معرفی و دانلود کتاب بعد از واقعه

عکس جلد کتاب بعد از واقعه
قیمت:
۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بعد از واقعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بعد از واقعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بعد از واقعه

کتاب بعد از واقعه نوشته‌ی سلیم بیگدلی، نمایشنامه‌ای پیرامون واقعه‌ی کربلا است. این نمایشنامه به‌صورت دو تک‌گویی مربوط به بعد از واقعه عاشورا در بارگاه یزید است که مهم‌ترین ابعاد واقعه عاشورا را با تکیه بر نسخه‌های تعزیه بازگویی می‌کند. کتاب بعد از واقعه تألیف سلیم بیگدلی توسط انتشارات افسانه‌ی نیاکان به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب بعد از واقعه می‌خوانیم

شبیه یزید: زبانت بریده باد، یاوه می‌گویی. کدام وحی، کدام نبی... دوره‌اش نکنید تا ببیند که از سلسله نبی بودن هم هیچ تاثیری در بریده شدن سرش نداشت. بشنوید، بدانید که هرکس به راه حقی که ما می‌گوییم نباشد عاقبتش این است. (با چوب بر تشت می‌کوبد و آه و ناله جمع بلند می‌شود. دختر بچه که دامن زینب را گرفته است بی هوش می‌شود و سیاه پوش در گوش یزید چیزی می‌گوید، یزید برخاسته و به دختر بچه اشاره می‌کند)

شبیه یزید: بیاورید آن دختر بچه را..... با شمایم آن را بیاورید و به این مرد بدهید که او هدیه‌ای به یمن این پیروزی خواست و ما آن دختر را به کنیزی او دادیم.

یکی از همراهان: می‌دانی که او دختر حسین است و از دیدن کاری که تو با سر پدرش کردی، بیهوش شد، می‌دانی که حسین فرزند زهرا...

شبیه یزید: و زهرا فرزند احمد ها؟ همین را می‌خواهی بگویی (با چوبدستش به او ضربه‌ای می‌زند) ببر زبان ننگینت و آن دختر را به نزد او بیاور...

(همراه به نزدیکی دختر بچه می‌آید، اما زینب برخواسته و کودک را به زیر چادر می‌گیرد)

شبیه زینب: می‌دانی که سر چه کسی را چوب می‌زنی، دستانت قطع باشد او حسین است و این فرزندش...

شبیه یزید: (بر افروخته بر تخت نشسته و باز ضربه‌ای دیگر بر تشت می‌زند، با ضربه‌اش زینب می‌نشیند) ببر زبانت را پیرزن. خبر آورده‌اند که به ساعتی موهایت سپید شد. (ضربه‌ای می‌زند) این نیزه‌ها و آتش و غارتها به تلافی بدر است که من بر بنی هاشم می‌زنم. ‌ای کاش بزرگان من، که در جنگ بدر کشته شدند زاری کردن قبیله خزرج را از زدن نیزه می‌دیدند (ضربه‌ای دیگر می‌زند) و در آن حال از شادی فریاد کشیده و می‌گفتند: ‌ای یزید دست مریزاد! محکم تر بزن، دستت را شل نگیر.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
صحنه اول - نقالان و بارگاه یزید
صحنه دوم - کاخ یزید
پی‌آیندها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بعد از واقعه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات افسانه نیاکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات26
زبانفارسی
شابک978-622-94090-5-3
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بعد از واقعه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بعد از واقعه

برای دریافت کتاب بعد از واقعه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.