معرفی و دانلود کتاب سخنرانی به همین سادگی

عکس جلد کتاب سخنرانی به همین سادگی
قیمت:
۴۷,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سخنرانی به همین سادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سخنرانی به همین سادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سخنرانی به همین سادگی

کتاب سخنرانی به همین سادگی به قلم فتانه حبیبی، اثری ارزشمند در حوزه‌ی مهارت‌های ارتباطِ کلامی و سخنوری است که با زبانی ساده و گیرا تکنیک‌هایی را برای یک سخنرانی عالی معرفی می‌کند. اگر به‌دنبال رفع ضعف‌های ارتباطِ کلامی‌ یا بهبود نقاط قوت خود و تأثیرگذاری بیشتر در مذاکرات، جلسات و همایش‌ها هستید، این کتاب خواندنی آموزه‌هایی سودمند در اختیارتان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب سخنرانی به همین سادگی

اگر تابه‌حال درگیر فرایند آماده‌سازی خود برای ایراد یک سخنرانی خوب و تأثیرگذار بوده باشید؛ به‌احتمال‌زیاد با چنین سؤالات و چالش‌هایی مواجه شده‌اید:

  • آیا ارائه‌ی یک سخنرانی جذاب و حرفه‌ای، یک ویژگی ذاتی و درونی، یا مهارتی اکتسابی و رشدپذیر است؟
  • راز جذابیت، موفقیت و قدرت کلام سخنرانان حرفه‌ای و تأثیرگذار در چیست؟
  • آداب و اصول سخنوری و سخنرانی چه‌ها هستند؟
  • و ...

فتانه حبیبی در کتاب سخنرانی به همین سادگی پرده از رمز و رازهای یک سخنرانی جذاب و میخکوب‌کننده برمی‌دارد، و تکنیک‌ها و شیوه‌هایی را به ما می‌آموزد که با تمرین، ممارست و به‌کارگیری آن‌ها؛ هرچه کارآمدتر و تأثیرگذارتر در موقعیت‌های سخنرانی ظاهر شویم و درنتیجه؛ ارتباطات مؤثرتر و دلنشین‌تری برای خود و دیگران رقم بزنیم.

تمرکز اصلی کتاب برروی آموزش تکنیک‌های سخنرانی در مجالس و محافل عمومی‌ همچون سالن‌های جلسه، همایش‌ها و... است؛ اما مسلماً در ارتباطات نزدیک‌تر و خانوادگی نیز تأثیر سازنده‌ی خود را نشان خواهد داد. کتاب سخنرانی به همین سادگی نشان می‌دهد چگونه یک معرفی قدرتمند از خود به دیگران داشته باشیم. با مطالعه‌ی کتاب درمی‌یابیم که فضای سخنرانی، مخاطب سخنرانی، و هدف از ارتباط با وی؛ نقش به‌سزایی در تعیین محتوا، شیوه و لحن سخنرانی ما ایفا می‌کنند. فتانه حبیبی در کتابِ خود نشان می‌دهد که اغلبِ ما در بیان عادی‌مان از تمام ظرفیت‌های دستگاه صداسازی و اندام گفتاری خود استفاده نمی‌کنیم، از این رو تکنینیک‌هایی را درجهت تقویت اندام‌های گفتاری و بهبود فن بیان به ما معرفی می‌کند.

وی از «اعتماد به نفس» به‌عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین عامل جذابیت در یک فرد یاد می‌کند؛ تا آنجا که بدون آن، تمامی عوامل و عناصر دیگرِ جذابیت، بی‌اثر و بی‌نتیجه خواهند ماند. غالبِ ما در اولین جلسات سخنرانی با هیجاناتی چون ترس و خجالت دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. فتانه حبیبی راهکارهایی جهت کنترل و رفع این هیجانات، در اختیارمان می‌گذارد. وی از اشتباهات رایج در سخنرانی نیز می‌گوید، و تقویت هوش کلامی را بسیار راهگشا در برقراری ارتباطی مؤثرتر با مخاطب و ارائه‌ا‌ی اثرگذار و دلنشین‌ می‌داند.

کتاب مصور سخنرانی به همین سادگی با بیان ساده و همه‌فهم خود به ما کمک خواهد کرد با مدیریت شایسته‌ی جلسه‌ی سخنرانی؛ به بهترین‌وجه از فرصت پیش‌روی خود جهت ارائه‌ای جامع، کافی، جذاب و دلنشین؛ طوری‌که پاسخ‌گوی تمامی اطلاعات موردنیاز مخاطب و درعینِ‌حال قوی و تأثیرگذار باشد بهره ببریم.

فتانه حبیبی؛ روانشناس، ‌کوچ، و نویسنده؛‌ علاوه‌بر کتاب حاضر، 4 عنوان کتابِ دیگر «شخصیت‌شناسی در یک نگاه»، «با عزت نفس همه چیز ممکن است»، «غلبه بر غول اهمال‌کاری» و «از سیر تا پیاز کوچینگ» را در حوزه‌ی روانشناسی و توسعه‌ی فردی به رشته‌ی تحریر درآوده است، و کتاب‌هایی نیز در دست چاپ دارد.

کتاب سخنرانی به همین سادگی در سال 1401 به‌همت نشر مانیان به چاپ رسیده و دردسترس مخاطبان قرار گرفته است.

در نکوداشت‌ کتاب سخنرانی به همین سادگی

  • سرکار خانم فتانه حبیبی کتاب بسیار جامع و کاملی تحت عنوان «سخنرانی به همین سادگی» خلق نموده‌اند. این کتاب به‌جرئت می‌توان گفت چکیده و ماحصل صدها ساعت محتوای آموزشی است. بنده از مطالعه‌ی این کتاب عمیق، دقیق و پرمغز لذت بردم و مطالعه‎‌ی آن را به تمام شیفتگان رشد فردی توصیه می‌کنم. (دکتر حسین شیرمحمدی، نویسنده و مترجم 14 عنوان کتاب)

کتاب سخنرانی به همین سادگی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سخنرانی به همین سادگی برای تمام کسانی که خواهان ایراد یک سخنرانی باکیفیت‌ و برقراری ارتباط کلامیِ مؤثر با مخاطبان خود در سالن‌‌های جلسه، همایش‌ها و... هستند، مناسب و سودمند است.

در بخشی از کتاب سخنرانی به همین سادگی می‌خوانیم

یکی از تجربه‌های احتمالاً ترسناکی که هر فرد در زندگی می‌تواند با آن روبه‌رو شود، تجربه ارائه یک سخنرانی فی‌البداهه و بدون آگاهی است. گاهی اوقات ارائه یک سخنرانی بداهه، واقعاً اجتناب‌ناپذیر است و هیچ راه گریزی وجود ندارد.

برای مثال ممکن است در یک جلسه مهم کاری نشسته باشید و از شما به‌عنوان مسئول یک بخش دعوت شود تا دقایقی در رابطه با حوزه فعالیت خود به سخنرانی بپردازید؛ و یا حتی ممکن است شما در حال ایرادکردن یک سخنرانی ازپیش‌تعیین‌شده باشید که یکی از حضار سؤالی غیرقابل‌پیش‌بینی و خارج از انتظار را مطرح کند و شما به‌ناچار به‌صورت فی‌البداهه باید پاسخگوی پرسش فرد باشید. مثال دیگر اینکه در میان جمعی از دوستان خود هستید و از شما درخواست می‌شود که خاطره‌ای تعریف کنید.

تمامی موقعیت‌هایی که در مثال‌های فوق مطرح شد، شرایطی هستند که هیچ‌گونه اطلاع و آمادگی قبلی برای صحبت‌کردن و ایراد سخنرانی ندارید، پس نیازمند مهارتی هستید که بتوانید در لحظه با کنترل استرس و تمرکز افکار خود را جمع‌بندی کنید تا سخنرانی قابل قبولی را ارائه دهید و این مهارت چیزی جز مهارت بداهه‌گویی نیست.

سخنرانی‌های فی‌البداهه معمولاً غیرتخصصی هستند؛ زیرا دور از انتظار است که از شما درخواست شود در حوزه‌ای بسیار تخصصی، بدون آمادگی قبلی سخنرانی کنید. برای مثال فردی از شما درخواست نمی‌کند راجع به تعداد معاملات بورس در یک دهه اخیر به‌صورت فی‌البداهه سخنرانی کنید! ولی اگر مطلع از بازار بوده یا معامله‌گری حرفه‌ای باشید، ممکن است از شما بخواهند توضیح مختصری در ارتباط با بورس ارائه دهید.

همچنین ازآنجایی‌که عموماً محور اصلی هیچ همایش و جلسه‌ای سخنرانی بداهه نیست، زمان اندکی به آن اختصاص داده می‌شود. تمامی این ویژگی‌ها در اکثر سخنرانی‌های بداهه مشترک هستند و به شما کمک می‌کنند که کار راحت‌تری پیش رو داشته باشید.

فهرست مطالب کتاب

معرفی خود به دیگران
چطور یک معرفی قدرتمند داشته باشیم؟
فرمول کچا
هدف از ارتباط
انواع ارتباط
قانون ارتباط چشمی
قانون همسان‌سازی
اصول مقدماتی سخنوری
افزایش انرژی کلامی
تمرین‌های تقویت اندام‌های گفتاری
صداسازی چیست؟
جذابیت کلامی در سخنرانی
چگونه یک سخنرانی خوب ارائه کنیم؟
صحبت‌کردن در جمع
سخنرانی فی‌البداهه چیست؟
اهمیت لحن صدا در سخنرانی
انواع لحن در فن بیان
مخاطب شناسی در سخنرانی
هسته سخنرانی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
اشتباهات رایج در سخنرانی
تقویت هوش کلامی
افزایش اعتمادبه‌نفس در سخنرانی
لرزش صدا هنگام سخنرانی
راهکارهای کنترل ترس از سخنرانی
رفع خجولی
اتیکت پوشش مناسب سخنران
منابعی برای مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سخنرانی به همین سادگی
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-622-310-160-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سخنرانی به همین سادگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سخنرانی به همین سادگی

برای دریافت کتاب سخنرانی به همین سادگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.