معرفی و دانلود کتاب تهیه و بررسی گزارش تاخیرات در پروژه

عکس جلد کتاب تهیه و بررسی گزارش تاخیرات در پروژه
قیمت:
۱۲۵۰۰۰ ۱۱۲,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تهیه و بررسی گزارش تاخیرات در پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تهیه و بررسی گزارش تاخیرات در پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تهیه و بررسی گزارش تاخیرات در پروژه

کتاب تهیه و بررسی گزارش تاخیرات در پروژه نوشته‌ی عباس مقدسی و زینب آقابابایی، به موضوع تأخیر در اجرای پروژه‌های پیمانکاری می‌پردازد و نحوه‌ی مدیریت کردن این شرایط را به مدیران می‌آموزد. این راهنما ضمن معرفی انواع تأخیرات، روش تهیه‌ی گزارش و جمع‌آوری مستندات را توضیح می‌دهد و به خواننده می‌گوید که چطور خسارت‌های تأخیر پروژه را محاسبه کند و دراین‌باره با پیمانکار مذاکره نماید.

درباره‌ی کتاب تهیه و بررسی گزارش تأخیرات در پروژه

مدیریت پروژه یکی از دانش‌های مهم دنیای امروز به‌حساب می‌آید. حالا تقریباً در حوزه‌ای از این علم استفاده می‌شود و از آن کمک می‌گیرند تا بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌ها را به سرانجام برسانند؛ از طرح‌های عمرانی و محصولات صنعتی تا ایده‌های جاه‌طلبانه‌ی فضایی تا حد زیادی به آن وابسته است. مدیریت پروژه، خیلی ساده به این معناست که یک پروژه را با کمترین هزینه، در زمانی معقول و با منابع مناسب به انجام برسانیم.

معرفی و دانلود کتاب تهیه و بررسی گزارش تاخیرات در پروژه

نتایج استفاده از این مدیریت چنان امیدبخش بوده که حالا به رشته‌ای دانشگاهی تبدیل شده و اصول و مبانی آن آموزش داده می‌شود. این دانش کمک کرده از هدررفت هزینه‌ها کاسته شود و منابع به شکل درستی به مصرف برسند. اما با تمام این‌ها، همیشه درصدی از خطا وجود دارد. یعنی این احتمال هست که هزینه‌ی نهایی یا زمان تحویل از برآورد اولیه بیشتر شود. یکی از دلایل اصلی این اتفاق، تأخیر در پروژه است. بنا به هر دلیل پیمانکار نمی‌تواند در موعد مقرر پروژه را پیش ببرد و این‌چنین هزینه‌های قابل‌توجهی به کارفرما تحمیل خواهد شد. در این شرایط باید چطور برخورد کرد؟ آیا باید پیمانکار را خلع کرد؟ او را جریمه نمود؟ یا این وضعیت را نادیده گرفت؟ این موضوع در خیلی از مواقع به یک موقعیت پیچیده تبدیل می‌شود که طرفین نمی‌دانند چگونه آن را حل‌وفصل کنند. کتاب تهیه و بررسی گزارش تأخیرات در پروژه نوشته‌ی عباس مقدسی و زینب آقابابایی دقیقاً بر روی همین موضوع دست گذاشته و تلاش کرده چگونگی مدیریت کردن آن را توضیح دهد. این راهنما انواع تأخیرهای مجاز و غیرمجاز را تشریح می‌کند و می‌گوید که چطور باید در مورد آن‌ها مذاکره کرد.

تأخیر در پروژه باعث هزینه‌های زیادی خواهد شد. این هزینه‌ها صرفاً مادی نیستند، بلکه گاهی معنوی هم هستند. به این معنا که فقط بحث دستمزد نیروی انسانی و قیمت مواد اولیه نیست، بلکه هزینه‌های پنهان‌تری هم وجود دارد که عموماً به چشم نمی‌آید. برای مثال طولانی‌تر شدن پروژه باعث می‌شود عرضه‌ی نهایی محصول به تأخیر بیفتد، و این ممکن است به از دست رفتن سهم بازار یا استهلاک محصول بینجامد. بنابراین تأخیر در انجام پروژه تبعات زیادی دارد که مثل دومینو باعث مشکلات دیگری می‌شود و تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت. به همین خاطر یکی از ملاک‌های موفقیت هر پروژه‌ای، نبود تأخیر یا کم بودن آن است. بااین‌وجود، باید همواره این موضوع را مدنظر داشت و احتمال وقوع آن را داد. عباس مقدسی و زینب آقابابایی در کتاب تهیه و بررسی گزارش تأخیرات در پروژه، روش تهیه‌ی گزارش، جمع‌آوری مستندات و تنظیم لایحه را آموزش می‌دهند. نویسندگان می‌گویند که در این زمینه باید به چه نکاتی توجه کرد و چه فاکتورهایی را در نظر گرفت. در ادامه توضیح می‌دهند که چطور باید خسارت تأخیرهای مجاز و غیرمجاز را محاسبه کرد و آن‌ها را تحلیل نمود. در بخش‌های پایانی نیز شیوه‌ی مکاتبه و صحبت کردن با پیمانکاران را آموزش می‌دهند.

کتاب تهیه و بررسی گزارش تأخیرات در پروژه را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب تهیه و بررسی گزارش تأخیرات در پروژه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به کارفرمایان و مدیران پروژه‌ها پیشنهاد می‌شود. پیمانکاران نیز می‌توانند از این راهنما بهره ببرند.

در بخشی از کتاب تهیه و بررسی گزارش تاخیرات در پروژه می‌خوانیم

پروراندن ادعا یعنى پیگیری موارد ادعایی تا زمان رسیدن به نتیجه. پروراندن ادعا سبب می‌شود که در آینده به منظور اثبات آیتم‌های مورد ادعا، مشکلی به وجود نیاید. ضمنا پیشنهاد مى‌گردد که برای موارد ادعایی چندین سند مثل گزارشات روزانه، نامه‌های ارسالی، صورت‌جلسات کارگاهی، عکس و... تهیه کنید. پروراندن ادعا باعث می‌شود که روند بررسی موارد ادعایی کوتاه‌تر شده و سریع‌تر به راه حل مورد نظر برسیم.

مثال: فرض کنید طبق شرایط عمومی همسان قراردادهای خدمات مشاوره به عنوان مشاور در حال تهیه نقشه‌های فاز یک پروژه‌ای برای کارفرما هستید، نقشه‌ها را بعد از تهیه برای کارفرما ارسال می‌نمایید ولی کارفرما در زمان مورد نظر طبق قرارداد اعلام نظر نکرده و با تاخیر و در چندین مرحله این کار را انجام می‌دهد. لازم است پیرو بحث پروراندن ادعا بصورت هفتگی از کارفرما درخواست اعلام نظر کنید و به مواد قرارداد فی‌مابین ارجاع دهید در غیر این‌صورت و در صورت مکاتبات محدود و ناواضح عملا در آینده نخواهید توانست ادعای خودتان را آنچنان که باید اثبات کنید.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مقدمه‌ای بر مدیریت ادعا
فصل 1: تعاریف و مفاهیم
فصل 2: ادعا و استراتژی‌های مدیریت ادعا
فصل 3: تاخیرات و انواع آن
بخش دوم: تهیه، گردآوری و ارائه گزارش تاخیرات
فصل 4: تهیه و گردآوری تاخیرات مالی
فصل 5: نکات کلیدی در تهیه گزارش تاخیرات مالی
فصل 6: تهیه و گردآوری مستندات تاخیرات فنی
فصل 7: آنالیز تاخیرات به روش احیای مسیر بحرانی با استفاده از الگوی متغیر
فصل 8: نکات کلیدی در تهیه گزارش تاخیرات فنی
فصل 9: نحوه محاسبه همپوشانی تاخیرات
فصل 10: تهیه و گردآوری تاخیرات در سایر قراردادها
بخش سوم: خسارت تاخیرات
فصل 11: محاسبه خسارت تاخیرات مجاز و غیرمجاز
بخش چهارم: ارائه مکاتبات و فنون مذاکره
فصل 12: جلسه بررسی تاخیرات و فنون مذاکره
فصل 13: مکاتبات مربوط به تاخیرات
پیوست‌ها
پیوست 1: دستورالعمل تهیه لایحه تاخیرات
پیوست 2: مجموعه پرسش و پاسخ‌های سازمان برنامه و بودجه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تهیه و بررسی گزارش تاخیرات در پروژه
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات259
زبانفارسی
شابک978-600-124-892-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۵۰۰۰ ۱۱۲,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تهیه و بررسی گزارش تاخیرات در پروژه

برای دریافت کتاب تهیه و بررسی گزارش تاخیرات در پروژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.