معرفی و دانلود کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده

عکس جلد کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده

کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده، منبعی روان و خوش‌‌فهم برای رفع اشکال بُردهای الکترونیک به‌حساب می‌آید. با مطالعه‌ی این کتاب، به‌راحتی می‌توانید اشکال‌های بردهای معیوب را در کمترین زمان ممکن تشخیص دهید. ژاﺳﺘﯿﻦ یانگ، نویسنده‌ی کتاب، در کنار رفع اشکال، آموزش‌هایی سودمند برای تعویض قطعه‌های معیوب الکترونیک مطرح کرده است.

دربار‌ه‌ی کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده

کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده (‭The Art Of Success In Electronic Servicing‬)، با هدف آموزش جدیدترین روش‌های عیب‌یابی و رفع اشکال تجهیزات الکترونیک نوشته شده است. ژاﺳﺘﯿﻦ یانگ (Jestin Yong)، نویسنده‌ی کتاب،‌ یدطولایی در نگارش کتا‌ب‌های آموزش تعمیرات دستگاه‌های دیجیتال دارد. علیرضا کشاورز باحقیقت و امید مرادی ثابت، این اثر را به زبان فارسی برگرانده‌اند. کتابی که از آن صحبت می‌کنیم، نوشتاری خوش‌فهم دارد. در نتیجه آگاهی نسبی از دانش الکترونیک برای اجرای آموزش‌های این کتاب،‌ کفایت می‌کند. نویسند‌ه‌ی این کتاب، مطالب خود را با تأکید بر اهمیت رعایت ایمنی در حین تعمیرات آغاز کرده است. فصل نخست این کتاب با تعریف‌هایی درباره‌ی شوک الکتریکی، تخلیه الکتریکی خازن‌های منبع تغذیه سوییچینگ یا اِس.‌ام‌.‌پی.‌اِس (SMPS)، شروع می‌شود. سپس نویسنده با بررسی مسئله‌ زمین گرم، ترانس ایزولاسیون یا جداساز و تخلیه الکتریکی اَند سی.‌آر.‌تی (CRT)، ولتاژ‌های بالا و تابش اِکس، مطالب فصل نخست کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده را به پایان می‌رساند. نویسنده در این فصل تمامی جنبه‌های رعایت ایمنی را در نظر گرفته است. مطالعه‌ی فصل نخست این کتاب برای تمامی فراگیران تعمیرات بردهای الکترونیکی، ضروری است.

معرفی و دانلود کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده

مطالب این کتاب به‌گونه‌ای کاملاً مستقل مطرح شده است. به همین دلیل می‌توانید فصل خاصی از کتاب را برای آشنایی با موضوعی مشخص، انتخاب کنید. ژاﺳﺘﯿﻦ یانگ، مطالب کتاب را با روش‌های امن و صحیح جابجایی و برداشتن تجهیزات الکترونیکی از روی زمین، تهویه مناسبِ این دستگاه‌ها و برچسب‌های هشدار لیزر ادامه می‌دهد. در فصل دوم با انواع دستگاه‌های مولتی‌مترِ دیجیتال و آنالوگ آشنا می‌شویم. رنج و کارکرد مولتی‌متر، احتیاط‌های لازم در حین کار با مولتی‌متر و چگونگی انجام تست جریان، از دیگر اطلاعاتی است که ژاﺳﺘﯿﻦ یانگ در فصل‌های بعدی کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

بخش مهمی از این کتاب به تعریف انواع مقاومت‌ها و آشنایی با آن‌ها اختصاص داده شده است. در این بخش، نویسنده‌ به روش‌هایی برای محاسبه کد رنگی مقاومت‌ها اشاره می‌کند و چند مثال عادی از چگونگی محاسبه‌ی کد‌های رنگی مقاومت‌ها پیش روی خواننده قرار می‌دهد. تست مقاومت‌ها، فیوزها، کویل، سوئیچ، دیود نورافشان و ترانس‌های سوئیچینگ‌ از دیگر اطلاعات جالب این فصل به‌حساب می‌آید. در نهایت، اطلاعات کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده با بررسی انواع خازن، تست‌کردن خازن‌ها، تست ترانزیستو و تست ترایاک به واپسین فصل می‌رسد. با فراگیری این اطلاعات، به‌راحتی می‌توانید انواع بردهای الکترونیک را عیب‌یابی کنید. چهارمین و آخرین فصل کتاب به تعمیر فلش یو.‌اِس‌.‌بی (USB) و مانیتور اشاره دارد. پیام خطای USB Not Recognized، یکی از رایج‌ترین پیام‌های خطا در حین کار با یو.‌اس.‌بی‌.‌های معیوب است. ژاﺳﺘﯿﻦ یانگ در این فصل آموزشی جالب و سودمند برای رفع این خطا مطرح کرده است.

اطلاعاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، در پایان هر فصل جمع‌بندی‌ شده‌اند. به همین دلیل پس از پایان مطالعه‌ی تمامی کتاب، برای رجوع در دفعه‌های بعد و یادآوری، کافیست به قسمت جمع‌بندی در پایان هر فصل از کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده مراجعه کنید.

کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده را انتشارات نبض دانش روانه بازار نشر کرده است.

کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده را به تمامی علاقه‌مندان عیب‌یابی و رفع اشکال بردهای الکترونیک پیشنهاد می‌کنیم. خواندن این کتاب برای حرفه‌‌ای‌های دنیای تعمیرات الکترونیک نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده می‌خوانیم

حتی اگر شما یک تعمیرکار باتجربه هم باشید، باز هم گه‌گاهی با اتصال تصادفی پراب به نقطه‌هایی که نباید چیزی به آن‌ها متصل کرد، کاری را انجام می‌دهید که نباید انجام شود!

درون استوانه‌ی شیش‌های فیوز‌های کندسوز یک ساختار کویلی یا هسته سیم‌پیچی و شبه فنری موجود است. فیوزهای کندسوز برای این ساخته‌شده‌اند که تنها در صورت وجود اضافه‌بار ادامه‌دار، شبیه یک اتصال کوتاه، واکنش نشان دهند و مدار را باز نمایند. کارکرد هسته‌ی کویلی شکل جلوگیری از سوختن فیوز براثر یک تغییر ناگهانی و لحظه‌ای در جریان الکتریکی است.

پس هرگز یک فیوز کندسوز را جانشین یک فیوز تندسوز نکنید چرا که نمی‌تواند به آن سرعت که برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعه‌ها در شرایط جریان بالا لازم است عمل کند. نشاندن یک فیوز تندسوز به جای یک فیوزکند سوز خطرناک نیست ولی احتمالاً هر بار که یک دستگاه روشن می‌شود، مثلاً زمانی که یک نمایشگر کامپیوتر روشن می‌شود، به دلیل کشیدن جریان بالا در لحظه‌ی اول کار، آن فیوز تندسوز خواهد سوخت و باید جایگزین شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ایمنی
فصل 2: شناخت مولتی‌مترهای آنالوگ و دیجیتال
فصل 3: معرفی، تست و عیب‌یابی قطعات بر روی مدار و خارج از آن
فصل 4: تعمیر فلش USB و مانیتور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده
نویسنده
مترجمعلیرضا کشاورز باحقیقت، امید مرادی ثابت
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-622-7848-12-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده

افشین
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کتاب خوبیه برای یادگیری الکترونیک
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده

برای دریافت کتاب تعمیرات الکترونیک به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.