معرفی و دانلود کتاب به خاطر تو

عکس جلد کتاب به خاطر تو
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به خاطر تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به خاطر تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به خاطر تو

کتاب به خاطر تو به قلم می هاچیموکو روایتگر ماجرای دو دوست دوران کودکی است که در زمان سفر می‌کنند تا از به‌وقوع پیوستن یک تراژدی جلوگیری کنند. هاچیموکو در این کتاب از بزرگ شدن و بلوغ، عشق و از دست دادن صحبت می‌کند. دو سال پیش، کانائه، دانش‌آموز دبیرستانی، جزیره‌ی کوچک سودشیما را ترک کرد تا رویاهای تحصیلی خود را در توکیو دنبال کند. اما زندگی در توکیو مطابق انتظاراتش پیش نمی‌رود و او تصمیم می‌گیرد به سودشیما و نزد دوست دوران کودکی‌اش، آکاری برگردد.

درباره‌ی کتاب به خاطر تو

دوستان دوران کودکی از مهم‌ترین و پررنگ‌ترین خاطرات در زندگی هر انسانی هستند و اغلب دوستی‌هایی که در زمان کودکی شکل می‌گیرند و آغاز می‌شوند برای یک عمر باقی می‌مانند، چراکه انسان در خردسالی و سنین پایین، هیچ‌چیز خاصی برای ارائه به دیگری ندارد، مگر خودِ واقعی‌اش. و همین موضوع باعث می‌شود که این نوع از رفاقت، عمیق‌تر، حقیقی‌تر و بی‌ریاتر باشد. کتاب به خاطر تو (Wait For Me Yesterday in Spring) به قلم می هاچیموکو (Mei Hachimoku) نویسنده‌ی ژاپنی نیز درباره‌ی یک دوستی عمیق در زمان کودکی است. نویسنده در این رمان از مسائل عمیقی صحبت می‌کند که همه‌ی انسان‌ها در زندگی خود آن‌ها را تجربه می‌کنند و گاه به واسطه‌ی آن‌ها، واکنش‌هایی احساساتی را از خود نشان می‌دهند. مسائلی چون بالغ شدن و بزرگ شدن، تجربه‌ی عشق و فقدان، ترس از جدایی و... .

معرفی و دانلود کتاب به خاطر تو

داستان کتاب به خاطر تو از این قرار است که دو سال پیش، کانائه، دانش‌آموز دبیرستانی، جزیره‌ی کوچک سودشیما، یعنی محل زندگی خود را به قصد ادامه‌ی تحصیل در شهر بزرگ توکیو ترک کرد. اما او نمی‌دانست که چه چیزهایی در پایتخت انتظارش را می‌کشند، زندگی مطابق انتظارات و تصورات کانائه پیش نمی‌رود و او تصمیم می‌گیرد که به سودشیما بازگردد و یک‌بار دیگر دوست دوران کودکی‌اش یعنی آکاری را ببیند. اما قبل از اینکه دو دوست قدیمی بتوانند دوباره احساسات پاک خود را نسبت به یکدیگر احیاء کنند، ساعت شش رسیده و کانائه متوجه می‌شود که به‌شکلی غیرقابل توضیح چهار روز به جلو رانده شده‌اند! یعنی به آینده سفر کرده‌اند. اما فهمیدن اینکه آن‌ها در زمان سفر کرده‌اند، به‌خودی‌خود آنقدرها هم بد نیست، آنچه واقعاً سخت و دردناک جلوه می‌کند، این است که کانائه می‌فهمد آکیتو، برادر بزرگتر آکاری، و البته قهرمان دوران کودکی خودش، مرده است.

اما آیا امکان دارد که این مرگ، پایانی برای آکتیو نباشد؟ کانائه حالا در تلاش است که خلاء چهار روزه‌ی خاطراتش را پر کند. آکاری می‌داند که دوست عزیزش در حال تجدید زندگی آن چهار روز به ترتیب معکوس در پدیده‌ای به نام «بازگشت» است. خود کانائه این راز را برای او توضیح داده... . او در گذشته‌ای قرار دارد که هنوز آن را تجربه نکرده؛ به دانش جدیدی دست پیدا کرده و مصمم است تا هر طور که شده جان آکتیو را نجات دهد و از شکستن قلب آکاری جلوگیری کند. این تراژدی نباید رخ دهد و این هدف نهایی کانائه است!

می هاچیموکو کتاب به خاطر تو را در شش فصل و شش میان‌پرده به رشته‌ی تحریر درآورده که عناوین آن‌ها بازه‌های زمانی متفاوتی را نشان می‌دهند. نقطه‌ی آغازین داستان روزی است که کانائه در کشتی مسافربری نشسته و در حال ترک توکیوست. حرکت آرام موج‌ها او را از این‌طرف به آن‌طرف تکان می‌دهد. از روی صندلی‌اش که کنار پنجره قرار دارد تقریباً همه‌ی ردیف‌های صندلی‌ها را می‌بیند و می‌تواند بشماردشان. کانائه توکیو را ترک کرده ‌و حالا آه‌های کوتاه و حسرت‌باری می‌شکد. او نمی‌داند که سرنوشت چه خواب‌های دیگری برایش دیده و او را به کجا هدایت خواهد کرد.

انتشارات نگاه آشنا کتاب به خاطر تو را با ترجمه‌ی فارسی صالحه ترابی‌نوا منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب به خاطر تو

  • این کتاب به‌سرعت شما را جذب می‌کند و نمی‌خواهید آن را زمین بگذارید! می هاچیموکو در خلق شخصیت‌هایی که دوست نداشتنشان غیرممکن است، عالی عمل می‌کند، چیزی که به نظر من از ویژگی‌های اصلی کتاب‌های این نویسنده به‌شمار می‌رود. در داستان این کتاب رازی وجود دارد که به آرامی آشکار می‌شود و شما را درگیر کرده و برایتان تعلیق ایجاد می‌کند، خواندنش را به شدت توصیه می‌کنم! (ابیگل هاموند، نویسنده)
  • من این کتاب را در تابستان سال گذشته خریدم و پشیمانم که چرا آن را تا‌این‌اندازه دیر خواندم، چون بلافاصله بعد از اینکه شروع به خواندنش کردم، در داستان غرق شدم. نویسنده در این رمان به شما نشان می‌دهد که اتفاقات چطور عمیقاً در ذهن شخصیت‌ها نقش می‌بندد و انسان‌ها درعین ناقص و پیچیده بودن، دوست‌داشتنی و ارزشمند هستند. (یاکیرا گلدزبری، نویسنده)

کتاب به خاطر تو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های ژاپنی با درونمایه‌ی عاشقانه و مسائل روانشناسانه علاقه‌مند باشید، این کتاب انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب به خاطر تو می‌خوانیم

به گذشته که فکر می‌کردم، متوجه شدم که من و کانائه بیش از ده سال بود که یکدیگر را می‌شناختیم. به یاد نمی‌آورم اولین تعاملمان دقیقاً چه زمانی بود. به‌نظرم این‌ موضوع که اسم خانوادگی من در لیست کلاس درس درست بعد از اسم خانوادگی او بود در آشنایی‌مان بی‌تأثیر نبود، چون ما اغلب در گروه‌بندی‌های کلاسی در یک گروه قرار می‌گرفتیم و در کلاس روی یک نیمکت در کنار یکدیگر می‌نشستیم. طبیعتاً همیشه خیلی راحت می‌توانستیم با هم حرف بزنیم. از آن‌جایی‌که تعداد دانش‌آموزان مدرسه‌ی ما خیلی کم بود، در طول دوره‌ی ابتدایی و راهنمایی تقریباً هر سال هم‌کلاسی بودیم.

همیشه دوست داشتم حرف‌های کانائه را بشنوم، چون قبل از آمدن به سودشیما در توکیو زندگی می‌کرد. همه‌ی چیزهایی را که نمی‌دانستم می‌دانست و می‌توانست از چیزهای عجیبی حرف بزند که برایم غیرقابل‌باور بودند، مثلاً این‌که چرا همه در شهر خیلی تند پیاده‌روی می‌کنند یا چه‌طور در توکیو در هر گوشه‌ی خیابان یک فروشگاه کوچک هست. هروقت درموردش حرف می‌زد، مجذوب حرف‌هایش می‌شدم و با دقت به تک‌تک کلماتش گوش می‌کردم. حاضر نبودم حتی مسائل بی‌اهمیتی را که تعریف می‌کرد از دست بدهم.

اوایل فکر می‌کردم که کانائه پسر منظم و باهوش و همچنین راوی خیلی خوبی است، اما از کلاس دوم به بعد کم‌کم نظرم تغییر کرد. من دختر خجالتی و عبوسی بودم. ناگفته نماند که هنوز هم تغییر نکرده‌ام، اما آن روزها مهارت‌های اجتماعی را یاد نگرفته ‌بودم و شاید به همین دلیل بود که اوضاع به آن شکل پیش می‌رفت.

وقت ناهار بود و من غذایم را خورده‌ بودم. مشغول ورق‌زدن کتاب درسی‌ام بودم که یکی از پسرهای کلاس سمتم آمد و انگشتش را به‌طرف صورتم گرفت. هنوز هم تمام حرف‌هایش را دقیقاً به خاطر دارم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به خاطر تو
نویسنده
مترجمصالحه ترابی نوا
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-385-018-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به خاطر تو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب به خاطر تو

برای دریافت کتاب به خاطر تو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.