معرفی و دانلود کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان

عکس جلد کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان

نت خوانی و تسلط بر نتِ قطعات تبدیل به یکی از چالش‌های نوازندگان شده است؛ کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان اثر آرون شیرر به‌سادگی آشنایی با نت‌ها و یادگیری آن‌ها را برای هنرجویان میسر می‌کند. فراگیری درست و اصولی گیتار بدون توانایی و درک از نت غیرممکن است؛ نگارنده در این کتاب بهترین روش فراگیری نت را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان

بسیاری از نوازندگان گیتار بدون توجه به نت و شکل نوشتن قطعات سعی می‌کنند از راه شنیدن و تکرار، نوازندگی را بیاموزند؛ آرون شیرر (Aaron Shearer) در کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان (Guitar Note Speller) عقیده دارد که آشنایی و تسلط بر نت‌خوانی، نوازندگی را آسان‌تر می‌کند. بسیاری از قطعات موسیقی بدون نت و پارتیتورشان غیرقابل نواختن‌اند و لازمه‌ی رسیدن به سطوح بالا در نوازندگی فراگیری همه‌جانبه‌ی موسیقی است.

نوشتن یک قطعه‌ی موسیقی باید مجموعه‌ای از نشانه‌ها و علائم را در بر داشته باشد تا بتواند مفهوم و منظور آهنگساز از قطعه را برساند و همچنین برای نوازنده قابل فهم باشد. نتاسیون یا نت‌نگاری مانند هر نظام نشانه‌ای دارای ساختار و قواعدی است که با تبحر و تسلط بر این قواعد توسط موسیقیدان‌ها درک می‌شود. آهنگساز موسیقی را خلق کرده و آن را جهت اجرا و پدیدار شدن می‌نویسد و نت‌نگاری می‌کند. سیستم نت نگاری دارای قواعدی جهانی است و می‌توان آن را تقریبا با تمامی سازها اجرا کرد. کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان، شیوه‌ی یادگیری و خوانش نت‌ها را برای ساز گیتار نشان می‌دهد و آن‌ها را به شیوه‌ای کاربردی برای نوازندگان گیتار توضیح می‌دهد. فراگیری قواعد نت‌نگاری به نوازندگان کمک می‌کند تا با دیگر نوازندگان به هم‌نوازی بپردازند و با شیوه‌ی نواختن سازهای دیگر آشنا شوند.

نت‌ها روی پنج‌خط موازی که خطوط حامل نام دارند، رسم می‌شوند. در ابتدای این خط شکلی قرار دارد که به آن کلید موسیقی می‌گویند. این کلید مشخص می‌کند که هریک از نت‌ها در کجای این خطوط قرار می‌گیرند. نویسنده در کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان توضیح می‌دهد که کلید مورد استفاده برای قطعات گیتار، کلید سُل یا سوپرانو است که در میان باقی کلیدها کاربرد بسیار بیشتری دارد. نت‌ها روی این خطوط در بین دو خط یا روی خطوط قرار می‌گیرند. نت‌های موسیقی هفت عدد هستند که نام‌گذاری آن‌ها به دو شیوه مرسوم است؛ اولی به شیوه‌ی فرانسوی و ایتالیایی که در آن نت‌ها به ترتیب دو، رِ، می، فا، سل، لا و سی خوانده می‌شوند و دومی شیوه‌ی انگلیسی که از C, D, E, F, G, A, B تشکیل می‌شوند (C اولین نت و B هفتمین نت است). گفتنی است این نام‌گذاری تفاوتی در فرکانس اصوات و همچنین شیوه‌ی نمایش نت‌ها بر روی خطوط حامل ندارد. برای مثال نت لا یا A با کلید سوپرانو بین خط سوم و چهارم خطوط حامل قرار می‌گیرد. هرچه از پایین خطوط حامل به بالا می‌رویم نت‌ها از بم به زیر حرکت می‌کنند. کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان با توجه به اینکه از سیستم انگلیسی استفاده می‌کند نت‌ها را طبق حروف الفبای انگلیسی نوشته است.

نکته‌ی دیگری که در کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان مطرح می‌شود این است که در نت‌‌نگاری علاوه‌بر نشان دادن جایگاه نت‌ها و اینکه هر نت معرف کدام سیم و کدام فرت گیتار است و با توجه به شکل نت، اطلاعاتی از ارزش زمانی آن نت‌ هم به دست می‌آید. ریتم و متر قطعه در نت‌نگاری مشخص می‌شود؛ بنابراین تمامی جزئیات اجرای یک قطعه‌ی موسیقی در نت آن ثبت خواهد شد.

به عقیده‌ی آرون شیرر در کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان می‌توان با بالا بردن توانایی در نت خوانی یک قطعه را از روی نت‌هایش نواخت و آن را فراگرفت. این کتاب شما را در این امر یاری می‌کند و تمامی نکات را به روشی ساده و کاربردی آموزش می‌دهد. کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان با ترجمه‌ی میثم میریان توسط موسسه‌ی نشر تولید علم فرزانگان برنا چاپ و انتشار یافته است.

کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به‌تمامی دوستداران و نوازندگان ساز گیتار اعم از هنرجویان و مدرسان این ساز توصیه می‌شود. چنانچه قصد دارید در نت‌خوانی ساز گیتار به مهارت بالایی دست یابید، این اثر به کمک شما خواهد آمد.

در بخشی از کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان می‌خوانیم

در موسیقی برای گیتار، هنگامی که دو نت یا بیشتر به‌صورت همزمان نوشته می‌شود (هارمونیک) دسته نت‌هایی که در محدوده پایین و دسته نت‌هایی که در محدوده بالاتری هستند به سمت بالا نوشته می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان
نویسنده
مترجممیثم میریان
ناشر چاپی موسسه نشر تولید علم فرزانگان برنا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات38
زبانفارسی
شابک979-090-146014-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان

برای دریافت کتاب نت خوانی گیتار برای هنرجویان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.