معرفی و دانلود کتاب او و آن‌ها

عکس جلد کتاب او و آن‌ها
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب او و آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب او و آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب او و آن‌ها

نقص جسمانی در میان کودکان و غلبه بر آن، جوهره‌ی اصلی داستانی را می‌سازد که نهله غندور در کتاب او و آن‌ها برای مخاطبان خردسال خود روایت کرده. قهرمان این داستان مصور دچار معلولیت است و نمی‌تواند مانند سایر همکلاسی‌هایش روی پاهای خود بایستد و راه برود اما توانایی‌های دیگری دارد که بسیار ارزشمند هستند. خواندن این داستان آموزنده و سرگرم‌کننده برای تمامی کودکان مفید و آگاهی‌بخش خواهد بود.

درباره‌ی کتاب او و آن‌ها

ماجراهایی که قرار است در کتاب او و آن‌ها (Elle et les autres) بخوانید، در یک مدرسه‌‌ی دخترانه رخ می‌دهند. جایی که «نادیا» به‌تازگی وارد آن شده و سال تحصیلی خود را آغاز کرده. نادیا یک تفاوت اساسی با سایر هم‌‌مدرسه‌ای‌هایش دارد و همین تفاوت هم باعث می‌شود کنجکاوی هم‌کلاسی‌هایش برانگیخته شود. نادیا دختری با ناتوانی جسمی در پاهایش است که نمی‌تواند مانند سایر دختران کلاس راه برود و بدود. بااین‌حال، خیلی باهوش و بااستعداد است و دوست دارد مثل بقیه‌ی همکلاسی‌هایش در فعالیت‌های کلاسی شرکت کند. نهله غندور (Nahla Ghandour) توانسته با هنرمندی بسیار، دنیای کودکان معلول و چالش‌هایی را که در زندگی پیش رو دارند، برای مخاطبان خود ترسیم کند.

کتاب حاضر دو بخش کلی را شامل می‌شود. یک بخش آن دیدگاه اطرافیان نادیا را نسبت به او نشان می‌دهد و بخش دیگر نیز به بازنمایی دیدگاه نادیا نسبت به دیگران اشاره دارد. ممکن است همین حالا کودکان بسیاری با نقص‌های جسمانی گوناگون در کنار سایر همکلاسی‌های خود مشغول تحصیل باشند. خواندن این داستان به ایشان کمک می‌کند که به خودباوری برسند و بدانند هرگز هیچ معلولیتی نمی‌تواند مانع موفقیت آن‌ها در زندگی شود. از طرف دیگر، دانش‌آموزانی که با افراد دارای نقص جسمانی در یک کلاس درس می‌خوانند یا با چنین افرادی دوستی نزدیکی دارند، پس از خواندن کتاب او و آن‌ها، به شناخت بهتری از افراد معلول و توانایی‌هایشان خواهند رسید.

اثر پیش‌رو، داستان مصوری است که با تصاویر زیبا و رنگارنگش، توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب می‌کند. تصویرگری این کتاب را جنا طرابلسی به عهده داشته. از سوی دیگر، جملات آن بسیار ساده هستند و کودکان می‌توانند به‌تنهایی و بدون کمک والدین آن را مطالعه کنند. این داستان خواندنی هم برای کودکان کم‌توان جسمی و هم برای دوستان و اطرافیان ایشان، نکته‌ها و درس‌های مهمی را تدارک دیده است.

برگردان این اثر به کوشش بهزاد باپیروند صورت گرفته و نشر چشمه هم آن را در ذیل مجموعه کتاب‌های چ به چاپ رسانده.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کتاب چ

کتاب چ داستان‌ها و رمان‌هایی را دربرمی‌گیرد که برای خوانندگان کودک و نوجوان نگاشته شده‌اند. آثاری از ادبیات ایران و سراسر دنیا که ماجراهایی هیجان‌انگیز، آموزنده، سرگرم‌کننده و گاه دلهره‌آور را در دل خود جای داده‌اند. چاپ و انتشار سری کتاب‌های کتاب چ از سوی نشر چشمه صورت گرفته. آثار زیر نمونه‌های موفقی هستند که ذیل این مجموعه به چاپ رسیده‌اند:

«انگشت جادویی»، «بهترین سوپرمارکت دنیا»، «ساعت مادربزرگ»، «وقت هر دلتنگی»، «چارلز دیکنز و بچه‌های خیابان لندن»، «سفر شگفت‌انگیز آلیسا»، «دردسر و دیگر هیچ» و... .

کتاب او و آن‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان و کودکان شش تا نه‌ساله با خواندن کتاب او و آن‌ها نکته‌های مهمی را در مورد معلولیت و استعدادهای افراد کم‌توان جسمی فرا می‌گیرند.

در بخشی از کتاب او و آن‌ها می‌خوانیم

کسانی که پشت سر نادیا راه می‌رفتند،‌ دیر به کلاس می‌رسیدند!
نادیا سرگردان ایستاده بود. کجا بایستد؟
فهمید! اول صف می‌ایستد. دخترهای دیگر دیر نمی‌رسند.
نادیا به پشت سرش نگاه کرد و دید آن‌ها مثل خودش آرام‌آرام راه می‌روند.
تمام دخترها دیر سر کلاس رسیدند!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب او و آن‌ها
نویسنده
مترجمبهزاد باپیروند
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات57
زبانفارسی
شابک978-622-01-0056-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب او و آن‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب او و آن‌ها

برای دریافت کتاب او و آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.