معرفی و دانلود کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ

عکس جلد کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ

کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ، تمامی اطلاعات لازم برای عیب‌یابی و رفع‌ اشکال انواع منبع تغذیه‌های سوئیچینگ را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. ژاستین یانگ، نویسنده‌‌ی این کتاب، در ابتدا تعریفی کامل از منبع تغذیه سوئیچینگ مطرح می‌کند و سپس به مفاهیم و ابزارهای لازم برای تعمیر آن‌ها می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب‌یابی منبع تغذیه سوئیچینگ

کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ (Troubleshooting & Repairing Switch Mode Power Supplies)، سیر تا پیاز رفع‌ اشکال منبع‌های تغذیه سوئیچینگ را به مخاطب آموزش می‌‌دهد. جاستین یانگ (Jestin Yong)، نویسنده‌ای سرشناس در حوزه کتاب‌های برق و تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی به‌حساب می‌‌آید. این نویسنده با زبانی ساده، مفاهیم پیچیده را به‌گونه‌ای توضیح داده تا مخاطب مشکلی برای درک آن‌ها نداشته باشد. نویسنده در این کتاب، رویکردی آموزش‌محور دارد. به همین دلیل در ابتدای هر فصل، تعریفی از اصطلاح‌های حرفه‌ای تعمیر منبع تغذیه سوئیچینگ مطرح کرده است. موارد استفاده منابع تغذیه سوئیچینگ، آشنایی با قطعات الکترونیکی مورد استفاده در مدارهای الکترونیکی منابع تغذیه و نحوه عملکرد آن‌ها، طرحی از یک منبع تغذیه خطی، بخش حفاظت ورودی فیلترینگ ای.‌اِم‌.آی (EMI) و مدار اسیلاتور، به‌عنوان اطلاعات سودمندی شناخته می‌شود که در بخش‌های نخستین این کتاب با‌ آن‌ها روبه‌رو هستیم.

معرفی و دانلود کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ

جاستین یانگ مفاهیم پیچیده‌تری را در ادامه کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ، مطرح می‌کند. برای نمونه می‌توان به تعریفی از تصحیح قدرت اشاره کرد. ضریب قدرت چیست، تصحیح ضریب قدرت پسیو، تصحیح ضریب قدرت اکتیو، قطعات الکترونیکی موجود در مدار اِس‌.‌اِم.‌پی‌.اس و ترمیستور با ضریب دمای منفی را می‌توان از اطلاعات دیگری نام برد که در این کتاب به مخاطب آموزش داده می‌شود. کتابی که از آن صحبت می‌‌کنیم مرجعی تخصصی است برای تعمیر و عیب‌یابی سوئیچینگ. به همین دلیل فصل دوم این کتاب به تکنیک‌های عیب‌یابی منابع تغذیه سوئیچینگ اختصاص دارد. نویسنده در این بخش به ابزارها و تجهیزات تست پیشنهادی برای تعمیر اِس.‌اِم.‌پی‌.اِس (SMPS)، اشاره می‌کند. قسمتی از این بخش نیز به سوختگی و ایجاد آتش ناشی از اتصال کوتاه در مدار و آشنایی با 6 مدل رایج در دستگاه منبع تغذیه سوئیچینگ اختصاص دارد.

سومین فصل از کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب‌یابی منبع تغذیه سوئیچینگ به تجارب کاری مفید اختصاص دارد. ژاستین یانگ در این بخش به مشکلاتی رایج اشاره کرده و تجربه‌های خود برای رفع این مشکلات را با خواننده به اشتراک گذاشته است. نبودن پاور، قطع‌شدن پاور، ولتاژ خروجی پایین، خاموش‌شدن پاور بعد از روشن‌کردن دستگاه ظرف چند ثانیه و ولتاژ‌خروجی بیش‌ازحد‌ نرمال، از تجربه‌هایی سودمندی است که نویسنده در این فصل به آن‌ها اشاره می‌کند. فصل چهارم کتاب به خطایابی و تعمیر منبع تغذیه سوئیچینگ اِی‌.‌تی.‌اِکس (ATX)، اختصاص یافته است. صدای ترانسفورمر، چرخیدن کمِ فن یا متوقف‌شدن آن، خروجی بیش‌ازحد‌ نرمال و مشکلات متناوب نداشتن پاور، به‌عنوان بخش‌های مهم فصل چهارم کتاب مرجع تخصصی و عیب‌یابی منبع تغذیه سوئیچینگ شناخته می‌شود. پس از مطالعه‌ی این فصل‌ها، تمامی اطلاعات لازم برای تعمیر انواع منبع تغذیه سوئیچینگ را فرا می‌گیرید.

کتابی که از آن صحبت می‌کنیم را علیرضا کشاورز باحقیقت و رضا پورمحمد به فارسی برگردانده‌اند. انتشارات نبض دانش، نشر این اثر را بر عهده داشته است.

کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب‌یابی منبع تغذیه سوئیچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که با تعمیر منبع تغذیه سوئیچینگ سروکار دارند، مخاطب اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان رشته‌های برق و تعمیرکارهای انواع منابع تغذیه نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ می‌خوانیم

سومین و مطمئن‌ترین راه برای دشارژ خازن قرار دادن پایه‌های یک مقاومت توان بالا روی پایه‌های خازن هست. برای این کار می‌توانید از مقاومت‌های 1/8 تا 2/2 کیلو اهم با توان 5 تا 10 وات برای دشارژ خازن استفاده کنید که بسیار ساده و مؤثر هست و تنها چند ثانیه زمان می‌برد. دقت کنید که هادی‌های فلزی مقاومت را لمس نکنید و با انگشتان یک دست بدنه عایق مقاومت را نگه دارید چون در غیر این صورت خازن از طرق بدن شما دشارژ شده و شوکی به شما وارد می‌شود.

اخطار: به تعمیرکارانی که همیشه از روش اتصال کوتاه خازن با استفاده از پیچ گشتی اقدام به دشارژ می‌کنند توصیه می‌شود از روش‌های دوم و سوم که ایمن هستند برای این منظور استفاده کنند. بعد از اتمام دشارژ برای اطمینان از تخلیه کامل حتماً از مولتی متر برای چک کردن ولتاژ استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معرفی منبع تغذیه سوئیچینگ
فصل 2: تکنیک‌های عیب یابی منابع تغذیه سوئیچینگ
فصل 3: تجارب کاری مفید
فصل 4: خطایابی و تعمیر منبع تغذیه سوئیچینگ ATX

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ
نویسنده
مترجمرضا پورمحمد، علیرضا کشاورز باحقیقت
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-600-8599-03-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ

برای دریافت کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی منبع تغذیه سوئیچینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.