معرفی و دانلود کتاب عصر اکتشافات

عکس جلد کتاب عصر اکتشافات
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عصر اکتشافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عصر اکتشافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عصر اکتشافات

با خواندن کتاب عصر اکتشافات به دوره‌ای سفر کنید که هنوز قاره‌ی آمریکا و بخش‌هایی از قاره‌ی آسیا و آفریقا کشف نشده بودند و نقشه‌ی جهان کامل نبود. سارا فلاورز در این اثر از افسانه‌هایی می‌گوید که پیش از یافتن سرزمین‌های ناشناخته در میان مردم رواج یافته بود، به زندگی کریستف کلمب و فردیناند ماژلان می‌پردازد و نحوه‌ی کشف سرزمین‌های مختلف را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب عصر اکتشافات

اگر همین الان به شما بگویند که جزیره‌ای روی زمین وجود دارد که همه‌ی مردم از آن بی‌اطلاعند، چه فکری راجع‌به آن جزیره می‌کنید؟ شاید تصورتان این باشد که همه‌ی ساکنان جزیره آدم‌خوار هستند یا شاید هم در علم و فناوری از پیشرفته‌ترین کشورها هم صد قدم جلوتر باشند. شاید هم به این نتیجه برسید که آن‌جا پر از طلا و جواهر است و حضرت سلیمان گنیجنه‌اش را در آن جزیره پنهان کرده! حدود 6 قرن پیش، مردم درباره‌ی آفریقا، آمریکا و هند همین نظرات را داشتند. افسانه‌هایی که درباره‌ی عجایب سرزمین‌های ناشناخته در میان مردم نقل می‌شد، آن‌قدر دور از ذهن بودند که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد روزی به واقعیت بپیوندند. اما بعضی از آن‌ها به وقوع پیوستند. کتاب عصر اکتشافات (The Age of Exploration) درباره‌ی واقعیت یافتن این افسانه‌هاست.

معرفی و دانلود کتاب عصر اکتشافات

سارا فلاورز (Sarah Flowers) در اولین فصل کتاب از افسانه‌ای مشهور می‌گوید. اسقفی در سال 1145 ادعا کرد که پادشاهی مسیحی و مقتدر با نام «جان» در مشرق ایران سلطنت می‌کند. این پادشاه به «پرستر جان» معروف شد؛ شاهی خیالی که بر آسیا، هند و آفریقا فرمان می‌راند. در این فصل علاوه بر افسانه‌های مردم تا قرن پانزدهم، با هانری دریانورد نیز آشنا می‌شوید.

احتمالاً‌ وقتی واژه‌ی «اکتشاف» را می‌شنوید، بی‌درنگ به یاد کریستف کلمب می‌افتید. مردی که با جاه‌طلبی‌ و سفرهای دریایی‌اش، سرنوشت قاره‌ی اروپا و آمریکا را دگرگون کرد. آوازه‌ی شاهزاده‌ی پرتغال، هانری دریانورد، در سراسر اروپا پیچیده بود و بسیاری می‌خواستند که به سرزمین‌های هندی یعنی چین، ژاپن، تایلند، اندونزی و... برسند. کریستف کلمب در کتاب‌های جغرافیایی مانند کتاب «تصویر جهان» ارسطو، به دنبال اطلاعات بیشتر گشت و نقشه‌ای بلندمدت برای رسیدن به سرزمین‌های موردنظرش کشید. مشکل این‌جا بود که پادشاه پرتغال از کار او استقبال نکرد و آن را بیهوده خواند. البته کلمب ناامید نشد و به اسپانیا رفت و پس از 7 سال انتظار، بالاخره موفق شد ملکه‌ی اسپانیا را برای تأمین مایحتاجش قانع کند. تمام فصل دوم کتاب عصر اکتشافات به سرگذشت او اختصاص یافته است. در همان زمان که کریستف کلمب منتظر پاسخ فرمانروای اسپانیا بود، پادشاه پرتغال، ژان دوم، هیئتی را برای یافتن پرستر جان افسانه‌ای، به جنوب آفریقا اعزام کرد. سارا فلاورز در فصل سوم کتاب توضیح می‌دهد که چگونه سرانجام این گروه به سرزمین هند رسیدند و با چه چیزهایی مواجه گشتند.

بسیاری پس از خواندن شرح سفرهای کریستف کلمب، علاقه‌مند شدند که به این سرزمین‌های ناشناخته و پر از طلا بروند و زندگی‌ خود را برای همیشه تغییر دهند. پادشاه و ملکه‌ی اسپانیا نیز می‌خواستند سرزمین‌های جدید را به استعمار خود دربیاورند. علاوه بر فصل چهارم اثر حاضر، در کتاب «عصر استعمارگری» در مجموعه‌ی تاریخ جهان، بیشتر درباره‌ی این دوره بخوانید.

یکی دیگر از کسانی که در عصر اکتشافات اهمیت زیادی دارد، فردیناند ماژلان است. او هم مانند کریستف کلمب از پرتغال به اسپانیا رفت و برنامه‌های بلندپروازانه‌ی خود را پی گرفت. او می‌خواست با کشتی قاره‌ی آمریکا جنوبی را دور بزند و به مناطق هند شرقی برسد. درواقع هدف او، کشتی‌رانی در دور دنیا بود. شرح سفرهای او در فصل پنجم کتاب عصر اکتشافات آمده است. احتمالاً بعد از خواندن شرح سفرهای کریستف کلمب، با خود فکر کنید که آمریکای شمالی چگونه کشف شد؟ چطور انگلیسی‌ها وارد جریان اکتشاف‌ها شدند و دو کشور آمریکا و کانادا به وجود آمدند؟ سارا فلاورز در فصل ششم به همه‌ی این سؤالات جواب می‌دهد و در فصل هفتم،‌ از دیگر مکتشفان می‌گوید.

کتاب عصر اکتشافات در مجموعه‌ی تاریخ جهان انتشارات ققنوس و با ترجمه‌ی فرید جواهرکلام به انتشار رسیده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر کتاب از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه» و «امپراتوری مغول». مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند؛ اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب عصر اکتشافات برای چه کسانی مناسب است؟

اگر درباره‌ی سرگذشت اکتشاف‌های جغرافیایی کنجکاو هستید، کتاب عصر اکتشافات را بخوانید.

در بخشی از کتاب عصر اکتشافات می‌خوانیم

وقتى کریستف کلمب خود قانع شد که این سفر عملى است، نوبت قانع کردن دیگران رسید. به ویژه او باید یک ضامن و پشتیبان براى خود مى‌یافت کسى که هزینه‌ی کشتى‌ها، تجهیزات و ملوانان مورد نیاز براى سفر را بپردازد. اقدام منطقى وى آن بود که نخستین بار در سال 1484 نزد شاه ژان دوم، پادشاه پرتغال رفت، بدان امید که سنت اکتشاف پرتغالى‌ها به هدف وى کمک خواهد کرد. شاه کریستف کلمب را به سوى یک کمیسیون مشورتى هدایت کرد. اعضاى کمیسیون «مؤدبانه ولى قاطعانه او را طرد کردند و اظهار داشتند نقشه‌اش بیهوده است و بر پایه فکر و خیال بنا شده است.» در هر حال باید در نظر داشت که در آن هنگام پرتغال سخت سرگرم تجارت در آفریقا بود.

در چنین موقعیتى دیگر چیزى در پرتغال نبود که کریستف کلمب خود را به آن دلخوش کند. زنش مرده بود و پرتغالى‌ها نیز نسبت به نقشه‌ی تهورآمیزش علاقه‌اى نشان نمى‌دادند. ولى کریستف کلمب دو برادر داشت: دیگو و بارتولومه. بارتولومه که جغرافیدان و طراح نقشه بود، از اندیشه‌ی کریستف کلمب پشتیبانى کرد. وقتى پرتغالى‌ها علاقه‌اى به کار کریستف کلمب نشان ندادند، بارتولومه عازم انگلستان و فرانسه شد تا بتواند پشتیبانى آن‌ها را در این زمینه کسب کند. در خلال این احوال، کریستف کلمب در سال 1485 به همراه دیگو به اسپانیا رفت. وى دیگو را در آن‌جا گذاشت تا در دیر راهبان فرقه فرانسیسکان در پالوس آموزش ببیند، و خود به شهر سلطنتى کوردوا [قرطبه] رفت تا نقشه‌ی خود را به فردیناند و ایزابل، پادشاه و ملکه‌ی آراگون و کاستیل، عرضه دارد.

انتظارى طولانى و خسته‌کننده آغاز شد. کریستف کلمب تقریباً یک سال انتظار کشید تا موفق شد براى نخستین بار به حضور ملکه برسد. ایزابل به اندیشه‌ی کریستف کلمب علاقه‌مند شد و هیئت ویژه‌اى را تعیین کرد تا نقشه‌ی وى را بررسى کنند و نتیجه را به او اطلاع دهند. پس از آن کریستف کلمب مجبور شد که باز هم صبر کند. به مدت شش سال انتظار کشید و در خلال این مدت فقط بر حسب تصادف مى‌توانست به حضور شاه و ملکه برسد، تا امید خود را در دل زنده نگه دارد.

فهرست مطالب کتاب

تاریخ‌هاى مهم در دوران اکتشافات
پیشگفتار: دیدى نوین بر جهان
1: جهان ناشناخته
2: کاشف سرزمین‌هاى هندى: کریستف کلمب
3: ادویه و طلا: آفریقا، هند و آسیا
4: نقشه‌برداران و مکتشفان: اکتشاف آمریکاى جنوبى و مرکزى
5: نخستین کشتیرانان دور دنیا: فردیناند ماژلان و خوان سباستیان دل کانو
6: اکتشاف آمریکاى شمالى
7: اکتشافات بعدى
پسگفتار: دنیایى نو
یادداشت‌ها
براى مطالعه بیش‌تر
آثار مورداستفاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عصر اکتشافات
نویسنده
مترجمفرید جواهرکلام
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات165
زبانفارسی
شابک978-964-311-509-8
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عصر اکتشافات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عصر اکتشافات

برای دریافت کتاب عصر اکتشافات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.