معرفی و دانلود کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند

عکس جلد کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند
قیمت:
۸۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند

دنیل اچ. پینک در کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند، شیوه‌های متداول انگیزه‌بخشی را رد می‌کند و رویکردی علمی پیشنهاد می‌دهد که با کمک آن‌ می‌توان به شکلی مؤثر در دیگران شوق ایجاد کرد. این کتاب که در صدر لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌ تایمز بوده، به سه مؤلفه‌ی روانشناختی در این زمینه اشاره می‌کند و به مدیران می‌آموزد که چطور با زیرمجموعه‌شان رفتار کنند تا بتوانند در آن‌ها انگیزه ایجاد نمایند و بهره‌وری‌شان را بالاتر ببرند.

درباره‌ی کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند

ساختار ذهنی انسان از پیچیده‌ترین و مبهم‌ترین پدیده‌های این جهان است. با وجود پیشرفت‌های زیادی که در انواع علوم حاصل شده، ما هنوز خودمان را به‌درستی نمی‌شناسیم. شاید ازنظر فیزیکی شناخت بیشتری از مغزمان به دست آورده باشیم، ولی در پس ذهن، آن عمیق‌ترین قسمت‌های ناخودآگاهمان هنوز هم در تاریکی است. ناخودآگاه یکی از سرچشمه‌های رفتارهای انسانی و انگیزه‌هاست. به همین خاطر است که ما هنوز درک دستی از خیلی از کارهایمان نداریم و دلیل آن‌ها را کاملاً نمی‌دانیم. علم روانشناسی دهه‌هاست که برای فهم این موضوع تلاش و تحقیق می‌کند. در نتیجه یافته‌های بشر در این زمینه دائماً در حال تغییر و تکامل است.

گاهی حتی پیش آمده که نتایج جدید، یافته‌های پیشین را نقض کرده باشند. اما این دستاوردهای دائماً در حال تغییر و گاهی متناقض درباره‌ی انگیزه، فقط انسان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، بلکه بر روی نهادها هم اثر می‌گذارند. چون ایجاد انگیزه یکی از اصول بنیادین در سازمان، خانواده و دیگر ساحت‌های اجتماعی است و مبنای خیلی از نگرش‌ها و رویکردهای مدیریتی محسوب می‌شود. طبیعتاً اگر فهم انسان از انگیزه تغییر کند، شیوه‌های انگیزه‌بخشی عوض و به دنبال آن روش‌های مدیریتی و تربیتی هم متحول خواهد شد. دنیل اچ. پینک (Daniel H. Pink) یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان حوزه‌ی مدیریت، در کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند (Drive The Surprising Truth About What Motivates Us) همین موضوع را دستمایه‌ی تحقیقاتش قرار داده و کوشیده آن را توضیح دهد. پینک نشان می‌دهد که نگرش‌های کلاسیک نسبت به ایجاد انگیزه و شوق تا حد زیادی اشتباه هستند. او با اتکا به تحقیقات علمی اخیر، تلاش دارد ناکارآمدی روش‌های قبلی را گوشزد کند و تأثیرگذاری شیوه‌های مدرن‌تر را بازگو نماید.

معرفی و دانلود کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند

از قرن‌ها پیش، روش اصلی کسب‌وکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان، پاداش‌های مالی و مادی بود. همیشه تصور بر این بوده که مشوقی مثل پول باعث می‌شود افراد بیشتر تلاش کنند. همین نگرش باعث شد سیستمی مبتنی بر پاداش و تنبیه شکل بگیرد که به هویج و چماق معروف بود. این شیوه برای چندین دهه مبنای نگرش اکثر مدیران کسب‌وکارها و حتی والدین بود. اما تحقیقات اخیر عملاً این موضوع را رد و اعلام کرده مسائل مالی نقش قابل‌توجهی در ایجاد انگیزه ندارد و برخلاف تصور کمکی به افراد نمی‌کند. دنیل اچ. پینک در کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند، به همین پژوهش استناد می‌کند و می‌گوید یافته‌های جدید روانشناسی نشان می‌دهد سه مؤلفه در ایجاد انگیزه نقش دارند: خودمختاری، استاد شدن و اهداف والا. به تعبیر او، مدیر باید به کارمندش این احساس را بدهد که مستقل است، می‌تواند پیشرفت کند و به درجات بالاتر برسد، و از همه مهم‌تر اینکه برای اهداف باارزشی در حال کار است. این‌چنین انگیزه در فرد بیدار می‌شود و حس می‌کند کارش ارزش دارد و دیده می‌شود. این رویکرد حتی در تربیت کودکان هم مؤثر است و می‌تواند به‌جای سیستم تنبیه و تشویق به کار گرفته شود.

کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند، از پرفروش‌ترین کتاب‌های لیست نیویورک‌ تایمز بوده. این اثر را نشر آموخته با ترجمه‌ی هدا پری‌زاده منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • قرار گرفتن در فهرست کتاب‌های پرفروش وال‌استریت ژورنال، بوستون گلاب، لس آنجلس تایمز، واشنگتن پست، سانفرانسیسکو کرونیکل و آمازون

نکوداشت‌های کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند

  • درس‌های این کتاب ارزش تکرار دارند و اگر شرکت‌های بیشتری جرئت کنند و راهنمایی‌های دنیل پینک را دنبال نمایند، شرایط خیلی بهتر خواهد بود. (وال‌استریت ژورنال)
  • ایده‌های پینک سزاوار این است که موردتوجه عموم قرار بگیرد. هیئت‌مدیره‌ها با اخراج مشاورین مالی‌شان و خواندن کتاب پینک، می‌توانند موفق‌تر باشند. (فوربس)
  • تحلیل و مدل جدید پینک در مورد انگیزه‌ها، اطلاعات زیادی از عمیق‌ترین غرایز انسانی ارائه می‌دهد. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر به همه‌ی مدیران، معلمان و والدین پیشنهاد می‌شود. این راهنما کمکتان می‌کند با شیوه‌های انگیزه‌بخشی بیشتر آشنا شوید.

در بخشی از کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند می‌خوانیم

رفتار نوع آی مادرزادی نیست، بلکه اکتسابی است. این الگوهای رفتاری ویژگی‌های تثبیت‌شده‌ نیستند؛ بلکه گرایش‌هایی هستند که از موقعیت‌ها و تجربه و محیط زندگی پدید می‌آیند. ازآنجاکه رفتار نوع آی، تااندازه‌ای از نیازهای انسانی جهان‌شمول سرچشمه می‌گیرد، به سن، جنسیت یا ملیت وابسته نیست. بر مبنای یافته‌های علمی، هنگامی که افراد نگرش‌ها و روش‌های بنیادین رفتار نوع آی را می‌آموزند و آن‌ها را در امنیت تمرین می‌کنند، انگیزه‌ و عملکرد نهایی‌شان به‌شدت افزایش می‌یابد. همۀ نوع ایکس‌ها می‌توانند به نوع آی تبدیل شوند. عملکرد نوع آی‌ها، در بلندمدت، کم‌وبیش همیشه از عملکرد نوع ایکس‌ها بهتر است. افرادی که از درون انگیزه می‌گیرند، بیشتر از همتایانی که ‌دنبال پاداش‌اند، موفق می‌شوند. افسوس که در کوتاه‌مدت همیشه این‌طور نیست. درواقع، تمرکز فراوان بر پاداش‌های بیرونی نتایج سریعی در پی دارد؛ اما مشکل اینجاست که حفظ این رویکرد دشوار است و از رسیدن به استادی که عامل موفقیت بلندمدت است، حمایت نمی‌کند. بر مبنای شواهد، موفق‌ترین افراد ‌دنبال موفقیت در چارچوب تعاریف مرسوم نیستند. آنان، به‌دلیل گرایش درونی به کنترل زندگی و یادگیری دربارۀ جهان و رسیدن به دستاوردی ماندگار، به‌سختی تلاش می‌کنند و در ناملایمات دوام می‌آورند.

نوع آی‌ها به پول یا قدردانی به‌دیدۀ تحقیر نمی‌نگرند. پول برای هر دو نوع ایکس و آی مهم است. اگر حقوق کارمندی به خط مبنای موجود در فصل دوم نرسد، اگر سازمانش پول کافی به او ندهد یا اگر دریافتی‌اش در مقایسه با درآمد افرادی با کار مشابه منصفانه نباشد، انگیزه‌اش، صرف‌نظر از گرایش به رفتار نوع ایکس یا آی، کاهش می‌یابد. باوجوداین، اگر حقوق مناسب باشد، پول برای نوع آی و ایکس معنای متفاوتی می‌یابد. نوع آی‌ها افزایش حقوق یا پرداخت‌های نقدی را رد نمی‌کنند؛ اما دلیل اهمیت منصفانه و کافی‌بودن پول این است که موجب می‌شود پول مسئلۀ مهمی نباشد و افراد بر خود کار تمرکز کنند. قدردانی نیز همین‌طور است. نوع آی‌ها به این دلیل دوست دارند از موفقیت‌هایشان قدردانی شود که شکلی از بازخورد است؛ اما، برخلاف نوع ایکس‌ها، قدردانی را به‌خودی‌خود هدف نمی‌دانند.

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
پیشگفتار مترجم
مقدمه: جورچین‌های گیج‌کنندۀ هری‌هارلو و ادوارد دسی
بخش یکم: سیستم عامل جدید
1: فرازونشیب‌های انگیزۀ 2٫0
2: هفت دلیل ناکارآمدی روش چماق و هویج (در اغلب نمونه‌ها)
2 الف: موقعیت‌های خاصی که روش چماق و هویج کارساز است
3: نوع آی و نوع ایکس
بخش دوم: سه مؤلفه
4: خودمختاری
5: استادی
6: هدف والا
بخش سوم: جعبه ابزار رفتار نوع آی
رفتار نوع آی برای افراد: نُه راهبرد برای بیدارکردن انگیزه
رفتار نوع آی برای سازمان‌ها: نُه راه برای بهبود شرکت، دفتر کار یا گروه
پرداخت پول به شیوۀ نوع آی: ذن حقوق
رفتار نوع آی برای والدین و مربیان: نُه ایده برای کمک به کودکان
پانزده کتاب اصلی: فهرست کتاب‌های خواندنی دربارۀ رفتار نوع آی
گوش سپردن به متخصصان: دیدگاه شش متفکر کسب وکار دربارۀ تفکر نوع آی
برنامۀ تناسب اندام نوع آی: چهار نکته برای به دست آوردن و حفظ انگیزه در تمرین‌های ورزشی
انگیزه: خلاصۀ مطالب
خلاصۀ فصل به فصل
انگیزه: واژه نامه
راهنمای بحث دربارۀ انگیزه: بیست آغازکنندۀ گفت وگو برای ادامۀ فکر و گفت وگو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند
نویسنده
مترجمهدا پری زاده
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-5987-35-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند

برای دریافت کتاب انگیزه: نیروهایی که ما را پیش می‌راند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.