معرفی و دانلود کتاب شناخت خود حقیقی

عکس جلد کتاب شناخت خود حقیقی
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شناخت خود حقیقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شناخت خود حقیقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شناخت خود حقیقی

راهنمایی برای جویندگان وادی معنویت! خودشناسی و کشف ابعاد معنوی وجودتان نتایج ارزشمندی هستند که با خواندن کتاب شناخت خود حقیقی به دست خواهید آورد. در این اثر آگاهی‌بخش، پل برونتون با کاوش در ادیان و کتاب‌‌های مقدس دستورالعملی برای دستیابی به واقعیات درونی و حقایق زندگی در اختیارتان قرار خواهد داد.

درباره‌ی کتاب شناخت خود حقیقی

«خدا» برای بسیاری از ما به مفهومی تبدیل شده که علی‌رغم کاربرد فراوان آن در مکالمات روزمره یا اندیشه‌هایمان، عمق و ژرفایی را که در پس آن نهفته از یاد برده‌ایم. همین فراموشی خود ریشه‌ی مصائبی شده که گریبان زندگی انسان امروزی را گرفته‌اند و رهایی از آن‌ها جز با بازگشت به سوی خدا امکان‌پذیر نخواهد بود. روان‌شناسان و مؤلفان آثار خودیاری اگرچه در شناخت سازوکار ذهن و رفتارهای انسانی عملکرد موفقی داشته‌اند اما به نظر می‌رسد در تحقق آرامش روحانی بشر موفقیت چندانی را رقم نزده‌اند. تقریبا هنوز هیچ کتاب روان‌شناختی نتوانسته به اندازه‌ی کتاب‌های مقدس ادیان گوناگون تسلایی برای روح بشر باشد و او را به معنویت دعوت کند. انسانی که امروزه توانسته بزرگترین اجرام کیهانی و کوچک‌ترین عناصر هستی را شناسایی کند، هنوز توفیقی در شناخت خود و خدایش به دست نیاورده و راهی برایش نمانده جز اینکه با سیر در متون مقدس، چهره‌ی روحانی خود و حقایق الهی را درک کند. البته تعمق در آموزه‌های ادیان و مذاهب کاری است که به زمان، انرژی و بینش بالایی نیاز دارد و از تمامی انسان‌ها برنمی‌آید. با این وجود، عالمان و عارفانی چون پل برونتون (Paul Brunton) در آثار خود مسیر سلوک معنوی را از طریق حکمت دینی برایمان هموار کرده‌اند. کتاب شناخت خود حقیقی (The Inner Reality) از ارزشمندترین آثاری است که راه و چاه این مسیر را به شما خواهد آموخت.

نویسنده به شما نشان می‌دهد که دورترین و دشوارترین راه‌های عرفان و معرفت الهی، در نهایت به نقطه‌ای در درون خودتان ختم خواهند شد. او با بهره‌گیری از آیین‌های باستانی شرقی، مسیحیت و... نکاتی را به شما می‌آموزد که برای شکل‌دهی و تقویت ارتباط معنوی شما با خدا و خودتان ضرورت دارند. پل برونتون در تمامی ادیان به دنبال ویژگی مشترکی است که تمامی آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند و آن چیزی نیست جز یگانه راه سعادت ازلی انسان‌ها.

یوگا و نقش پررنگ آن در بصیرت و آگاهی شما، بخش‌های عمده‌ای از کتاب حاضر را به خود اختصاص داده. اگر یوگا را تنها ورزشی برای سلامت جسمی و روحی می‌دانید باید بگوییم هنوز از چهره‌ی پنهان یوگا که با نور معنویت سرشته شده و برگرفته از تعالیم خردمندان هند باستان است، بی‌خبرید. کتاب شناخت خود حقیقی شما را با تأثیرات انکارناپذیر یوگا در خودآگاهی و نقش حیاتی مراقبه در جست‌و‌جوی روحانی‌تان آشنا خواهد کرد.

این کتاب عرفانی، روان‌شناختی، فلسفی و معنوی را می‌توانید با برگردان منوچهر ج. وفایی و محمد بامداد از انتشارات اردوی سوره تهیه نمایید.

نکوداشت‌های کتاب شناخت خود حقیقی

  • پل برونتون که وظیفه‌ی تبیین فلسفه‌ی یوگا را در غرب به عهده گرفته است، واقعیت درونی آن را برایمان تشریح کرده و گامی بلند در مسیر آشکار شدن عمیق‌تر معنای واقعی یوگا برداشته است. (هفته‌نامه‌ی مصور هند)

  • نویسنده تفسیری کاملاً جدید از سعادت ارائه می‌کند و روشن‌کننده‌ترین شرح از زندگی عیسی (ع) را ارائه می‌دهد. (ساندی تایمز ژوهانسبورگ)

  • هیچ اثری به اندازه‌ی کتاب شناخت خود حقیقی آقای برونتون نمی‌تواند در جست‌وجوهای معنوی به شما کمک کند. (مجله‌ی Sutton Place)

  • یکی از آن کتاب‌های لذت‌بخش است! اصول آن دارای سادگی عمیقی هستند که شما را به درک کامل‌تری از انسان و جهان نزدیک‌تر می‌کنند. دنیای مدرن چقدر به کلمات این کتاب نیاز دارد، وقتی نفرت و ترس و سوء‌ظن ذهن‌ها را مسموم می‌کند و قلب انسان‌ها را فاسد می‌نماید. (The Two Worlds)

کتاب شناخت خود حقیقی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال سعادت روحانی و معنوی هستید و تمایل دارید از راه دین به خوشبختی عمیق و پایدار برسید، کتاب شناخت خود حقیقی شما را در دستیابی به این هدف راهنمایی خواهد کرد. به کمک آموزه‌های این کتاب خواندنی، به شناختی جامع از خود، معبودتان و معرفت دینی خواهید رسید.

با پل برونتون بیشتر آشنا شویم

دکتر پل برونتون (زاده‌ی 1898 و درگذشته در1981) با نام اصلی رافائل هرست (Raphael Hurst) نویسنده، فیلسوف، عارف، حکیم و همچنین گردشگر انگلیس بود. او ابتدا به حرفه‌ی روزنامه‌نگاری اشتغال داشت و موفقیت‌های چشمگیری را نیز در این حوزه کسب کرد اما پس از چندی آن را رها کرده و سفرهای طولانی خود را در اقصی نقاط مشرق زمین آغاز کرد. هدف از این جست‌و‌جو، مقدمه‌ای بود برای کنکاشی در دنیای درون و سیری در جهان معنویات. برونتون که در طی مسافرت‌های طولانی خود از اندیشمندان شرقی و آیین‌های ایشان اندوخته‌های بسیاری را جمع‌آوری کرده بود، تصمیم گرفت چکیده‌ای از سال‌ها تجربیاتش را به مردمان سراسر جهان عرضه کند.

پل برونتون در طول سال‌های 1931 تا 1952، دوازده جلد کتاب را تألیف نمود که هریک به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده و در زمره‌ی کتاب‌های پرفروش قرار می‌گیرند. از آثار اوست می‌توان به کتاب‌های «زاهدی در هیمالیا»، «جستجوی فراخود»، «فلسفه هندی و تمدن نوین»، «تعالیم مخفی آن سوی یوگا» و «بحران روحی بشر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب شناخت خود حقیقی می‌خوانیم

کار پیامبر در واقع کاشتن بذری است که ثمره‌ی آن نسل‌های بعدی را شامل خواهد شد. هنگامی که پیامبر تمام وظایف خود را انجام داد، غایب می‌شود و ما آغاز دین سازمان یافته‌ای را شاهد خواهیم بود. او برای ارائه‌ی کارهای مادی ظهور نمی‌کند و علاقه‌ای به سازماندهی نشان نمی‌دهد. او دست به انجام کارهای مادی نمی‌زند، بلکه اعمالی را انجام می‌دهد که قرن‌ها اثر آن در قلب‌های نسبتاً حساس پاسخگو باقی می‌ماند. او نمی‌آید تا یک سازمان خارجی تشکیل دهد، بلکه پیروانش بعد از مرگ او راهش را ادامه می‌دهند. مریدان وی با هم متحد می‌گردند، همانگونه که پس از مرگ مسیح و بودا به هم پیوستند و انجمن اخوّت و کلیسا تشکیل گردید. یعنی چیزی که مریدان را به هم پیوند می‌دهد و حالتی صوری در تعالیم درون و وجود آنان ایجاد می‌کند که فقط خود آن‌ها آن را لمس کرده‌اند.

این آغار پیدایش کلیسا یا هر مذهبی است که تشکیل می‌گردد. مذهب در آن برهه از زمانی که به بانی و مؤسس نزدیک‌تر است به‌طور کلی ناب است. و این همان مواردی است که پیامبر آمد تا آن‌ها را تعلیم دهد. لیک به مرور زمان آن مواعظ و تعلیمات اضمحلال می‌یابند و اغلب به اوهام و خرافات تبدیل می‌شوند. آن تعلیمات به مرور روح خود را از دست می‌دهند و در الفاظ اختلاف پیدا می‌شود. پیروان درباره‌ی پیام واقعی پیامبر و یا آنچه که دقیقا مد نظر وی بوده در میان خودشان شروع به کشمکش و دعوا می‌کنند. در نتیجه به تدریج بین آن‌ها شکاف حاصل می‌شود و پس از آن از یکدیگر جدا می‌گردند.

البتّه این امری است طبیعی، زیرا جدال آن‌ها بر سر مادیات است نه معنویات. آن اصل حقیقی- روح درونی- مدتی باقی می‌ماند. ممکن است قرن‌ها دوام آورد امّا به‌تدریج از بین رفته و در نهایت محو و زایل می‌گردد.

بینش‌های اصلی و الهامات حکیمان بزرگ در اثر جهل پیروان بی‌خرد تحریف شده و یا به‌وسیله‌ی متعصبان افراطی محدود شده است. لیک با همه‌ی این احوال وقتی که می‌بینیم راه زوال را طی می‌کند و مسئله‌ی انحلال و تجزیه‌ی آن در پیش است، لازم نیست نگران شویم و از دین فاصله بگیریم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پیشگفتار
فصل دوم: خدا چیست؟
فصل سوم: مذهبی سالم
فصل چهارم: راز ملکوت آسمان
فصل پنجم: هفت سعادت ازلی
فصل ششم: کمکی سودمند از طریق یوگا
فصل هفتم: خودشناسی روحی _ روانی
فصل هشتم: مسأله‌ی ریاضت
فصل نهم: کتاب مقدس یوگی‌ها: 1- واگذاری عمل
فصل دهم: کتاب مقدس یوگی‌ها: 2- مکاشفه
فصل یازدهم: کتاب مقدس یوگی‌ها: 3- ادراک
فصل دوازدهم: خطاهای جوینده‌ی معنوی
فصل سیزدهم: انجیل به روایت یوحنای قدیس
فصل چهاردهم: راز مسیح (ع)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شناخت خود حقیقی
نویسنده
مترجممنوچهر ج. وفایی، محمد بامداد
ناشر چاپیانتشارات اردوی سوره
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات305
زبانفارسی
شابک978-622-7465-51-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شناخت خود حقیقی

aliemami123
۱۴۰۲/۹/۲۷
تفسیرهای پل برونتون از کتب مقدس که در کتاب حاضر می‌خوانید، درمورد خودشناسی، خداشناسی، عرفان و فلسفهٔ ذهن است. این کتاب به این مطلب اشاره می‌کند که خدا درون انسان است، در اعماق وجودمان قرار دارد و شما می‌توانید پس از طی دوره‌هایی از مراقبه او را ببینید و حضورش را احساس کنید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شناخت خود حقیقی

برای دریافت کتاب شناخت خود حقیقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.