معرفی و دانلود کتاب تکنیک گیتار کلاسیک: الگوهای گام گیتار کلاسیک (ضمیمه جلد اول و دوم)

عکس جلد کتاب تکنیک گیتار کلاسیک: الگوهای گام گیتار کلاسیک (ضمیمه جلد اول و دوم)
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک گیتار کلاسیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک گیتار کلاسیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنیک گیتار کلاسیک: الگوهای گام گیتار کلاسیک (ضمیمه جلد اول و دوم)

آرون شیرر در کتاب تکنیک گیتار کلاسیک، گام‌ها را برای نوازندگان مبتدی گیتار آموزش داده و تمام نکات و جزئیاتی را که برای بهتر نواختن احتیاج دارند در اختیار آن‌ها قرار داده است. بنابراین نوازندگان مبتدی می‌توانند با استفاده از این منبع آموزشی به تمرینات جامع گام دسترسی داشته باشند که یکی از مهم‌ترین اصول در نواختن هر سازی‌ست.

درباره‌ی کتاب تکنیک گیتار کلاسیک

گام‌ها در واقع ردیف‌هایی از نت‌ها هستند که نظم ویژه‌ی خود را دارند و به ترتیب خاصی نواخته می‌شوند. نواختن گام‌ها باعث افزایش قدرت و مهارت نوازنده می‌شوند. تمرین نواختن گام‌ها برای نوازندگان هر سازی ضروری‌ست تا بتوانند مهارت خود را بیشتر و بیشتر کنند. این تمرین برای نوازندگان گیتار کلاسیک نیز کمک‌کننده خواهد بود تا بتوانند با استفاده از آن هم بیشتر با انگشت‌گذاری آشنا شوند و هم ملودی‌های خود را بسازند. آرون شیرر (Aaron Shearer) در ضمیمه‌ی جلد اول و دوم کتاب تکنیک گیتار کلاسیک (Classic Guitar Technique)، به آموزش نواختن گام‌ها پرداخته است.

هر هنرجوی گیتاری که به دنبال کسب مهارت و تسلط کامل بر نوازندگی گیتار کلاسیک باشد، باید دانش لازم در زمینه‌ی انگشت‌گذاری را به دست آورد، تکنیک‌های نواختن خود را به بهترین کیفیت ممکن برساند و درک موسیقیایی خوبی داشته باشد. در این راستا، یکی از مهم‌ترین موارد اثرگذار، تمرینات نواختن گام‌هاست تا هنرجو بتواند به سطح بهتری از تسلط بر ساز خود دست پیدا کند. کتاب تکنیک گیتار کلاسیک، از مهم‌ترین و مفیدترین منابع آموزشی‌ برای تسلط بر گام‌های گیتار کلاسیک است.

معرفی و دانلود کتاب تکنیک گیتار کلاسیک

گام‌های پوزیسیون آزاد یا اول، گام‌های پوزیسیون بالاتر که مربوط به زمانی‌ست که انگشت‌های نوازنده بر سیم‌های آزاد نباشند که پایه‌ای برای سیستم گام‌های بلند محسوب می‌شوند و در نهایت گام‌های بلند، در این کتاب آموزشی به تفصیل مورد بررسی قرار داده شده‌اند.

دیگر مواردی که نویسنده در اثر خود به آن‌ها پرداخته و توضیحات کاملی را برای آموزش آن‌ها به هنرجویان مطرح کرده، تمرینات گام در پوزیسیون بالاتر، حالت، انتقال، کشش و لغزش و امتداد انگشتان، تغییر فشار، انتقال آزاد انگشت و انگشت‌گذاری در گام کروماتیک بلند هستند. همچنین تمریناتی در کتاب تکنیک گیتار کلاسیک طرح شده که با استفاده از پنج فرم گام به دستیابی به گستره‌ی کامل انگشت‌گذاری در گام‌ کمک می‌کنند.

تسلط بر این کتاب و پیگیری تمرینات در نواختن گام‌ها، مهارت خوبی را برای هنرجویان و نوازندگان مبتدی به ارمغان خواهد آورد. این اثر که ضمیمه‌ی جلد اول و دوم کتاب‌های آموزشی تکنیک گیتار کلاسیک است، مانند دو جلد اصلی کتاب توسط میثم میریان به فارسی برگردانده شده و به کوشش موسسه‌ی نشر تولید علم فرزانگان برنا به انتشار رسیده است.

کتاب تکنیک گیتار کلاسیک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب آموزشی را به تمام نوازندگان مبتدی گیتار و هنرجویان نوازندگی این ساز پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تکنیک گیتار کلاسیک: الگوهای گام گیتار کلاسیک (ضمیمه جلد اول و دوم) می‌خوانیم

انگشت شست ممکن است در طی حرکت‌های کوتاه نیم‌پرده‌ای در موقعیت خود به طور ثابت باقی بماند. البته در مورد دست‌های کوچک و یا رشدنیافته لازم است که شست اندکی در مسیر جابه‌جایی‌اش حرکت کند، حرکت می‌بایست به طور مختصر و دقیق انجام گیرد. در این نمونه دست در موقعیت جدید خود انتقال می‌یابد و نه بعد از آن، همچنان که گاهی گرایش به این امر دارد. اگرچه، به منظور توجه به روانی و درستی اجرا، بی‌تحرکی شست در طول جابه‌جایی‌های کوتاه نیم‌پرده‌ای به طور قطع بهتر می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه‌ی مترجم
بخش اول: گام‌های پوزیسیون آزاد و اول
بخش دوم: گام‌ها در پوزیسیون بالاتر
تمرینات گام در پوزیسیون بالاتر
دو نمونه از انتقال و کشش انگشتان به صورت نیم‌پرده
تغییر فشار
لغزش و سر خوردن انگشتان
شست دست چپ در انتقال فشار و لغزش
امتداد و کشیدگی
پیشنهاداتی برای تمرین گام در پوزیسیون بالا
بخش سوم: انتقال آزاد انگشت
تمریناتی با استفاده از پنج فرم گام به منظور دستیابی به گستره‌ی کامل دسته‌ی انگشت‌گذاری در یک گام
گام‌های بلند
انگشت‌گذاری‌ها در گام کروماتیک بلند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنیک گیتار کلاسیک: الگوهای گام گیتار کلاسیک (ضمیمه جلد اول و دوم)
نویسنده
مترجممیثم میریان
ناشر چاپی موسسه نشر تولید علم فرزانگان برنا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک979-0-69850-143-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تکنیک گیتار کلاسیک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تکنیک گیتار کلاسیک

برای دریافت کتاب تکنیک گیتار کلاسیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.