معرفی و دانلود کتاب اسم تو - جلد اول

عکس جلد کتاب اسم تو - جلد اول
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسم تو - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسم تو - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسم تو - جلد اول

ماکوتو شینکای در کتاب اسم تو - جلد اول داستان دختری به نام میتسوها را تعریف می‌کند که در شهری کوچک و کم‌جمعیت زندگی می‌کند. میتسوها که از زندگی در این شهر خسته شده، آرزو می‌کند در زندگی بعدی‌اش پسری خوش‌قیافه در توکیو باشد. داستان زمانی شروع می‌شود که آرزویش به شکل غریبی تحقق می‌یابد. گفتنی‌ست که این مانگا بر اساس انیمه‌ای مشهور به همین نام نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب اسم تو - جلد اول

مانگایی که مقابل شما قرار دارد، با عنوان اسم تو - جلد اول (Your Name) توسط ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai) نوشته شده و در واقع اقتباسی است از انیمه‌‌ای پرفروش به همین نام. به عبارت دقیق‌تر، کتاب اسم تو (که در سه جلد منتشر شده) داستان انیمه‌ی نام تو در قالب مانگا است.

شما در کتاب اسم تو - جلد اول داستان میتسوها میامیزو را پی می‌گیرید. میتسوها دختری دبیرستانی است که در ایتوموری زندگی می‌کند. یک شهر کوچک تمیز با جمعیتی کم. بیشتر مردم ایتوموری همدیگر را می‌شناسند یا دست‌کم، به واسطه‌ی یک نفر سوم با هم آشنایی دارند. میتسوها میامیزو از زندگی در این شهر کوچک خسته شده. دلش می‌خواهد در یک شهر بزرگ‌تر زندگی کند. جایی که زندگی با سرعت جریان دارد، کسی دیگری را نمی‌شناسد و امکانات بیشتری فراهم است. ایتوموری کتاب‌فروشی یا دندان‌پزشکی ندارد. هر دو ساعت یک‌ بار قطار می‌آید. اتوبوس‌ها تنها دوبار در روز از شهر می‌گذرند. فروشگاه کوچک شهر ساعت نُه شب تعطیل می‌کند و تنها محصولاتی مثل دانه‌های گیاهی و تجهیزات باکیفیت کشاورزی می‌فروشد. به میتسوها میامیزو حق نمی‌دهید دلش نخواهد در ایتوموری زندگی کند؟

میتسوها دو دوست صمیمی دارد: تشی و سایا. ماجرای کتاب اسم تو - جلد اول از آن جا آغاز می‌شود که دوستان میتسوها به او می‌گویند که دیروز رفتاری عجیب‌وغریب داشته است. موهایش را به شکلی به‌هم‌ریخته با کِش بسته بوده و طوری رفتار می‌کرده که انگار هیچ‌کس را نمی‌شناسد. این در حالی است که میتسوها، خود از این اتفاقات هیچ به یاد ندارد.

چند روز بعد، اتفاق غریب‌تری رخ می‌دهد. میتسوها با صدای زنگی از خواب می‌‎پرد که آهنگ زنگ او نیست. با چشمانی بسته دنبال گوشی هوشمندش می‌‌گردد که آن را همیشه کنار تختش می‌گذارد؛ اما پیدایش نمی‌کند. دستش را دراز می‌کند تا گوشی را پیدا کند، اما از روی تخت می‌افتد. گیج و منگ چشمانش را باز می‌کند و به اطراف نگاه می‌کند. آنجا را نمی‌شناسد. نوعی سنگینی عجیب در گلویش احساس می‌کند. دستش را روی آن می‌گذارد. گلویی که انگشتانش لمس می‌کنند، سخت است و زاویه دارند. به پایین نگاه می‌کند. بدنش کاملاً پسرانه شده است! با خود فکر می‌کند که امکان ندارد! یعنی بدنش با بدن پسری خوش‌قیافه از توکیو جابه‌جا شده؟! بله، حقیقت دارد. حالا میتسوها در جسم پسری به نام تاکی است و تاکی در جسم میتسوها. میتسوها به کافه می‌رود و از زیبایی‌های توکیو انگشت‌به‌دهان می‌ماند و تاکی مجبور است اوقاتش را با تشی و سایا بگذراند...

معرفی و دانلود کتاب اسم تو - جلد اول

کتاب اسم تو با جابه‌جا شدن مداوم میتسوها و تاکی ادامه می‌یابد تا آن‌که آن دو تصمیم می‌گیرند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. تاکی در گوشی می‌گردد تا شماره‌ی میتسوها را پیدا کند. به آن یازده عدد نوشته‌شده خیره می‌شود. آن زمان که تازه جای‌شان با یکدیگر عوض می‌شد، چندباری سعی کرده بود با این شماره تماس بگیرد، اما بنا به دلایلی نامشخص هیچ‌وقت تماس برقرار نمی‌شد. تنها جمله‌ای که تاکی می‌شنید، یک چیز بود: «شماره‌ای که با آن تماس گرفته‌اید در دسترس نمی‌‎باشد. این شماره یا در شبکه موجود نمی‌باشد، یا خاموش شده است و یا خارج از محدوده قرار دارد.»

بعد از این ماجرا دیگر هیچ‌وقت جای میتسوها و تاکی با یکدیگر عوض نشد؛ تا این‌که ماجرای جدیدی رخ داد. ماجرایی که آن را در مجلدهای بعدی مانگای اسم تو مطالعه می‌کنید...

گفتنی است که این اثر کاری از انتشارات نگاه آشنا است.

درباره‌ی مجموعه‌ی اسم تو

اسم تو، عنوان یک انیمه‌ی رمانتیک-فانتزی به نویسندگی و کارگردانی ماکوتو شینکای، ‌کارگردان معروف ژاپنی است که نخستین بار در سال 2016 به نمایش درآمد. این انیمیشن با استقبال گسترده‌ی مخاطبان مواجه شد و توانست نقدهای مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کند. این انیمه یک موفقیت تجاری بزرگ به شمار می‌آید و سومین انیمه‌‌ی پرفروش تاریخ سینما نام گرفته است.

ماکوتو شینکای بر اساس این انیمه، یک رمان و یک مانگای سه قسمتی را منتشر کرده که هر دو آن‌ها نیز با اقبال مواجه شده‌اند. اثری که پیش روی شماست، در واقع مانگای انیمه‌ی نام تو است. این مانگا در سه قسمت به انتشار رسیده که می‌توانید هر سه مجلد را از وب‌سایت و انیمیشن کتابراه دریافت کنید. ترجمه‌ی این مجموعه کتاب بر عهده‌ی صالحه ترابی نوا بوده و انتشارات نگاه آشنا آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است. گفتنی است اسم تو از پرطرفدارترین مانگاهای ژاپنی است، به طور کلی بیش از 2.5 میلیون نسخه فروش داشته و نسخه‌ی رمانِ آن تا سپتامبر سال 2016، بیش از 1,029,000 عنوان فروخته است. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، خلاصه‌ای از این مانگا است:

میتسوها میامیزو دانش‌آموزی دبیرستانی در کشور ژاپن است که دیگر دلش نمی‌خواهد در حومه‌ی روستای ایتوموری زندگی کند. او آرزو می‌کند در زندگی بعدی‌اش کسی دیگر باشد. داستان از آنجایی آغاز می‌شود که این اتفاق واقعاً رخ می‌دهد. میتسوها روزی از خواب برمی‌خیزد و خود را در جسم پسری اهل توکیو می‌یابد...

نکوداشت‌های کتاب اسم تو

  • من به شدت مانگا یا فیلم اسم تو را پیشنهاد می‌کنم. یکی از بهترین داستان‌های تاریخ است. اسم تو بدون شک تأثیرگذار و دل‌چسب است و من عاشقش هستم. به این کتاب پنج ستاره می‌دهم! (وبلاگِ mybookishcourt.home)
  • بعد از اینکه خواندن جلد سوم نام تو را تمام کردم، به ساعتم نگاهی انداختم و با خودم گفتم: «مگر همین پانزده دقیقه پیش خواندن کتاب را شروع نکرده بودی؟!» مطالعه‌ی این کتاب بسیار کوتاه‌تر از آنچه هست به نظر می‌رسد. اسم تو احتمالاً تا سال‌های طولانی یک کتاب تأثیرگذار باقی بماند... (وب‌سایتِ theoasg)
  • من اولین نفری هستم که این را اعتراف می‌کنم، اما در دنیایی که هرچیزی هست، مگر مهربان، این مانگای سبک و کوتاه باعث شد هنگامی که آن را می‌خواندم -در رختخواب و با لباس راحت- لبخند به لبانم بیاید. داستان کمی دل‌خراش است، اما باعث نمی‌شود نخواهید آن را بخوانید. دل‌تان می‌خواهد بارها و بارها دل‌تان بشکند! (وب‌سایتِ girlsincapes)

اقتباس‌ها از کتاب اسم تو

  • همان‌طور که اشاره شد، کتاب حاضر خود نسخه‌ای تصویری است از انیمیشنی به همین نام که در سال 2016 ساخته شد و به نمایش درآمد.
  • در سال 2017، جی جی آبرامز (تهیه‌کننده) و اریک هایسرر (فیلم‌نامه‌نویس) اعلام کردند که در حال ساخت لایواکشن نام‌ تو هستند.

کتاب اسم تو - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

دو گروه مخاطب کتاب اسم تو هستند. نخست، علاقه‌مندان به مانگاهای عاشقانه و دوم، دوست‌داران مانگاهای تخیلی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسم تو - جلد اول
نویسنده
مترجمصالحه ترابی نوا
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-622-5260-45-0
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسم تو - جلد اول

فاطیما بینا
۱۴۰۳/۱/۱۷
خیلی عالی کتابش من تمام جلد هاش رو خریدم از تو کتابراه خیلی خوبه پیشنهاد می‌کنم کسایی که دوست دارن این کتاب بخونن اطلعات عمومیتون بالا میره
محمد
۱۴۰۳/۱/۱۹
عالی خیلی خوبه
مهسا
۱۴۰۳/۱/۱۷
پیشنهاد میکنم بخونیدش
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب اسم تو - جلد اول

برای دریافت کتاب اسم تو - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.