معرفی و دانلود کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای

عکس جلد کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای
قیمت:
۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای

اگر مایلید به‌عنوان یک کوچ حرفه‌ای در عرصه‌ی کوچینگ بدرخشید یا با انواع مهارت‌ها و تکنیک‌های این حوزه آشنا شوید، پیشنهاد ما این است که با محمدرضا عبداللهی در کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای همراه شده و رمزورازهای موفقیت در کوچینگ را از وی بیاموزید. این راهنمای روان‌شناختی، در کنار ساده و جامع بودن، حجم بالایی از اطلاعات کاربردی در زمینه‌ی برگزاری جلسات کوچینگ را در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای

چند سالی است که موضوع «کوچینگ» به کتاب‌های روان‌شناختی راه یافته و مخاطبان پروپاقرصی را نیز جذب خود پیدا کرده است. این حرفه توانسته با تکنیک‌های خود ثروت هنگفتی را برای کوچ‌ها و مربیان این حوزه به ارمغان بیاورد و از این جهت نیز مثمر ثمر باشد. این اواخر نیز، متخصصان روان‌شناسی و مؤلفان کتاب‌های روان‌شناختی بخش عمده‌ای از توجه خود را به کوچینگ و روش‌های آن معطوف کرده‌اند. در نتیجه، آثاری را به چاپ رسانده‌اند که می‌توانند برای فعالان کوچینگ یا مخاطبان عام سودمند و گره‌گشا باشند. از میان این آثار، کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای را می‌توان نام برد که به قلم محمدرضا عبداللهی نگاشته شده و یکی از بهترین منابع فارسی در زمینه‌ی آموزش کوچینگ به شمار می‌رود. به شما اطمینان می‌دهیم پس از مطالعه‌ی این کتاب کاربردی و راهبردی، از خواندن هر منبع دیگری در زمینه‌ی تکنیک‌های کوچینگ، بی‌نیاز خواهید شد.

یکی از مبانی اصلی کوچینگ به این نکته اشاره دارد که کوچ یا مربی، به‌جای این‌که مستقیماً راه‌حلی را برای مشکل مراجعانش بیان کند، باید به‌صورت غیرمستقیم و بیشتر به شکل یک راهنما ظاهر شده و به ایشان کمک کند تا خود راه‌حلی برای رفع مسائلشان بیابند. به قول معروف، در عوض در اختیار گذاشتن یک ماهی برای آن‌ها، ماهی‌گیری را به ایشان آموزش بدهد. توجه به این نکته شرط لازم و ضروری برای ورود به حرفه‌ی کوچینگ است و دانستن و به کار گرفتن آن برای هر کوچ و مربی این حوزه ضرورت دارد. در حقیقت، در طول جلسات کوچینگ، راهبردها و راه‌کارهایی به فرد ارائه می‌شود تا از طریق آن‌ها بتواند هدایت و کنترل زندگی خود را به دست بگیرد و به‌جای این‌که برای حل مشکلات خود به یک روان‌شناس یا مشاور وابسته باشد، خود به‌تنهایی راهی برای رفع مشکلاتش بیابد.

محمدرضا عبداللهی که سال‌ها به فعالیت در حیطه‌ی کوچینگ مشغول بوده، مجموعه‌ای موجز و خلاصه از تجربیاتش را خالصانه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد تا ایشان نیز با بهره‌گیری از آن‌ها، در فعالیت‌های خود به‌عنوان یک کوچ حرفه‌ای، موفقیت‌های چشم‌گیری را رقم بزنند. مخاطبان کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای افرادی خواهند بود که یا در کسوت یک مربی و کوچ در حال مشاوره دادن به مراجعان خود هستند و یا صرفاً علاقه‌مندند با کوچینگ و تکنیک‌های ویژه‌ی آن آشنا شوند. در هر دو صورت، مطالعه‌ی این اثر برایشان راه‌گشا خواهد بود. باید بگوییم هیچ محدودیتی برای خوانندگان این کتاب وجود ندارد و تمامی مخاطبان با هر هدف و مقصودی، می‌توانند آن را تهیه کرده و از آموزه‌هایش نهایت بهره را ببرند.

اگر از آن دسته مخاطبانی هستید که به‌طور حرفه‌ای به کوچینگ پرداخته‌اید و تاکنون چندین مراجعه‌کننده را ملاقات کرده‌اید، حتماً می‌دانید که کوچ‌ها در جلسات کوچینگ خود با چه چالش‌های ریز و درشتی مواجه هستند، چه پرسش‌هایی در ذهن دارند و با چه مسائل پیچیده‌ای دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. کتاب پیش‌رو برای راهنمایی کوچ‌ها در برگزاری جلساتشان نوشته شده و به ایشان کمک می‌کند تا ضمن اثرگذاری بر مراجعان خود، بهترین تصمیمات را نیز در مورد مشکلات آن‌ها اتخاذ کنند. گاه ممکن است کوچ‌ها حین صحبت با مراجعانشان به بن‌بست برسند و از ادامه‌ی مکالمه باز بمانند یا این‌که نتوانند رابطه‌ای صمیمانه و اطمینا‌ن‌بخش را میان خود و مراجعه‌کننده‌شان ایجاد کنند؛ بنابراین، در جلب اعتماد مراجعان خود ناکام بمانند و در همان مراحل ابتدایی کوچینگ متوقف شوند. محمدرضا عبداللهی برای رفع چنین مشکلاتی نیز، راه‌حل‌ها و تکنیک‌های ویژه‌ای را در کتاب خود ارائه کرده است.

نویسنده با برشمردن موقعیت‌های مختلفی که ممکن است حین جلسه رخ بدهند، به مخاطبان خود می‌آموزد در هر موقعیت چه رفتاری را از خود نشان دهند و چگونه کنترل اوضاع را به دست بگیرند. خوانندگان با مطالعه‌ی اثر حاضر تکنیک‌هایی را فرامی‌گیرند که ممکن است در هیچ‌کدام از کتاب‌های حوزه‌ی کوچینگ رد و نشانی از آن‌ها نباشد اما قطعاً دانستن‌شان دستاوردهای بسیاری را برای کوچ‌ها به ارمغان خواهد آورد.

یکی از مهارت‌هایی که کوچ‌ها و مربیان لزوماً باید از آن برخوردار باشند، توانایی خوب شروع کردن یک جلسه است. در چنین حالتی، مراجعی که مربی خود را برای اولین بار می‌بیند، آن اعتماد و احساس مثبتی را که برای ادامه‌ی جلسات لازم است دریافت می‌کند. مراجعه‌کننده که تا پیش از آغاز اولین جلسه، هیچ ذهنیتی از مربی نداشته، با دیدن یک شروع موفقیت‌آمیز، نظر مثبتی نسبت به کوچ خود پیدا کرده و می‌تواند رابطه‌ای سالم و سازنده با وی برقرار کند.

کتابی که پیش رو دارید، مملو از نکات ریز و درشتی است که در زمان برگزاری جلسات به کارتان می‌آیند. همین‌طور شامل تکنیک‌ها و راهبردهایی است که در آینده موجب پیشرفت کاری شما و موفقیتتان به‌عنوان یک کوچ حرفه‌ای و کارکشته خواهند شد. این اثر خواندنی، به کوشش نشر مانیان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

نکوداشت‌های کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای

  • دوست عزیز و همکارم، جناب آقای محمدرضا عبداللهی، در کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای، به‌روشنی، مقوله‌‌ی کوچینگ و مباحث مربوط به آن را شرح داده. همچنین به روشی مبتکرانه، کوشیده تا چهره‌ی واقعی کوچینگ را به هم‌وطنان خود بیاموزد. (دکتر حسین شیرمحمدی، نویسنده و مدرس کوچینگ)

  • به مخاطبانی که در حال مطالعه و یادگیری در زمینه‌ی کوچینگ هستند، توصیه می‌کنم کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای را حتماً مطالعه‌ کنند؛ اثری بسیار مفید و کاربردی. (حسین اقبالی نسب، بنیان‌گذار برند روان‌شناس سبز)

کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبانی که کوچینگ و مربی‌گری زندگی را به‌عنوان حرفه‌ی خود برگزیده‌اند یا افرادی که تمایل دارند به کمک مهارت‌های این حوزه، زندگی خود را بهبود ببخشند، خواندن کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای می‌خوانیم

مهارت ایجاد اعتماد

پایه و اساس جلسات کوچینگ بر مبنای همکاری‌ها و اقدامات مشترک بین کوچ و مراجع است. یکی از اصول جلسات کوچینگ اعتمادسازی است. یکی از اهداف ما در کوچینگ، ایجاد فضایی است که در آن اعتماد حکمفرما باشد.

مراجع شما در هر مرحله‌ای که باشد، بایستی به شما اعتماد کامل داشته باشد. این کار به پیشبرد اهداف او و سرعت بخشیدن به فرآیند کوچینگ کمک شایانی می‌کند.

هدف ما از برگزاری جلسه کوچینگ، ایجاد فرصت‌های جدید برای مراجع است؛ بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا ارتباطمان با او همچنان خوب پیش رود؛ اگر شما این مهارت را در جلسه به کار نگیرید یا آن را تقویت نکنید، بهره‌وری خود و مراجعتان را پایین خواهید آورد.

اعتماد و اعتمادسازی از ارکان مهم جلسات کوچینگ است.

درواقع می‌توان گفت که موضوع اعتماد، ستون اصلی یک جلسه استاندارد کوچینگ محسوب می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تکنیک‌های کوچینگ
ایجاد اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس
مواهبِ اعتمادبه‌نفس
میم اول: مهمی
میم دوم: محترمی
میم سوم: محبوبی
میم چهارم: متوجهی، می‌فهمی
تمرین برای کشف ویژگی‌های مثبت مراجع
تمرین مهارت‌ها و نقاط قوت
تکنیک سن
ایجاد اعتمادبه‌نفس با زبان بدن
وابستگی صدا، بدن و ذهن
سؤالی برای شفافیت
فراتر رفتن از منطقه امن
چند تکنیک مورداستفاده برای کوچ و کوچی
با ترس یا پیشرفت مواجه شوید
قفل مقاومت یا بلاک‌های ذهنی
جشن و پاداش
ژورنال موفقیت
قدرت موسیقی
آیین قبل از کوچینگ
خلوت کردن ذهن
مهارت تشخیص نگرانی
ایجاد نگرش جدید
تکنیک اثرگذاری و تفاوت دیدگاه
مهارت ایجاد اعتماد
چگونه به توانمندی‌هایمان اعتماد کامل داشته باشیم؟
چگونه فضای اعتماد را برای مراجع خود فراهم کنیم؟
چند نکته برای افزایش اعتماد بیشتر بین کوچ و کوچی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-622-7926-65-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای

برای دریافت کتاب تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.