معرفی و دانلود کتاب اگر صورت تو را داشتم

برای دانلود قانونی کتاب اگر صورت تو را داشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اگر صورت تو را داشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اگر صورت تو را داشتم

فرانسس چا در کتاب اگر صورت تو را داشتم داستان چهار زن جوان را روایت می‌کند که در پی باز کردن راه خود به دنیایی تازه هستند. دنیایی که با استانداردهای خاص زیبایی تعریف شده است و سالن‌های مخفی‌ دارد که در آن‌ها از مردان ثروتمند پذیرایی می‌شود و سلسله مراتب اجتماعی‌اش بسیار سخت‌گیرانه است! ماجراهای این رمان که نامزد جایزه‌ی گودریدز و جایزه‌ی دیلان توماس بوده، در سئول معاصر اتفاق می‌افتد.

درباره‌ی کتاب اگر صورت تو را داشتم

«به‌عنوان یک دختر جوان، می‌دانستم تا زمانی که تغییراتی در چهره‌ام ایجاد نکنم، هیچ فرصتی نخواهم داشت... حتی خیلی پیش‌تر از اینکه یک فالگیر هم این را به من بگوید». کیوری زنی زیباست که به سختی در یکی از «سالن»های باری انحصاری کار پیدا کرده است. این سالن‌ها را برای وقت‌گذرانی، مشروب خوردن و سرگرم شدن تاجران بزرگ ساخته‌اند. کیوری حالا رویکردی جدید نسبت به زندگی پیدا کرده، او سرد شده و به این تغییر رویه‌ی خود افتخار می‌کند اما تنها یک اشتباه یا حرکتی تکانشی با مشتری ممکن است معیشت او را به کلی تهدید کند. کیوری تنها یکی از چهار دختر جوانی‌ست که فراننس چا (Frances Cha) نویسنده‌ی توانمند اهل کره جنوبی، در رمان اگر صورت تو را داشتم (If I Had Your Face) زندگی او را توصیف کرده است. این چهار زن جوان در پی راه یافتن به دنیایی جدید و ناشناخته هستند، دنیایی که استانداردهای بسیار خشک و سختگیرانه‌ای دارد!

معرفی و دانلود کتاب اگر صورت تو را داشتم

در ادامه‌ی کتاب اگر صورت تو را داشتم خواهید خواند که هم‌اتاقی کیوری، میهو، دختر هنرمند بااستعدادی است که در یک یتیم‌خانه بزرگ شده اما برای تحصیل هنر در شهر نیویورک بورسیه‌ی تحصیلی گرفته است. پس از اتمام کالج و بازگشت به کره، حالا او وارد یک رابطه‌ی بی‌ثبات و نامطمئن با وارث فوق‌العاده ثروتمندِ یکی از بزرگترین شرکت‌های کره‌ای شده. این موضوع باعث می‌شود که او نیز در پی ایجاد تغییراتی در زندگی خود باشد. سومین دختر، آرا نام دارد که در طبقه‌ی پایین آپارتمانشان، در یک سالن آرایشی کار می‌کند. آرا، استایلیست مو است و با وجود شغل ساده‌ای که دارد، دو مشغله‌ی ذهنی، همیشه آزارش می‌دهند؛ عشقی وسواس‌گونه نسبت به یک ستاره‌ی پاپ در گروهی پسرانه و نگرانی برای دوست صمیمی‌اش که در حال پس‌انداز برای جراحی پلاستیک است، جراحی‌هایی که حالا در سئول بسیار معمول شده‌اند. و چهارمین زن که وونا نام دارد. او یک طبقه پایین‌تر زندگی می‌کند، به تازگی ازدواج کرده و باردار است. وونا و همسرش نمی‌دانند چگونه می‌توانند از عهده‌ی تربیت، آموزش و دیگر هزینه‌های مربوط به فرزندشان برآیند و از این بابت بسیار نگران هستند.

نویسنده از پیوند ماجراهای این چهار زن با یکدیگر داستانی را روایت می‌کند که در ظاهر ناآشنا و عجیب‌وغریب اما به‌طور غیرقابل‌انکاری همگانی و جهانی است. شاید شما مسائل و چالش‌هایی را که در زندگی شخصیت‌های این داستان پیش آمده، تجربه نکرده باشید؛ اما قطعاً درباره‌ی افرادی که با چنین مشکلاتی دست‌وپنجه نرم کرده‌اند، مطالب زیادی خوانده یا شنیده‌اید. دوستی‌های تازه‌شکل‌گرفته‌ی این چهار زن ممکن است برایشان نجات‌دهنده باشد اما آن‌ها راه سختی را پیش رو دارند که هرگز فکرش را نمی‌کنند!

انتشارات دانش‌آفرین کتاب اگر صورت تو را داشتم را با ترجمه‌ی الهام بصیرت منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب اگر صورت تو را داشتم

  • نامزده جایزه‌ی دیلان توماس (سال 2021)
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب داستانی گودریدز (سال 2020)

نکوداشت‌های کتاب اگر صورت تو را داشتم

  • کاملاً خیره‌کننده و مسحورکننده... (تیلور جنکینز رید، نویسنده‌ی پرفروش ساندی‌تایمز)
  • یکی از پرهیاهوترین آثار سال؛ کتاب اگر صورت تو را داشتم خوانندگان را با سئول پر زرق و برق آینده آشنا می‌کند... خواندن این رمان ضروری‌ست! (مجله‌ی ووگ)
  • داستانی جذاب، دارای لایه‌های احساسی، گیرا و زیرکانه. (کرتیس سیتنفلد، نویسنده‌ی پرفروش)
  • درخشنده و بسیار جذاب! (هلن اویمی، نویسنده)
  • نوشته‌های فرانسس چا همیشه می‌درخشند... (Observer)
  • اولین رمان برجسته‌ی چا، ماجرای چهار زن جوان را در سئول دنبال می‌کند که در میان استانداردهای زیبایی به دام افتاده‌اند. (مجله‌ی اُپرا)
  • داستانی خواندنی از چهار زن در سئول و واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی‌ای که مسیرهای پیش روی آن‌ها را تعیین می‌کند. (The Millions, Most Anticipated)
  • من عاشق این کتاب شدم. دریچه‌ای جذاب به مکان و فرهنگی بود که من اطلاعات کمی درباره‌ی آن داشتم، و بااین‌حال از همان صفحه‌ی اول به شدت با آن احساس نزدیکی کردم. کتاب اگر صورت تو را داشتم بسیار زیبا و از نظر قدرت بیان، مثال‌زدنی است، تابلویی از جهان‌شمول بودن زنانگی و فشارهایی که همه‌ی زنان با آن دست ‌وپنجه نرم می‌کنند. (لورن براوو، نویسنده)

کتاب اگر صورت تو را داشتم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن رمان‌های اجتماعی با موضوع چالش‌ها و مسائل روز زنان علاقه‌مند هستید، این کتاب انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب اگر صورت تو را داشتم می‌خوانیم

از آنجایی که آدم‌های خطرناک سر بهترین مکان‌های دستفروشی می‌جنگیدند، من خوش‌شانس بودم که با سوجین جفت شدم چون در مواقع لزوم می‌توانست بی‌رحم باشد. اولین چیزی که سوجین به من یاد داد این بود که چگونه از ناخن‌هایم استفاده کنم. «اگه بخوای می‌تونی یکی رو کور کنی یا گلوش رو سوراخ کنی. اما باید طول و ضخامت ناخن‌هات یه اندازه‌ی خاصی باشن که توی لحظه‌های حساس نشکنن.» ناخن‌های مرا بررسی کرد و سرش را تکان داد. او پیش از تجویز ویتامین‌های تقویت‌کننده‌ی ناخن و مارک خاصی از لاک‌های سفت‌کننده، راجع به ناخن‌هایم گفت: «نه، اینا به درد نمی‌خورن.»

آن موقع من هنوز صحبت می‌کردم. من و سوجین در حالی‌که گاری‌مان را حرکت می‌دادیم، شوخی می‌کردیم یا آواز می‌خواندیم و رهگذران را با صدای بلند صدا می‌زدیم. ما فریاد می‌زدیم: «سیب‌زمینی شیرین برای پوستتون مفیده! باعث سلامتی و زیبایی می‌شه! و خیلی هم خوشمزه‌س!»

چند بار در ماه، نانا، دختر ارشدی که جای دستفروشی‌اش را به ما داده بود، برای گرفتن سهمش سر می‌زد. او یکی از اعضای مشهور گنگ بود و کل محل را طی یک سری نبرد افسانه‌ای فتح کرده بود. با این حال، در آخرین نبرد، انگشت کوچکش شکسته بود و برای همین، قلمرو خود را تا زمان بهبودی‌اش به ما سپرد. اگرچه او در دستشویی مدرسه به دختران دیگر سیلی می‌زد، اما از من خوشش می‌آمد چون تنها دختر گنگ مدرسه بودم که دوست‌پسر نداشت. او همیشه به من می‌گفت: «تو می‌دونی چی توی زندگی مهمه. و خیلی معصومی. این عالیه.» من می‌گفتم متشکرم و تعظیم می‌کردم. بعد او مرا می‌فرستاد تا سیگار بخرم. صاحب مغازه به او سیگار نمی‌فروخت زیرا چهره‌اش را دوست نداشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اگر صورت تو را داشتم
نویسنده
مترجمالهام بصیرت
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات267
زبانفارسی
شابک978-622-5667-10-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اگر صورت تو را داشتم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اگر صورت تو را داشتم

برای دریافت کتاب اگر صورت تو را داشتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.