معرفی و دانلود کتاب تخم مرغ

عکس جلد کتاب تخم مرغ
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تخم مرغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تخم مرغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تخم مرغ

کتاب تخم مرغ داستانی هجو به قلم شروود اندرسن است. او مفاهیم بنیادین زندگی را در بستر طنز تلخ به چالش می‌کشد. راوی مردی است که خاطرات کودکیِ سخت خود را در مرغ‌داری پدرش شرح می‌دهد؛ جایی که بخش عمده‌ی نگرش او به زندگی را شکل داده است. در این میان پدر و مادر او با پروراندنِ رویای آمریکایی در ذهنشان و تجربه‌ی شکست‌های متعدد، فرزندشان را دچار بحران‌های شخصیتی کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب تخم‌مرغ

بسیاری از منتقدان کتاب تخم‌مرغ (The Triumph of the Egg) را بهترین داستان شروود اندرسن (Sherwood Anderson) می‌دانند. حتی این داستان را به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین قصه‌های آمریکایی معرفی می‌کنند که سزاوار است در ردیف بهترین آثار داستانیِ جهان بنشیند. این اثر یکی از پانزده داستان کوتاهی بود که شروود اندرسن در دومین مجموعه داستان خود تحت عنوان «پیروزی تخم‌مرغ» به چاپ رساند.

می‌توان پیروزی تخم‌مرغ را به‌عنوان تمثیلی از پیروزی زندگی در نظر گرفت؛ چراکه سؤالی که در پایان داستان توسط راوی مطرح می‌شود این است که معنای وجودی تخم‌مرغ چیست و چگونه از آن مرغی پدید می‌آید که دوباره تخم می‌گذارد. این دور باطل اشاره به پیچیدگی معنای زندگی دارد.

معرفی و دانلود کتاب تخم مرغ

داستانِ تخم‌مرغ از زبان مردی روایت می‌شود که کودکیِ خود را در مرغ‌داری پدرش گذرانده و شاهدِ رؤیای بلندپروازانه‌ی پدر برای داشتن رستورانی معروف و پرفروش بوده است. این رؤیا را می‌توان نمونه‌ا‌ی کوچک از رؤیای آمریکایی است؛ اعتقاد به برابری و قائل شدنِ حقِ رسیدن به کامیابی و خوشبختی برای همه‌ی آدم‌ها.

پدر از هر موقعیتی برای جلب رضایت و توجه مشتری استفاده می‌کند. او با انجام تردستی با تخم‌مرغ و ایجاد سرگرمی برای مشتریان، سعی در شهرت بخشیدن به رستورانش دارد. راوی مادرش را مسبب بلندپروازی کورکورانه‌ی پدر می‌داند؛ چراکه پدر در گذشته کارگر مزرعه بوده و هیچ تصویری از تلاش و موفقیت نداشته است؛ اما مادر او را ترغیب به راه‌اندازی کسب‌وکاری جدید می‌کند. آن‌ها در اولین کارشان که پرورش جوجه بوده شکست می‌خورند. راوی همچنین نگرش تاریک و بدبینانه‌اش را به زندگی به‌سببِ گذراندن ایام کودکی و نوجوانی در آن مرغ‌داری می‌داند. نویسنده در این قسمت شرح کامل و باجزئیاتی از زندگی یک جوجه از تولد تا مرگ به‌دست می‌دهد و آن را با زندگی انسان مقایسه می‌کند. راوی معتقد است فیلسوفان هم حتماً باید کودکیِ خود را در مرغ‌داری گذرانده باشند؛ چراکه آن‌جا محلی برای تفکر راجع‌به همه‌چیز است.

داستان تخم‌مرغ درمورد معنای زندگی، رویاهای انسانی، شکست و کامیابی است که با زبانی هجوآمیز و طنز روایت می‌شود.

انتشارات لگا این کتاب را با ترجمه‌ی یاسر پوراسماعیل منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه نشر لگا

مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه با طراحی مریم خدادادی و یاسر پوراسماعیل، به هدفِ معرفیِ نظام‌مند داستان‌های کوتاه‌، فارغ از خاستگاه‌شان، شکل گرفته است. این مجموعه به همت انتشارات لگا، داستان‌های پنج تا بیست‌هزار کلمه‌ای را هدف قرار داده است. کتاب‌های «ماجرای پال» نوشته‌ی ویلا سیبرت کاتر، «ریپ وان وینکل» و «شیطان و تام واکر» نوشته‌ی واشنگتن ایرونیگ، «میرای نامیرا» از مری شلی، «تخم‌مرغ» اثر شروود اندرسن و «کارین: یک خاطره» به قلمِ جوزف کُنراد مجلدهای دیگر این مجموعه هستند.

کتاب تخم‌مرغ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاهِ هجوآمیز و ادبیات آمریکا اثری خواندنی است.

در بخشی از کتاب تخم مرغ می‌خوانیم

در مورد مهاجرت ما از مرغداری به شهر می‌شود کتاب نوشت. من و مادر کل این هشت مایل را پیاده رفتیم _ او برای اینکه خاطرجمع شود چیزی از گاری نمی‌افتد و من برای تماشای شگفتی‌های دنیا. در صندلی بغل‌دست پدر در گاری بزرگ‌ترین گنجینه‌اش قرار داشت. در موردش صحبت خواهم کرد.

در مرغداری که صدها و حتی هزارها جوجه از تخم درمی‌آیند، گاهی اتفاقات شگفت‌انگیزی می‌افتد. از تخم‌مرغ‌ها هم، مثل آدم‌ها، موجوداتی عجیب‌الخلقه بیرون می‌آیند. این اتفاق زیاد پیش نمی‌آید _ شاید یکی از هزاران تولد. ببین؛ جوجه‌ای متولد می‌شود که چهار پا، دو جفت بال، دو سر یا از این‌جور چیزها دارد. این طفلکی‌ها زنده نمی‌مانند. خیلی زود به دست تولید‌کننده‌شان که یک آن به خود لرزیده است برمی‌گردند. اینکه این کوچولوهای بینوا نمی‌توانستند زنده بمانند به نظر پدر یکی از تراژدی‌های زندگی بود. او یک‌جور اعتقادی داشت به اینکه کافی بود مرغی پنج‌پا یا خروسی دوسر را به مرحله‌ی مرغی یا خروسی برساند تا ثروتی به هم بزند. او رؤیاپردازی می‌کرد که این موجود شگفت را این‌طرف و آن‌طرف به بازارهای مکاره ببرد و با نشان‌دادنش به بقیه‌ی کارگرهای مزرعه پول‌دار شود.

به هر حال، او همه‌ی این کوچولوهای وحشتناک را که در مرغداری ما متولد شده بودند نگه می‌داشت. این‌ها در الکل نگهداری می‌شدند و هر کدام در بطری شیشه‌ای مخصوص خودشان قرار داشتند. همه‌ی این بطری‌ها با دقت و احتیاط در جعبه‌ای گذاشته می‌شدند و در سفرمان به‌سمت شهر این جعبه روی گاری و بغل‌دست پدر قرار داشت. او با یک دست اسب‌ها را هدایت می‌کرد و با دست دیگرش جعبه را محکم گرفته بود. وقتی به مقصد رسیدیم، پدر جعبه را فوراً برداشت و بطری‌ها را از داخلش درآورد. کل ایامی که در شهر بیدوِل اوهایو رستوران‌دار بودیم، این موجودات عجیب‌الخلقه داخل همان بطری‌های شیشه‌ای کوچک‌شان روی قفسه‌ی پشت پیشخان قرار داشتند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مجموعه
شروود اندرسن
«تخم‌مرغ»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تخم مرغ
نویسنده
مترجمیاسر پور اسماعیل
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات39
زبانفارسی
شابک978-600-8987-91-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تخم مرغ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تخم مرغ

برای دریافت کتاب تخم مرغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.