معرفی و دانلود کتاب این منم گاندی

عکس جلد کتاب این منم گاندی
قیمت:
۱۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این منم گاندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این منم گاندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این منم گاندی

کتاب این منم گاندی نوشته‌ی برد ملتزر، داستان زندگی یک قهرمان واقعی است که در برابر مشکلات تسلیم نشد و با تمام توان مبارزه کرد تا عدالت را اجرا کند. این کتاب که زندگینامه‌ای کودکانه در مورد مهاتما گاندی است، به مجموعه‌ی پرفروش نیویورک تایمز، یعنی «آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند» تعلق دارد.

درباره‌ی کتاب این منم گاندی

کتاب این منم گاندی (I Am Gandhi) نوشته‌ی برد ملتزر (Brad Meltzer)، دوازدهمین جلد از مجموعه کتاب‌های آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World) است که در لیست عناوین پرفروش نیویورک تایمز قرار دارد. مترجم این کتاب زهرا غفاری بوده است.

داستان کتاب این منم گاندی از کودکی پسری شروع می‌شود که مثل بقیه در فوتبال استعداد ندارد، خجالتی است و از تاریکی هم وحشت دارد. او گاندی نام دارد که بچه‌ای کتابخوان است، ولی در درس و مشق چندان موفق نیست. پدر او یک رهبر سیاسی دلسوز است که به وضعیت مردم فقیر کشورش یعنی هند، توجه زیادی دارد. همین موضوع گاندی را تشویق می‌کند تا درس بخواند و وکیل خوبی شود تا از حق مردم دفاع کند.

هندوستان در آن زمان تحت سلطه‌ی انگلستان بود و مردم سفیدپوست انگلیسی تبعیض زیادی در حق مردم هند قائل می‌شدند. هندی‌ها به خاطر چیزهای زیادی از جمله رنگ پوستشان، مورد ظلم بودند. آن‌ها حق نداشتند بعد از ساعت نُه شب از خانه بیرون بمانند، حق نداشتند هر شغلی که دلشان می‌خواست را انتخاب کنند و حتی راه رفتن از روی قسمت سنگ‌فرش‌شده‌ی پیاده‌رو نیز برایشان ممنوع بود. شخصیت اصلی کتاب این منم گاندی هم بارها در زندگیش با این بی‌عدالتی روبه‌رو شد؛ مثلاً مجبور شد شبی سرد را در ایستگاه قطار بماند، چون حاضر نشده بود با وجود داشتن بلیط درجه‌ی یک به جایگاه درجه‌ی سه‌ قطار که مخصوص هندی‌ها بود برود و مأمور قطار هم او را به زور پیاده کرده بود.

داستان کتاب این منم گاندی به کودکان نشان می‌دهد که می‌توان خجالتی و کم‌زور بود، ولی در برابر ظلم تسلیم نشد. گاندی به دیگران ثابت کرده که بدون متوسل شدن به خشونت و صرفاً از راه اتحاد و همدلی می‌توان جنبش‌های بزرگی رقم زد و تغییرات شگفت‌انگیزی پدید آورد. به خاطر تلاش‌ها و ازخودگذشتگی‌های او، قوانین ظالمانه‌ی زیادی لغو شد و هندوستان در مسیر تبدیل شدن به کشوری آزاد قرار گرفت.

درباره‌ی مجموعه‌ی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

مجموعه‌ی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند نوشته‌ی برد ملتزر از عناوین پرفروش نیویورک تایمز است. این مجموعه شامل داستان زندگی قهرمانانی از جنس واقعیت است که با تلاش زیاد و سرسختی، دنیا را تغییر دادند و آن را به جای بهتری تبدیل کردند. این منم رزا پارکس، این منم گاندی، این منم ماری کوری و... از جمله کتاب‌های این مجموعه هستند.

اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

خاویر ریدلی و موزه‌ی مخفی (Xavier Riddle and the Secret Museum) یک مجموعه‌ی تلویزیونی کودکانه است که در سال 2019 از شبکه‌ی PBS Kids پخش شد. کوری بوبیاک (Cory Bobiak) کارگردان این مجموعه‌ی کارتونی بوده است. این سریال 37 قسمتی، بر اساس مجموعه کتاب آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند اثر برد ملتزر ساخته شده است.

کتاب این منم گاندی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب این منم گاندی نوشته‌ی برد ملتزر، برای کودکان 6 تا 12ساله مناسب است.

در بخشی از کتاب این منم گاندی می‌خوانیم

این روزها مردم می‌گویند من قوی بوده‌ام؛شجاع و بااراده. اما من همیشه این‌طوری نبودم. در دوران کودکی‌ام وقتی در هندوستان بزرگ می‌شدم، خجالتی بودم، از تاریکی می‌ترسیدم و از مارها هم وحشت داشتم. باورتان می‌شود که چقدر کوچک بودم؟ من بیشتر وقتم را با کتاب‌ها می‌گذراندم. در ورزش‌هایی مثل فوتبال اصلاً استعداد نداشتم. هر وقت زنگ مدرسه می‌خورد، با سرعت به سمت خانه می‌دویدم. می‌ترسیدم دیگران مسخره‌ام کنند. البته پیاده‌روی‌های طولانی را خیلی دوست داشتم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این منم گاندی
نویسنده
مترجمزهرا غفاری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-9890-48-4
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این منم گاندی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این منم گاندی

برای دریافت کتاب این منم گاندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.