معرفی و دانلود کتاب ثروت مدرن: بایدها و نبایدهای ارز دیجیتال

عکس جلد کتاب ثروت مدرن: بایدها و نبایدهای ارز دیجیتال
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ثروت مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ثروت مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ثروت مدرن: بایدها و نبایدهای ارز دیجیتال

کتاب ثروت مدرن منبع جامع و سودمندی درباره‌ی رمزارزها و امکانات و خطرات بازار سرمایه به حساب می‌آید. بهرنگ خوش ضمیر در این کتاب انواع روش‌های سرمایه‌گذاری را معرفی می‌کند و بر روی پرطرفدارترینِ آن‌ها دست می‌گذارد تا مخاطب با کمترین ضرر واردِ این بازارِ پرریسک اما پرسود شود.

درباره‌ی کتاب ثروت مدرن

با ورود پول دیجیتالی به دنیای اقتصاد و سرمایه، یادگیری مهارت و کسب دانش لازم در این خصوص، به امری ضروری تبدیل شده. دوام آوردن در بازار ارزهای دیجیتال مرهون به‌روزرسانیِ اطلاعات در این عرصه است. به این منظور، بهرنگ خوش‌ضمیر کتاب ثروت مدرن را نگاشته و صفر تا صد ارزهای دیجیتال‌ و بیت‌کوین را برای مخاطب شرح می‌دهد.

نویسنده در ابتدا به سراغ تعریف سرمایه‌گذاری می‌رود و ضرورت آن را به اختصار، بیان می‌کند. علم اقتصادْ سرمایه‌گذاری را اختصاص دادن منبع مالی به یک دارایی خاص به هدف ارزش‌افزایی منبع مالی در آینده معنا می‌کند. خرید مسکن، طلا، خودرو، ارزهای دیجیتال، سهام شرکت‌ها و... از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری هستند. پرواضح است که سرمایه‌گذاری در کنار امکانی که برای سود در آینده فراهم می‌سازد، همواره با ریسک و خطر همراه است. یکی از اهدافی که بهرنگ خوش ضمیر در کتاب ثروت مدرن دنبال می‌کند، آگاه‌سازی مخاطب در برابر این خطرها و پیشنهاد راه‌حلی برای آن‌هاست.

بازار ارز دیجیتال یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که تحت تأثیر متغیرهای زیادی ازجمله سیاست‌های بانک مرکزی، روابط خارجی، واردات و صادارت و... قرار دارد. در هر صورت، این بازار با همه‌ی افت و خیزهایش به یکی از پرطرفدارترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران و جهان تبدیل شده است. باید توجه داشت که شرط اولیه‌ی ورود به بازار ارز دیجیتال، آشنایی با تمام جوانب آن و شناسایی ابزارها و امکاناتش است و با مطالعه‌ی ثروت مدرن تا حد زیادی محقق خواهد شد.

گرچه سرمایه‌گذاری در بانک یا خرید طلا روش‌های کم‌ریسک‌تری هستند، اما آمارِ سال 1402 نشان می‌دهد که تورم ماهانه بیشتر از سود بانکی در یک ماه است. این به معنای آن است که در شرایط تورمی فعلی، پس‌اندازی که در بانک قرار داشته، در واقع کاهش پیدا کرده زیرا کمتر از افزایش‌ سطح عمومی ماهانه‌ی قیمت‌ها در ایران بالا رفته است. بهرنگ خوش‌ضمیر همچنین خوانندگان را راهنمایی می‌کند تا از پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال در امان بمانند. او تاریخچه‌ی یکی از معروف‌ترین پروژه‌های کلاهبرداری را موسوم به طرح پانزی، موشکافی می‌کند.

درنهایت کتاب ثروت مدرن اطلاعات جامع و کاملی از تمام اصطلاحات و شرایط این بازار؛ اطلاعاتی درمورد بستر بلاک‌چین، رمزارزها، توکن اختصاصی، قیمت بیت‌کوین یا توکن، حجم معاملات و هر آنچه که به رمزارزها مربوط می‌شود ارائه می‌دهد. شما را به مطالعه‌ی این کتاب که از سوی نشر اردوی سوره به بازار کتاب عرضه شده، دعوت می‌کنیم.

کتاب ثروت مدرن برای چه کسانی مناسب است؟

هرکس که می‌خواهد به بازار ارز دیجیتال ورود کند و سرمایه‌گذاری مطمئنی انجام دهد، واجب است کتاب ثروت مدرن را بخواند.

در بخشی از کتاب ثروت مدرن: بایدها و نبایدهای ارز دیجیتال می‌خوانیم

مارکت کپ کل (Total Market Cap) چیست؟

Total Market Cap، اطلاعات بازار یک دسته از رمزارزها مانند بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و لایت‌کوین است. این شاخص کمک می‌کند که تصویری کامل‌تر و واقعی‌تر از نحوه‌ی عملکرد رمزارزها داشته باشیم. هرچه مارکت کپ کل بالاتر برود، یعنی رویکرد مردم نسبت به رمزارزها بهتر شده و امکان رشد این مارکت را فراهم کرده است.

یک شاخص دیگر برای بررسی (به‌خصوص برای آلت‌کوین‌ها)، کل تعداد توکن‌های رمزارز است. رمزارزهایی مانند بیت‌کوین، در عرضه‌ی خود محدودیت دارند. برای مثال، تنها 21 میلیون واحد بیت‌کوین وجود خواهد داشت. در مقابل، آلت‌کوینی مانند ریپل 1 میلیارد واحد عرضه خواهد شد و اتریوم محدودیت عرضه‌ی کل و عرضه‌ی در گردش ندارد.

کوین‌هایی که میزان عرضه‌ی کمتری دارند، به‌خاطر محدودیت بیشتر، قیمت بیشتری هم خواهند داشت. فارغ از همه‌ی عوامل دیگر مانند تکنولوژی بلاک‌چین، حریم خصوصی، سابقه‌ی رمزارز و غیره، در مقایسه‌ی ریپل و بیت کوین، ریپل به‌طور طبیعی قیمت بسیار کمتری خواهد داشت.

هنگام ارزیابی رمزارزها فقط به قیمت کوین دقت نکنید. مثلاً اگر بیت‌کوین کش 500 دلار و ریپل 4 دلار بود، بنا را بر این نگذارید که حتماً بیت‌کوین کش ارز بهتری است. حجم بازار به شما نشان می‌دهد سرمایه‌ی در گردش رمزارز در کل مارکت چقدر است و چقدر بین مردم اعتبار دارد.

شاخص حجم معاملات روزانه (Volume) چیست؟

حجم معاملات بازار در روز (۲۴ ساعت) یک شاخص دیگر برای سنجش بزرگی بازار یک رمزارز در ارزهای دیجیتال است. یعنی هر رمزارز چقدر به دلار تبدیل و معامله شده است. حجم معاملات روزانه می‌تواند میزان پول در گردش در طول ۲۴ ساعت در بازار یک رمزارز را نشان دهد. بالاتر رفتن حجم معاملات روزانه‌ی یک کوین تأثیر زیادی بر قیمت لحظه‌ای آن و نوسان بیشتر قیمت در طول روز دارد.

فهرست مطالب کتاب

گام اول: سرمایه‌گذاری چیست و بیان ضرورت سرمایه‌گذاری
گام دوم: شناخت بهترین نوع سرمایه‌گذاری
گام سوم: شناخت خطرات سرمایه‌گذاری بانکی و ارز دیجیتال
گام چهارم: قواعد سرمایه‌گذاری
گام پنجم: تابلو‌های راهنمای مسیر سرمایه‌گذاری
گام ششم: روش‌های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال
گام هفتم: اصطلاحات بازار ارز دیجیتال
گام هشتم: اصطلاحات معامله‌گری ارزهای دیجیتال
گام نهم: آشنایی با بلاکچین و پادشاه ارزها بیت‌کوین
گام دهم: بیت‌کوین چیست؟
گام یازدهم: صفر تا صد آدرس کیف پول بیت‌کوین و ارزهای دیگر
گام دوازدهم: آموزش رهگیری تراکنش‌ها و شبکه های انتقال
گام سیزدهم: آشنایی با صرافی‌های ارزهای دیجیتال و امکانات آن‌ها
گام چهاردهم: تریدینگ ویو
گام پانزدهم: متاورس و بازی‌های کریپتویی
گام آخر گام شانزدهم: شیوه‌های درآمد کسب کردن ارز دیجیتال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ثروت مدرن: بایدها و نبایدهای ارز دیجیتال
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اردوی سوره
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات213
زبانفارسی
شابک978-622-7465-96-9
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک، کتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ثروت مدرن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ثروت مدرن

برای دریافت کتاب ثروت مدرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.