معرفی و دانلود کتاب بیداری قهرمان درون

عکس جلد کتاب بیداری قهرمان درون
قیمت:
۱۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیداری قهرمان درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیداری قهرمان درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیداری قهرمان درون

کتاب بیداری قهرمان درون درون نوشته‌ی کارول اس. پیرسون، با به‌کارگیری مفهوم کهن‌الگوها که متأثر از روان‌شناسی یونگ است، به طرح یک الگوی عمل و مبارزه‌ی درونی برای خودشناسی و تحقق پتانسیل‌های شخصی پرداخته است.

درباره کتاب بیداری قهرمان درون

کتاب بیداری قهرمان درون (1991) به تلاش هر انسان به‌عنوان قهرمان زندگی خویش در مواجهه با جهان پیرامون خود می‌پردازد. این مواجهه‌ی قهرمانانه با جهان با به‌کار‌گیری کهن‌الگوهایی که راهنمای درونی انسان در طی کردن سفر درونی هستند، باعث زنده‌تر، کامل‌تر و مؤثرتر شدن فرد در دنیا می‌شود. گرچه این تلاش مملو از خطرات و مشکلات است، اما پاداش‌های بزرگی را نصیب انسان می‌کند. این کتاب به شما می‌آموزد که با شناخت اسرار روح انسان، تلاش را آغاز کنید و با جهان‌بینی که در مورد خود و جهان به‌ دست می‌آورید هم برای زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی‌تان مفید باشید.

نویسنده تحت تأثیر آموزه‌های یونگ از کهن الگوها برای توضیح مسیر سفر درونی استفاده می‌کند. کهن الگو یک ایده، نماد، الگو یا نوع شخصیت در داستان است و همواره در داستان‌های مختلف در سراسر جهان تکرار می‌شوند و نماد شیوه‌های عمل و تفکر نوع بشر هستند. همچنین کهن‌الگوها عناصر سازنده‌ی ناخودآگاه هستند و گاهی از آن‌ها به عنوان تصویرهای اسطوره‌ای و الگوهای جمعی نیز یاد می‌شود. یک کهن‌الگو شیوه‌ی برداشت یا ایده‌ای جهان‌شمول است که بخش عمده‌ای از عواطف و احساسات انسانی را دربردارد. این نگرش، تصاویری را در ذهن پدید می‌آورد که با برخی از تجارب آگاهانه و روزمره‌ی زندگی مترادف است.

کارول اس. پیرسون (Carol S. Pearson) در این اثر جسورانه و اصیل، نشان می‌دهد که تلاش قهرمانانه فقط مختص افراد خاص و در شرایط خاص نیست و همه‌ی انسان‌ها می‌توانند قهرمان زندگی خویش باشند. مشروط بر اینکه بتوانند سفر درونی خویش را طی کنند. او با به‌کار‌گیری دوازده کهن‌الگو به طراحی این سفر درونی می‌پردازد. سفرها بر اساس سن، جنسیت و پیشینه‌ی فرهنگی سالک متفاوت است و کهن‌الگوها به بیدار کردن ظرفیت‌های روان ما کمک می‌کنند. نویسنده در جایگاه راهنمای این سفر جان‌افزا از نقش تأثیرگذار اسطوره‌ها و کهن‌الگوها کمک می‌گیرد تا راه‌ها و کژراهه‌‌ها را به ما نشان دهد.

کتاب بیداری قهرمان درون (Awakening the Heroes Within) در ابتدا به شرح خلاصه‌ای از دوازده کهن‌الگوی راهنمای ما در سفر قهرمانی می‌پردازد و ارتباط هر کدام از آن‌ کهن‌الگوها را با مراحل سفرمان روشن می‌کند. سپس درباره‌ی هر کهن‌الگو توضیحی جامع ارائه می‌دهد و در ضمن، به تأثیر آن‌ها بر یکدیگر اشاره می‌کند. با خواندن این کتاب می‌آموزیم که چگونه در آغاز سفر، خود را سالم و قوی بسازیم، سپس با جان خویش رو‌به‌رو شویم و سرانجام، یک خویشتن منحصر به فرد به دنیا بیاوریم. سفر به درون به ما یاد می‌دهد چگونه در جهان ایمن و موفق باشیم، در نتیجه‌ی رویارویی با ژرف‌ترین اسرار زندگی، واقعی و اصیل شویم و در عین حال، قدرت و آزادی‌مان را بیابیم و ابراز کنیم.

در این کتاب به منظور استفاده‌ی کاربردی‌تر از آموزه‌ها، یک تست تشخیصی منحصربه‌فرد، یک شاخص اسطوره‌ای قهرمانانه، و تمرین‌هایی برای کمک به درک و بیدار کردن راهنمایان درونی‌ گنجانده شده است.

کتاب بیداری قهرمان درون برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر به افرادی که به دنبال تحقق کامل پتانسیل‌های درونی‌شان هستند و همچنین متخصصانی که در توانمندسازی دیگران می‌کوشند، توصیه می‌شود.

با کارول اس. پیرسون بیشتر آشنا شویم

کارول اس. پیرسون (12 مارس 1944) نویسنده و استاد آمریکایی است. او نظریه‌ها و مدل‌های جدیدی را با گرایش عملی کاربردی ایجاد می‌کند که بر اساس کار سی‌ جی یونگ (روان‌پزشک)، جیمز هیلمن (روان‌کاو)، جوزف کمپبل (اسطوره‌شناس)، و دیگر روان‌شناسان عمق است.

پیرسون بیشتر به‌عنوان نویسنده‌ی کتاب قهرمان درون: شش کهن الگو که با آن زندگی می‌کنیم (1986) شناخته می‌شود، که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های هارپر سانفرانسیسکو بوده است. همچنین او با کمک هیو کی مار، شاخص کهن‌الگوی پیرسون-مار (PMAI) را که توسط مرکز کاربردهای نوع روان‌شناختی (CAPT) منتشر شد، ایجاد کرد تا به افراد کمک کند انگیزه‌های خود و مفروضات ناخودآگاه‌شان را بهتر درک کنند و افکار، گفته‌ها و زندگی‌شان را روایت کنند.

در بخشی از کتاب بیداری قهرمان درون می‌خوانیم

اگر احساس بزرگی و بهتر از دیگران بودن یا بی‌ارزش یا بد بودن می‌کنید، شاید تسلیم نوعی «باد کردن» و تسخیر شدن توسط شکل‌های مثبت یا منفی کهن‌الگو شده باشید. وقتی داستان عالی خود را زندگی می‌کنیم، شاید از جنبه‌هایی وجدآور و هیجان‌انگیز باشد، اما در ضمن همیشه نوعی ویژگی «بدیهی» با آن همراه است. در این وضعیت، فقط همان که خودمان هستیم، هستیم و در نتیجه حس می‌کنیم که درست است.

اغلب بزرگ‌ترین مانع برای یافتن داستان حقیقی و کار حقیقی خودمان ترس از این مسأله است که آن کار، بیش از اندازه بزرگ یا بیش از اندازه کم‌اهمیت باشد. به این معنا که اگر کار من کار بزرگی باشد، چه؟ شاید شایستۀ آن نباشم. یا اگر کار من جاروکشی باشد، چه؟ من موفقیت بیش‌تری را در جهان می‌خواهم. بسیاری از اوقات به علت همین ترس از «بسیار زیاد یا بسیار کم» در یافتن داستان حقیقی‌مان با مانع رو به رو می‌شویم. اما هیچ راهی برای خوشحال بودن وجود ندارد؛ مگر این که داستان عالی و عمیق خودمان را زندگی کنیم. هیچ زندگی‌ای، هر قدر موفقیت‌آمیز و هیجان‌انگیز، اگر واقعاً زندگی شما نباشد، خوشبختتان نخواهد کرد. از سوی دیگر، زندگی‌ای که واقعاً مال خود شما باشد، به هیچ شکلی شما را بدبخت نخواهد کرد. اگر به شیوۀ روز به روز «حال خوشمان را دنبال کنیم» و صرفاً کارهایی را انجام ندهیم که از ما انتظار می‌رود یا در ظاهر به نظر می‌رسد که ضامن موفقیتمان باشد، داستانمان را زندگی می‌کنیم؛ چه آن را بنویسیم، چه ننویسیم.

کشش به سوی تشخیص تکالیف منحصر به فردمان در زندگی، در اصل از خواسته‌ی مطالبه‌ی زندگی منحصر به فردمان حاصل می‌گردد. اما در حالی که راهی سفر مکاشفه می‌شویم، می‌آموزیم که انسان‌ها واقعاً تنها سفر نمی‌کنند. یکایک سفرهای فردی ‌ما با سفرهای دوستان، خویشاوندان، همکاران، معاصران و جنسیت و فرهنگمان به گونه‌ای تنگاتنگ در هم تنیده شده است. هر گامی که در راه هر چه بیش‌تر خودمان شدن برداریم، آثاری موج‌گونه دارد که بر دیگران اثر می‌گذارد؛ همان گونه که گام‌هایی که آن‌ها برمی‌دارند، بر ما تأثیر می‌گذارد. پس یافتن معنای حقیقی زندگی ‌ما برای تازه کردن قلمرو مفید است.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پیش‌گفتار
راهنمای کتاب
فصل یکم: رقص خود، خویشتن و جان
بخش یکم: مراحل سفر
بخش دوم: خود: محافظت از کودک درون
بخش سوم: جان: ورود به اسرار
بخش چهارم: خویشتن: ابراز ما در جهان
بخش پنجم: در ورای قهرمانی: رقص
فصل دوم: تدارک سفر
بخش ششم: معصوم
بخش هفتم: یتیم
بخش هشتم: جنگجو
بخش نهم: حامی
فصل سوم: سفر واقعی شدن
بخش دهم: جوینده
بخش یازدهم: ویرانگر
بخش دوازدهم: عاشق
بخش سیزدهم: آفریننده
فصل چهارم: بازگشت-رها شدن
بخش چهاردهم: حکمران
بخش پانزدهم: ساحر
بخش شانزدهم: فرزانه
بخش هفدهم: لوده
فصل پنجم: گرامیداشت گوناگونی: دگرگون‌سازی جهان شما
بخش هجدهم: از دوگانگی تا یکپارچگی: الگویی برای مراحل زندگی
بخش نوزدهم: جنسیت و رشد انسان در طول زندگی
بخش بیستم: جنسیت، گوناگونی و تحول فرهنگ
بخش بیست و یکم: اسطورۀ زندگی‌تان را مطالبه کنید
پیوست: شاخص اسطورۀ قهرمانی: پرسش‌نامۀ «ای»
یادداشت
سپاس‌نامه
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیداری قهرمان درون
نویسنده
مترجمفرناز فرود
ناشر چاپیانتشارات کلک آزادگان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات544
زبانفارسی
شابک978-964-7974-88-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیداری قهرمان درون

مائده اصغری
۱۴۰۲/۵/۲۸
یه دوره اى ارتباط با معنا و جان خیلى برام حیرت انگیز و زیبا بود بعد مدتى دیدم که با وجود درک زیبایى این مسائل، ولى تو زندگى مادى و روزمره خودم همچنان مشکلات پابرجاست! و این باعث ناراحتى و افسردگى بیشترم شد و به این نتیجه رسیدم که براى زندگى و مهارت‌ها و خواسته هاى مادى کم گذاشتم و باید اول به این و بخش بپردازم، خیلى برام جالب بود که این کتاب همین سوالات دغدغه هاى من رو جواب داد مبنى بر اینکه خودِ سالم حکم یه ظرف محکم رو داره که باید شکل بگیره تا معنا و ابعاد جان انسان بتونه رو این ظرف سوار بشه و بدون این ظرف محکم امکان پذیر نیست، با این دوازده آرکتاپ میشه تعادل رو به تمام ابعاد زندگى داد
محمد رمضانی
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
این کتاب در مورد پشت پرده خلقت انسان صحبت می‌کنه. چیزهایی که شاید با دونستن اون‌ها دیگه به زندگی گذشته برنگردید و همه چیز رو از نگاه نو ببینید. بهتره در خوندن این کتاب هیچ عجله و یا جا گذاشتنی نباشه چون از دست دادن هر قسمت از کتاب شاید شکافی ایجاد کنه که شما رو از مفهوم اصلی دور نگه داره.
سها مرادی
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
این کتاب برای کسانی که به روشن کردن موقعیت شون در جهان و بهره مندی از توانایی نهفته درونشون علاقه دارن میتونه خیلی مفید باشه. پیشنهاد میکنم حتما خونده بشه. ممنونم ازت کتابراه عزیز
مهرناز بانو اشرف گنجویی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کتاب بسیار پر محتوایی است اما باید با صبر و حوصله مطالعه کنید و به مطالب با دقت توجه کنید چون با این کتاب سفر خود را به درون آغاز می کنید. ارزش وقت گذاشتن داره
علی ریحانی
۱۴۰۳/۲/۶
فوق العاده زیبا است و مخصوصا ترجمه خانم دکتر فرناط فرود بسیار روان و عالی است
Amir hossein Salary
۱۴۰۲/۶/۱۴
برای شناخت عمیق شخصیت پیشنهاد می‌شود
سما حسینی
۱۴۰۱/۹/۲۲
کتابی بینهایت عالی
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب بیداری قهرمان درون

برای دریافت کتاب بیداری قهرمان درون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.