معرفی و دانلود کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ادرار و دیگر مایعات بدن

برای دانلود قانونی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ادرار و دیگر مایعات بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ادرار و دیگر مایعات بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ادرار و دیگر مایعات بدن

ریچارد مک فرسون و متیو آر پینکوس در کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ادرار و دیگر مایعات بدن به موضوعاتی همچون اختلالات دستگاه گوارش و پانکراس، عملکرد دستگاه تولید مثل و بارداری، آزمایش پایه‌ای ادراری، مایع مغزی نخاعی، سینوویال و مایعات سروزی بدن و نمونه‌های آلترناتیو می‌پردازند.

درباره کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ادرار و دیگر مایعات بدن

کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ادرار و دیگر مایعات بدن، ترجمه‌ی فصل‌هایی از کتابِ Henry's clinical diagnosis and management by laboratory methods نوشته‌ی ریچارد مک فرسون (Richard A Mcpherson) و متیو آر پینکوس (Matthew R Pincus) است که دکتر سکینه عموئیان (متخصص پاتولوژی آناتوموکلینیکال، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد) و دکتر آرمین عطاران‌زاده (متخصص پاتولوژی آناتوموکلینیکال، فلوشیپ فوق تخصصی، مولکولار پاتولوژی و سیتوژنتیک) ترجمه‌ی آن را به عهده داشته‌اند.

این کتاب منبعی بسیار معتبر و خلاصه درمورد سیسیتم‌های دفعی می‌باشد که دانشجویان، کارآموزان و کارورزان مشغول در بیمارستان‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات به آن مراجعه کنند.

کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ادرار و دیگر مایعات بدن برای چه کسانی منسب است؟

مخاطبان کتاب حاضر، کارآموزان، کارورزان پزشکی و تمام کارکنان کادر درمان هستند که در زمینه‌ی پاتوفیزیولوژی سیستم دفعی بدن مطالعه می‌کنند.

در بخشی از کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ادرار و دیگر مایعات بدن می‌خوانیم

مرفولوژی اسپرم می‌تواند باروری را پیش‌بینی کند. در سال 2010 WHO، بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از مردانی که قطعا باروری طبیعی داشتند، معیارهای نرمال را استاندارد کرد. این مردان به‌عنوان مردانی که به شریک جنسی خود در حامله شدن در عرض 12 ماه گذشته کمک کرده‌اند، تعریف شده‌اند. به‌طور مشخص بیشتر از 4% اسپرم‌ها در یک نمونه باید مرفولوژی نرمال داشته باشند. کروگر و همکارانش (1988) معیار حساس مرفولوژی نرمال اسپرم را عنوان کردند. اسپرم‌هایی که شکل غیرطبیعی دارند، معمولاً دچار نقایص متعدد هستند و تعداد متوسط نقایص در هر اسپرم تحت عنوان شاخص تراتوزواسپرمیک پیش‌بینی دقیقی از عملکرد اسپرم در بدن و در آزمیشگاه ارائه می‌دهد. نمره مرفولوژی بیشتر از 14% نرمال دلالت بر قدرت باروری عالی دارد. نمره‌های صفر و 3% احتمال ناباروری را پیشگویی می‌کند. اختلالات وسیع در اندازه کلاهک آکروزومال، آشکارترین مشخصه اسپرم غیرعادی است.

فهرست مطالب کتاب

تشخیص آزمایشگاهی اختلالات دستگاه گوارش و پانکراس
عملکرد تولید مثل و بارداری
آزمایش پایه‌ای ادرار
مایع مغزی نخاعی، سینوویال و مایعات سروزی بدن و نمونه‌های آلترناتیو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ادرار و دیگر مایعات بدن
نویسنده،
مترجمسکینه عموئیان، آرمین عطاران زاده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک978-600-238-401-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ادرار و دیگر مایعات بدن

برای دریافت کتاب تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری: ادرار و دیگر مایعات بدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.