت ملکه خبر (شلیک هفت‌تیر) را شنید و به اطراف نگاهی انداخت، اما نشانه‌ای از بیم و اضطراب از خود بروز نداد.» هامیلتون «را در میان جمعیت کشان‌کشان به پاسگاه پلیس بردند، که اگر افسران پلیس و دیگران مانع نمی‌شدند مردم او را به سبب خباثتش می‌کشتند». هامیلتون گناهکار شناخته شد و محکوم به هفت سال حبس گردید.

در ژوئن ۱۸۵۰ یک افسر سابق ارتش به نام رابرت پیت با چوبدستی به ملکه ویکتوریا حمله‌ور شد، در این مورد هم باز ملکه در کالسکه بود، ضارب با چوبدستی به صورت او زد، در این حمله صورت ملکه چند خراش برداشت ولی آسیب جدی ندید. پیت، که همه فکر می‌کردند دیوانه است، به خیانت و مانند هامیلتون به هفت سال زندان محکوم شد.

فهرست مطالب کتاب

رویدادهای مهم عصر ویکتوریا
پیشگفتار: جهانی نو
1: فناوری و صنعتی شدن
2: جلال و شکوه انگلستان دوران ملکه ویکتوریا
3: پیامدهای صنعتی شدن در دوران ویکتوریا
4: اصلاحات دوران ویکتوریا
5: زندگی و فراغت در دوران ویکتوریا
6: افول انگلستانِ دوران ویکتوریا
یادداشت‌ها
برای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انگلستان عصر ویکتوریا
نویسنده
مترجمفرید جواهرکلام
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-622-04-0417-0
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انگلستان عصر ویکتوریا

رعنا سرمالیان
۱۴۰۳/۱/۱۲
بسیار عالی اطلاعات خوبی درمورد گذشته (قرن نوزدهم) بریتانیا ارائه میده توصیه میکنم بخونید. متن ساده و روانی هم داره
سارا
۱۴۰۳/۱/۳۱
قشنگ بود ولی کم بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب انگلستان عصر ویکتوریا

برای دریافت کتاب انگلستان عصر ویکتوریا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.