معرفی و دانلود کتاب صوتی قدرت پشیمانی: چگونه نگاه به گذشته ما را به سمت آینده می‌برد

عکس جلد کتاب صوتی قدرت پشیمانی: چگونه نگاه به گذشته ما را به سمت آینده می‌برد
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قدرت پشیمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قدرت پشیمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قدرت پشیمانی: چگونه نگاه به گذشته ما را به سمت آینده می‌برد

پشیمان شدن از ویژگی‌های هوشمندانه و فوق‌العاده کاربردی انسان‌هاست. دنیل اچ. پینک با کتاب صوتی قدرت پشیمانی تلاش می‌کند تا در مقابل تصورات منفی رایج و جاافتاده درباره‌ی پشیمانی بایستد و از زاویه‌ای نو به این احساس نگاه کند. این اثر که از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های فهرست نیویورک تایمز محسوب می‌شود، حرف‌های زیادی درباره‌ی درس گرفتن از اشتباهات و اتفاقات تلخ گذشته در بر دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی قدرت پشیمانی

پشیمانی را باید درست انجام داد تا بتوان زودتر به موفقیت رسید. بله درست شنیدید! پشیمان شدن هم آداب خاصی دارد که دنیل اچ. پینک (Daniel H. Pink) در کتاب صوتی قدرت پشیمانی (The Power of Regret) ما را با آن‌ها آشنا می‌کند. اگر تعداد تجربیات و خاطراتی که به ما احساس خوبی منتقل می‌کنند با تعداد اتفاقاتی که حس پشیمانی را در ما بیدار می‌کنند قابل‌قیاس نیستند و اغلب خاطرات خود را با ناراحتی به یاد می‌آوریم، لزوماً به این معنی نیست که منفی‌باف، افسرده یا مازوخیست هستیم. احساس پشیمانی از مکانیسم‌های پویا و قدرتمندی‌ست که انسان‌ها را به سمت آینده‌ای بهتر و بی‌اشکال‌تر نسبت به دیروز پیش می‌برد. با این توصیفات، دنیل اچ. پینک کتاب صوتی قدرت پشیمانی را با هدف آموزش بهره بردن از پشیمانی در بهترین شکل آن، در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قدرت پشیمانی

دنیل اچ. پینک ابتدا انواع پشیمانی را دسته‌بندی می‌کند و یک سنخ‌شناسی از این حس و مقایسه‌ای از انواع آن را در اختیار مخاطبان و شنوندگان کتاب صوتی قدرت پشیمانی قرار می‌دهد. «پشیمانی‌های اساسی» متعلق به دسته‌ای هستند که «با یک وسوسه‌ی غیر قابل مقاومت شروع می‌شوند و با یک منطق بی‌رحمانه به پایان می‌رسند». اما «پشیمانی‌های جسارت»، «امکان خنثی برای رشد» را با خود به همراه دارند؛ این موارد می‌توانند ناشی از شکست در رسیدن به اهداف و برنامه‌ها باشند که قادرند فرد را برای تلاش در مرحله‌ی بعدی آماده‌تر و قوی‌تر کنند. دنیل اچ. پینک، طیف بعدی را «پشیمانی‌های اخلاقی» می‌نامد؛ پشیمانی‌هایی که در واقع سرزنش خود به‌خاطر رفتار غیراخلاقی هستند. «پشیمانی‌های ارتباطی» نیز ناشی از زیر سؤال رفتن و به‌هم‌خوردن روابطی هستند که زمانی، معنای زیادی به زندگی ما می‌بخشیدند و حالا باعث ایجاد حس تحقیر و سرزنش در ما شده‌اند.

به همین ترتیب دنیل اچ. پینک، انواع مختلف پشیمانی را در کتاب صوتی قدرت پشیمانی دسته‌بندی کرده و آن‌ها را قیاس می‌کند. او با این کار قصد دارد تفکیکی دقیق میان انبوهی از احساسات که به تمام آن‌ها پشیمانی می‌گوییم انجام دهد تا در انتها بتواند نحوه‌ی دقیق کارکرد این حس را استخراج کند. خلاصه‌ی حرف نویسنده در کتاب صوتی قدرت پشیمانی این است که پشیمانی، نه‌تنها احساسی ناسالم، مخرب و آسیب‌زننده نیست، بلکه حسی کاملاً مفید و مثبت است که باید یاد بگیریم چطور از آن استفاده کنیم. پشیمانی در واقع قضاوت هوشمندانه‌ی ما نسبت به گذشته برای رسیدن به آینده‌ای مطلوب است.

کتاب صوتی قدرت پشیمانی با عنوان فرعی چگونه نگاه به گذشته ما را به سمت آینده می‌برد را نشر صوتی رادیو مثبت با صدای بابک مینایی و بر اساس ترجمه‌ی سعیده شعبانی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی قدرت پشیمانی

  • کتاب برگزیده از دیدگاه واشنگتن پست
  • بهترین کتاب سال 2022 از دیدگاه NPR
  • کتاب برگزیده از دیدگاه وال استریت ژورنال
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز در سال 2022
  • بهترین کتاب سال 2022 از دیدگاه فایننشال تایمز
  • بهترین اثر غیرداستانی به انتخاب ویراستاران و نویسندگان سایت آمازون
  • نامزد انتخاب به‌عنوان بهترین اثر غیرداستانی سایت گودریدز در سال 2022

نکوداشت‌های کتاب صوتی قدرت پشیمانی

  • جهان به این کتاب احتیاج دارد. (دکتر برنی براون، نویسنده‌ی کتاب پرفروش اطلس دل)
  • دنیل پینک، پشیمانی را به‌عنوان حسی ضروری بازتعریف کرده و توضیح می‌دهد که چطور از آن برای بهتر تصمیم گرفتن، بهبود عملکرد در مدرسه و سرکار و معنا بخشیدن به زندگی استفاده کنیم. (وال استریت ژورنال)
  • تابه‌حال به پشیمانی، آن‌طور که شایسته‌ی آن بوده، توجه نشده است؛ اما نگاه به گذشته، می‌تواند راهی برای پیشروی به سمت آینده باشد. پشیمانی برای سالیان طولانی، به‌عنوان یک نقطه‌ضعف در نظر گرفته شده، اما تابه‌حال فکر کرده‌اید که اگر آن را به‌عنوان نقطه‌ی قوت در نظر بگیریم، اوضاع چقدر تغییر می‌کند؟ (واشنگتن پست)

کتاب صوتی قدرت پشیمانی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی قدرت پشیمانی برای مخاطبان کتاب‌های روان‌شناسی، خودسازی و موفقیت مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی قدرت پشیمانی: چگونه نگاه به گذشته ما را به سمت آینده می‌برد می‌شنویم

این چیزی که ما بهش می‌گیم پشیمانی چیه؟ برای احساسی که تشخیصش خیلی راحته، تعریف کردن پشیمانی خیلی سخته. دانشمندها، خداشناس‌ها، شاعرها و پزشک‌ها، همه برای پیدا کردن جواب این سؤال تلاش کردن و به نتیجه رسیدن.

روان‌درمان‌گرها می‌گن پشیمانی و حسرت به این معنیه: «احساس ناخوشایندی که مرتبط با مجموعه‌ای از کارهایی‌ست که توسط یک فرد انجام شده یا انجام نشده و باعث چیزهایی شده الان آرزو می‌کنه طور دیگه‌ای بودن.»

نظریه‌پردازهای مدیریت می‌گن: «پشیمانی و حسرت توسط مقایسه بین نتیجه‌ی واقعی و نتیجه‌ای به وجود میاد که اگه تصمیم متفاوتی می‌گرفتیم، شاهدش می‌شدیم.»

و فیلسوف‌ها می‌گن: «پشیمانی، یه احساس همراه با ناراحتی و عدم رضایته که مرتبط با افکار گذشته‌س و همراه با شناسایی اون موضوعه و اعلام تمایل به انجام رفتار خاص در آینده‌س.»

اگه تعریف دقیق این کلمه کامل نیست، علتش واضحه. به این دلیل که پشیمانی بیشتر به‌عنوان یه فرایند شناخته و درج شده، نه به‌عنوان یه مسئله.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
قسمت اول
20 دقیقه
قسمت دوم
17 دقیقه
قسمت سوم
17 دقیقه
قسمت چهارم
18 دقیقه
قسمت پنجم
17 دقیقه
قسمت ششم
19 دقیقه
قسمت هفتم
17 دقیقه
قسمت هشتم
16 دقیقه
قسمت نهم
15 دقیقه
قسمت دهم
9 دقیقه
قسمت یازدهم
18 دقیقه
قسمت دوازدهم
18 دقیقه
قسمت سیزدهم
18 دقیقه
قسمت چهاردهم
15 دقیقه
قسمت پانزدهم
17 دقیقه
قسمت شانزدهم
16 دقیقه
قسمت هفدهم
16 دقیقه
قسمت هجدهم
18 دقیقه
قسمت نوزدهم
18 دقیقه
قسمت بیستم
19 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
18 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قدرت پشیمانی: چگونه نگاه به گذشته ما را به سمت آینده می‌برد
نویسنده
مترجمسعیده شعبانی
راویبابک مینایی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قدرت پشیمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قدرت پشیمانی

برای دریافت کتاب صوتی قدرت پشیمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.