معرفی و دانلود کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر: رمز و رازهای بهره‌‎وری در زندگی و کسب‌ و کار

عکس جلد کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر: رمز و رازهای بهره‌‎وری در زندگی و کسب‌ و کار
قیمت:
۱۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر: رمز و رازهای بهره‌‎وری در زندگی و کسب‌ و کار

چارلز داهیگ در کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر هشت ایده را شرح می‌دهد که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توان میزان بهره‌وری در کسب‌وکار و زندگی شخصی را افزایش داد. او در این کتاب، که نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز و کتاب پرفروش نیویورک تایمز بوده است، ابتدا درباره‌ی معنای بهره‌وری توضیح می‌دهد؛ او می‌گوید بهره‌وری به معنای تحمل رنج و سختی بیشتر نیست، بلکه با افزایش بهره‌وری فرصت بیشتری برای تفریح و گذراندن وقت با عزیزانمان خواهیم داشت.

درباره‌ی کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر

همۀ ما در زندگی‌مان اهدافی داریم. فکر کردن به این اهداف برایمان لذت‌بخش است اما معمولاً برای عملی کردن آن‌ها انگیزۀ کافی نداریم. انگیزه مانند موتور متحرکه در انجام کارها است. وقتی انگیزه نداشته باشیم تمرکز و در پی آن، میزان بهره‌وری‌مان کاهش می‎‌یابد. از طرفی گاهی اوقات آن قدر سرمان شلوغ است که حتی به کارهای روزمره و کوچک خود نیز نمی‌رسیم. در چنین شرایطی چگونه می‌توانیم بخشی از زمانمان را به انجام کارهای جدید و تلاش برای رسیدن به اهداف و آرزوها اختصاص دهیم؟

مشکل کمبود انگیزه، نداشتن زمان و بهره‌وری پایین مسائلی هستند که چارلز داهیگ (Charles Duhigg) نویسندۀ کتاب باهوش‌تر سریع‌تر بهتر (Smarter Faster Better: The Secrets of Being Productive in Life and Business) نیز به آن‌ها دچار بود. او توضیح می‌دهد که در بازۀ مشخصی از زندگی‌اش چگونه به دلیل وجود مشغله‌های بسیار مدام وقت کم می‌آورد و از تحویلِ به موقع پروژه‌ها باز می‌ماند. داهیگ می‌گوید در آن زمان همسرش به تازگی فرزند دومشان را به دنیا آورده بود و تماماً مشغول او بود. خود داهیگ هم علاوه بر این که در مجلهٔ نیویورک تایمز روزنامه‌نگار بود و روزها را در جست‌وجوی اخبار می‌گذراند، شب‌ها نیز به بازنویسی صفحات کتابش مشغول می‌شد. او فرصت کافی برای پاسخ دادن به ایمیل‌ها و شرکت در جلسات کاری را نداشت و احساس می‌کرد برای این که بتواند تمام کارهایش را انجام دهد، باید بهره‌وری خود را بالا ببرد.

چارلز در میان این همه مشغله، تصمیم گرفت تا برای یکی از افراد موفقی که بهره‌وری بالایی دارد و او را ستایش می‌کند نامه بنویسد و از او درخواست کمک کند. آن فرد نامش آتول گاوانده بود. گاوانده اولین درخواست دو هیگ برای ملاقات را رد و اعلام کرد که فرصت کافی ندارد. داهیگ در ابتدا تصور کرد که گاوانده نیز به دلیل مشغله‌های کاری‌اش فرصت دیدار با او را نداشته، اما پس از مدتی، به واسطۀ یک دوست با خبر شد که گاوانده به همراه فرزندانش به یک کنسرت راک رفته و به همین دلیل درخواست ملاقات او را رد کرده است.

شنیدن این خبر داهیگ را متعجب کرد. او نمی‌دانست چگونه ممکن است یک نفر با وجود مشغله‌های بسیار هم‌چنان برای خانواده‌اش وقت بگذارد و با آن‌ها تفریح کند. دو هیگ زندگی گاوانده را با زندگی خودش مقایسه کرد، او نزدیک نُه ماه بود که حتی یک روز هم مرخصی نگرفته و آخرین باری را که با فرزندانش وقت گذرانده بود به یاد نمی‌آورد. چارلز پس از این اتفاق برای دیدن گاوانده مصمم‌تر شد، او مطمئن بود که اگر راز گاوانده را کشف کند خودش هم می‌تواند مانند او بهره‌وری‌اش را بالا ببرد.

پس از مدتی گفت‌وگو با گاوانده، داهیگ به سراغ سایر افراد موفق رفت، او با خلبان‌ها، فوتبالیست‌ها، مأموران اف‌بی‌آی و... مصاحبه می‌کرد و می‌کوشید از علل موفقیتشان مطلع شود.

چارلز در نهایت به هشت ایدۀ کلیدی رسید که در افزایش بهره‌وری نقش کلیدی ایفا می‌کنند. او این هشت ایده را در کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر شرح داده است. داهیگ توضیح می‌دهد که این هشت ایده مبتنی بر افزایش بهره‌وری هستند، اما افزایش بهره‌وری به معنای تحمل سختی بیشتر نیست، بلکه به معنای انجام انتخاب‌های مشخص با روش‌های مشخص است.

جوایز و افتخارات کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • از آثار پرفروش سایت آمازون در حوزهٔ روان‌شناسی
  • نامزد دریافت جایزهٔ بهترین کتاب غیرداستانی سایت گودریدز در سال 2016

نکوداشت‌های کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر

  • چارلز داهیگ استاد برنامه‌ریزی برای زندگی است. (GQ)
  • یک کتاب خواندنی، مهارت داستان‌نویسی داهیگ کتاب او را برای خواندن جذاب می‌کند. (نیویورک تایمز)
  • درس‌های ارزشمندی در باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر وجود دارد...داهیگ یک داستان‌سرای فوق‌العاده و یک استاد در کارهای دشوار است. (فایننشال تایمز)
  • این کتاب از طریق گزارش دقیق و تجزیه و تحلیل ماهرانه، موضوعات زیادی را پوشش می دهد و طیف وسیعی از مطالعات نمونه‌ای را ارائه می دهد. با ارائۀ بینش‌هایی که برای بقیۀ ما قابل استفاده است. (وال استریت ژورنال)

کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب برای علاقمندان به کتاب‌های روان‌شناسی و افرادی که به دنبال داشتن یک زندگی با بهره‌وری بالا به علاوۀ تفریحات کافی هستند مفید خواهد بود.

با چارلز دو هیگ بیشتر آشنا شویم

چارالز داهیگ، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی، متولد سال 1974 میلادی است. داهیگ در نیومکزیکو متولد شده. او اولین مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه ییل دریافت کرد و سپس به دانشگاه هاروارد رفت و مدرک MBA خود را از آن جا گرفت. داهیگ سابقا یکی از اعضاء هیأت تحریریۀ روزنامۀ لس آنجلس تایمز بود. او در سال 2006 به عنوان گزارشگر و خبرنگار به نیویورک تایمز پیوست و اکنون نیز در همان جا مشغول به کار است. داهیگ در زمرۀ نویسندگان پرفرروش نیویورک تایمز است، او برای کتاب «قدرت عادت‌ها» جایزۀ پولیترز را دریافت کرده.

در بخشی از کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر می‌خوانیم

در دهه‌های اخیر که به دنبال تغییرات اقتصادی، مشاغل موقت و آزادکاری23جای استخدام‌های رسمی در شرکت‌های بزرگ را گرفته‌اند، درک انگیزه اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. در سال 1980 بیش از 90 درصد نیروی کار آمریکا را کسانی تشکیل می‌دادند که زیر دست بودند و باید به رئیسی گزارش می‌دادند. امروزه بیش از یک سوم آمریکایی‌ها آزادکار‌ یا پیمان‌کار هستند یا به طریقی در دیگر مشاغل موقت مشغول‌اند. کارکنانی که در این اقتصاد جدید به موفقیت می‌رسند کسانی‌اند که می‌دانند چگونه برای خودشان تصمیم بگیرند، چگونه وقت‌شان را صرف کنند و چگونه انرژی‌شان را به کارهای مختلف تخصیص دهند. می‌دانند چگونه اهداف‌شان را تعیین کنند، کارها را اولویت‌بندی کنند و برای پروژه‌هایشان تصمیمات درست بگیرند. بر اساس تحقیقات، کسانی که می‌توانند به خودشان انگیزه بدهند بیشتر از همتایان‌شان درآمد کسب می‌کنند، بیشتر شادند و از خانواده، شغل و زندگی‌شان رضایت بیشتری دارند.

کتاب‌های خودیاری و راهنماهای رهبری، اغلب خودانگیزشی را به شکل یکی از ویژگی‌های ثابت شخصیت‌مان یا نتیجه‌ی مجموعه‌ای از محاسبات عصب‌شناختی‌ نشان می‌دهند که در آن، ناخودآگاه تلاش را با پاداش مقایسه می‌کنیم. ولی دانشمندان معتقدند که انگیزش پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. انگیزش بیشتر یک نوع مهارت است، مانند مهارت خواندن یا نوشتن که می‌توان آن را یاد گرفت و تقویتش کرد. دانشمندان دریافته‌اند که با تمرین می‌توان عملکرد بهتری در زمینه‌ی خودانگیزشی داشت. اما ابتدا باید بدانیم که پیش‌شرط انگیزه، باور داشتن کنترل‌مان بر روی اعمال و محیط اطراف‌مان است. برای اینکه بتوانیم به خود انگیزه بدهیم باید حس کنیم که کنترل کارها دست خودمان است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه
1. انگیزش. تحول در دوره ی آموزش نظامی، شورشیان آسایشگاه سالمندان و مرکز کنترل
2. تیم ها. امنیت روانی در گوگل و برنامه ی دورهمی ستردی نایت لایو
3. تمرکز. تونل زنی شناختی، پرواز 447 ایرفرانس و قدرت مدل های ذهنی
4. تعیین هدف. اهداف هوشمندانه، اهداف بلندپروازانه و جنگ یوم کیپور
5. مدیریت دیگران. حل پرونده آدم ربایی با استفاده از تفکر کارآمد و چابک و فرهنگ اعتماد
6. تصمیم گیری. پیش بینی آینده (و برنده شدن در پوکر) با روان شناسی بیزی
7. نوآوری. چطور «کارگزاران ایده» و «نومیدی خلاقانه» فیلم سرمای خفته شرکت دیزنی را نجات دادند
8. جذب داده ها. تبدیل اطلاعات به دانش در مدارس دولتی سینسیناتی
پیوست. راهنمای خوانندگان. برای استفاده از ایده های مطرح شده در کتاب
پیوست. ایده ی بزرگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر: رمز و رازهای بهره‌‎وری در زندگی و کسب‌ و کار
نویسنده
مترجمحسین خدادادی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-665044-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر

م. ح. هاشم الحسینی
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
کتابی کاربردی و عالی است. آقای داهیگ در این کتاب نیز مثل کتاب دیگرش به نام قدرت عادت، واقعا مطالب را پژوهش کرده و نتایج علمی آن را به شیوایی هرچه تمام بیان کرده است. بخصوص آنکه در پیوست اول با عنوان راهنمای خوانندگان، کاربرد کتاب را بصورت عملی و ملموس بیان کرده است. ترجمه کتاب نیز از نظر اینجانب به بخوبی انجام شده است. توصیه دارم حتما آنرا بخوانید حتی اگر شکل یک کتاب داستان پر از حکایت‌های مختلف به آن نگاه کنید.
موسی الرضا شم آبادی
۱۴۰۱/۹/۱
این کتاب مطالب بهره وری بیشتر رو در قالب داستان بیان می‌کنه
۳ فصل اول داستان‌های جذاب و تأثیرگذاری بود ولی فصل چهارم که من الان دارم مطالعه میکنم یکم خسته کننده بود
در کل نکات مهمی در قالب داستان بیان میشه که بسیار مهم خواهد بود
نکات این کتاب بیشتر مناسب مدیران سازمان‌های خصوصی می‌باشد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر

برای دریافت کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.