معرفی و دانلود کتاب تاب آوری و مثبت نگری

عکس جلد کتاب تاب آوری و مثبت نگری
قیمت:
۵۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاب آوری و مثبت نگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاب آوری و مثبت نگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاب آوری و مثبت نگری

کتاب تاب آوری و مثبت نگری، به قلم پل مکنا، تراپیست انگلیسی، نوشته شده است. این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین عناوین سایت آمازون قرار دارد و تکنیک‌های ساده و کاربردی برای رفع اضطراب، غلبه بر ناامیدی و بالا بردن اعتماد به نفس را در اختیارتان می‌گذارد. حفظ آرامش و خودکنترلی نیز از نکات مهمی است که با کمک تمرین‌های کتاب به آن می‌رسید.

درباره‌ی کتاب تاب آوری و مثبت نگری

ما در یک گفت‌وگوی درونی دائمی با خود هستیم. دائماً خودمان را خطاب قرار می‌دهیم، از ظاهر و رفتار خودمان انتقاد می‌کنیم، به تحلیل حرف‌ها و حرکات دیگران می‌پردازیم و مسیر زندگی‌مان را به صورت خودآگاه و ناخودآگاه هدایت می‌کنیم. احتمالاً زیاد اتفاق افتاده است که تصاویر تلخ و اتفاقات ناگوار را تصور کنیم و از همین بابت مضطرب شویم. اغلب ما این صداها و تصاویر درونی را زیر سوال نمی‌بریم و دائماً فیلم‌هایی منفی در ذهنمان پخش می‌کنیم. به این صدای درونی و جریانات ذهنی، خودهیپنوتیزمی می‌گویند. کتاب تاب آوری و مثبت نگری (Positivity: Optimism, Resilience, Confidence and Motivation) بر همین مسئله تمرکز دارد و تکنیک‌هایی ارائه می‌دهد که هیپنوتیزم‌گر خودمان باشیم و کمکمان می‌کند قدرت خلاقیت و تخیلمان را در دست بگیریم و از شر ذهنیت منفی رها شویم.

کتاب تاب آوری و مثبت نگری که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون قرار دارد، توسط پل مکنا (Paul McKenna) به رشته‌ی تحریر درآمده است. پل مکنا پس از سی سال تجربه در زمینه‌ی درمانگری، به رویکرد منحصر به فردی رسیده که از طریق خلسه‌ی هیپنوتیزمی و سیستم قدرت تلقین به کاهش اضطراب‌ها و تصورات منفی می‌انجامد. این کتاب به ما کمک می‌کند تلقین‌های مثبت و منفی را که در طول روز، چه از سوی دیگران و چه از سوی خودمان، به سویمان روانه می‌شود تشخیص بدهیم و باورهای مخربی که توسط اطرافیان و محیط به ما القا شده را کنار بزنیم.

معرفی و دانلود کتاب تاب آوری و مثبت نگری

کتاب تاب آوری و مثبت نگری در پنج فصل نوشته شده است و چهار فصل مهم دارد. فصل اول به کاهش استرس و فائق آمدن بر ترس‌ها می‌پردازد. این فصل نشان می‌دهد که چطور از طریق چیزهایی که در ذهنمان تصور می‌کنیم، دچار استرس‌های غیرواقعی و غیرضروری می‌شویم و چطور می‌توانیم این استرس‌ها را کاهش بدهیم و بر احساسات و افکارمان کنترل داشته باشیم. فصل دوم به اعتماد به نفس اختصاص دارد و تکنیک‌هایی برای بالا بردن آن ارائه می‌دهد. فصل سوم درباره‌ی سازگاری و انعطاف‌پذیری در موقع بروز چالش‌هاست. از نظر نویسنده هر چه در برابر چالش‌ها و دشواری‌های زندگی‌تان انعطاف‌پذیرتر باشیم، با تسلط و کنترل بیشتری از آن‌ها عبور خواهیم کرد. فصل آخر به سراغ انگیزه می‌رود و می‌گوید از طریق رسیدن به وضوحی درباره‌ی افکار و مسائل درونی، انگیزه‌ی بزرگی در درونمان شکوفا می‌شود. این فصل نیز تمرین‌های مفیدی ارائه می‌دهد. در پایان کتاب نیز یک دفترچه‌ی شکرگزاری در اختیارمان قرار گرفته تا طی یک ماه هر روز چیزهایی که به خاطرشان شکرگزار هستیم، به خودمان یادآوری کنیم.

کتاب تاب آوری و مثبت نگری را آزاده اعرابی به فارسی ترجمه کرده است و انتشارات نسل نواندیش آن را ذیل مجموعه کتاب‌های روانشناسی در دسترس مخاطبان فارسی زبان قرار داده.

کتاب تاب آوری و مثبت نگری برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی و خودیاری از مطالعه‌ی این کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب تاب آوری و مثبت نگری می‌خوانیم

تعریف من از اعتمادبه‌نفس «راحت بودن زیر پوست خودمان؛ طبیعی و واقعی بودن» است. حدود بیست سال پیش کتابی دربارۀ اعتمادبه‌نفس نوشتم و وقتی به مردم می‌گفتم که موضوع کتابم چیست، جمله‌هایی مانند این می‌شنیدم: «اوه، چه عالی! یک کتابچۀ راهنمای آموزشی برای احمق‌ها نوشتی». این بدان دلیل است که عدۀ زیادی از مردم این پیش‌فرض را دارند که افراد بااعتمادبه‌نفسی که این امر در چهره‌شان مشهود است، انسان‌های بسیار مغروری هستند، اما تا آنجا که متوجه شده‌ام، اشخاصی که اعتمادبه‌نفسشان به‌شدت پایین است، تلاش زیادی می‌کنند تا این کمبود را از دید دیگران مخفی نگه دارند. افراد واقعاً بااعتمادبه‌نفس به‌طور طبیعی خودشان هستند. آن‌ها به تظاهر کردن نیازی ندارند و این به این دلیل است که از آنچه هستند، احساس خوبی دارند.

از زمان شروع بیماری همه‌گیر، بسیاری از مردم عدم اطمینان را تجربه کرده‌اند. در نظرسنجی‌های انجام‌شده دربارۀ این موضوع که مردم بیشتر از چه چیزهایی می‌ترسند، «ناشناخته‌ها» به‌طورمعمول در صدر جدول ده مورد برتر قرار می‌گیرند؛ حتی گاهی‌اوقات بالاتر از ترس از مرگ؛ بنابراین اعتمادبه‌نفس و خودباوری مواردی هستند که مردم درحال‌حاضر واقعاً به آن نیاز دارند. این اصل به شما کمک می‌کند تا با به دست آوردن اعتمادبه‌نفستان به یک باور قوی، به خود و توانایی‌هایتان برسید و چالش‌های زندگی‌تان را مدیریت کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کاهش استرس و ایجاد آرامش
فصل 2: اعتمادبه‌نفس آنی و خود‌باوری
فصل 3: راهی ساده برای پرورش تاب‌آوری
فصل 4: قدرت انگیزه و آیندۀ مثبت
فصل 5: دفترچۀ سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاب آوری و مثبت نگری
نویسنده
مترجمآزاده اعرابی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-220-831-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاب آوری و مثبت نگری

علی اکبر سربرجی
۱۴۰۳/۲/۶
توصیه نمی‌کنم. برای من کاربردی نبود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تاب آوری و مثبت نگری

برای دریافت کتاب تاب آوری و مثبت نگری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.