معرفی و دانلود کتاب جایگاه جرایم خانوادگی در نظام جزایی

عکس جلد کتاب جایگاه جرایم خانوادگی در نظام جزایی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جایگاه جرایم خانوادگی در نظام جزایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جایگاه جرایم خانوادگی در نظام جزایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جایگاه جرایم خانوادگی در نظام جزایی

کتاب جایگاه جرایم خانوادگی در نظام جزایی نوشته‌ی مصطفی صالحی، به صورت جامع و علمی انواع خشونت‌ها و جرم‌های خانوادگی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد تا قانونگذاران و حقوقدانان بتوانند در جلوگیری و کاهش این جرایم کمک بزرگی به جامعه و مردم نمایند.

درباره‌ی کتاب جایگاه جرایم خانوادگی در نظام جزایی:

خانواده به عنوان نقطه کانونی اجتماع شناخته شده است. هنگامیکه افراد در محیط خانواده قانون را رعایت کنند، در جامعه نیز قانونمدار خواهند بود. در صورتیکه بخواهیم در محیط خانواده قانونمند رفتار کنیم باید بدانیم که چه اقداماتی قانونی و چه اعمالی غیرقانونی هستند، سپس بعد از این مرحله وظایف هر فرد مشخص می‌شود.

خانواده نخستین کانون اجتماعی به شمار می‌رود که مهم‌ترین نقش را در توسعه و رشد مراحل حیات بشر از گذشته تا به الان دارد. متاسفانه در عصر حاضر نهاد مقدس خانواده دچار سستی و بحران شده است و به زنان و کودکان که مهم‌ترین ارکان این نهاد به شمار می‌روند، کمتر بها داده می‌شود.

یکی از قدم‌های بزرگی که می‌توان جهت جلوگیری از آسیب‌پذیری و تزلزل در خانواده برداشت، حمایت‌های قانونگذاران در زمینه‌ی شناخت مسائل مربوط به خانواده و حل مشکلات و چالش‌های آن است. بنابراین دولت‌ها اقدامات گوناگونی در این زمینه انجام داده‌اند که یکی از این اقدامات، جرم‌انگاری رفتارها و اعمالی‌ست که نهاد خانواده را به هر دلیلی تهدید می‌کند. این جرم‌انگاری‌ها و حمایت‌های کیفری، بیشتر بر زنان و کودکان خانواده که بیشترین میزان آسیب‌پذیری را در جامعه دارند، متمرکز شده است. خانواده گروه کوچکی از جامعه محسوب می‌شود که با پیوند زن و مرد آغاز می‌شود و با تولد فرزند گسترش می‌یابد، هر چقدر تعداد افراد خانواده بیشتر شود این ریشه و پیوند گسترده‌تر و قوی‌تر خواهد شد.

این روزها جرایم خانوادگی اثرات ناگواری بر اجتماع گذاشته و منجر به آشفتگی‌ها و بی‌نظمی‌های متعدد در جامعه شده است. برخی از پژوهشگران بر این باورند که جرایم خانوادگی منجر به خشونت‌های گوناگون در ساختار اجتماعی شده و خشونت‌های سیاسی را بیشتر نموده است.

با توجه به اینکه تا به حال موضوع جرایم خانوادگی به صورت علمی و جامع مورد تحلیل قرار نگرفته است، این کتاب هم از نظر حقوقی و هم از نظر اجتماعی انواع جرایم را در این زمینه مورد بررسی قرار می‌دهد. امید است با افزایش آگاهی و دانش جامعه در این حیطه، دیگر شاهد خشونت‌های خانوادگی در کشور خود نباشیم.

کتاب جایگاه جرایم خانوادگی در نظام جزایی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این کتاب به تمامی حقوقدانان، وکلا، دانشجویان و پژوهشگران رشته حقوق پیشنهاد می‌گردد.

در بخشی از کتاب جایگاه جرایم خانوادگی در نظام جزایی می‌خوانیم:

یکی از بارزترین خشونت‌ها در جامعه امروزی، خشونت علیه زنان است و در ایران نیز مانند سایر جوامع جهان مشکل آفرین شده است. هنوز تعریف مانع و جامعی از آن بدست نیامده است. اغلب زن‌ها به دلایل متعدد چون نجابت، ترس و... شرایط خشونت آمیز زندگی و کتک خوردن از شوهر را بروز نمی‌دهند و اغلب آن‌ها آن را طبیعی تصور می‌کنند و عده‌ای دیگر معتقدند کسی حرف آن‌ها را باور نمی‌کند. اگر هم باور کنند راه چاره‌ای ندارند. جامعه نه تنها مرد بلکه زن را نیز مسوول اعمال خشن شوهر می‌داند و علت خشونت، نه در ویژ گی‌های آن‌ها بلکه در ویژگی‌های شوهرانشان است. اغلب این مردها از نظر تحصیلات و در آمد و پایگاه شغلی در سطح پایین هستند، اعتماد به نفس کمی دارند. پذیرش این رفتار بیش از آنکه فردی باشد اجتماعی است و خشونت نسبت به زنان محدود به خشونت بدنی نیست، بلکه هر نوع رفتاری که مرد به قصد اثبات قدرت برای نظارت بر زن داشته باشد خشونت است، بلکه خشونت روانی، اجتماعی، اقتصادی و جنسی را نیز شامل می‌شود.

خشونت علیه زنان فقط خاص جوامع عقب افتاده نیست، بلکه در پیشرفته‌ترین کشورهای جهان وجود دارد و دولت‌ها بابت این مشکلات باید بهای سنگین بپردازند. این مسئله یکی از سوژه‌های دارای اولویت در چهارمین کنفرانس حقوق بشر دروین (1997) بوده است و این نکته مهم مورد تاکید قرار نگرفت که خشونت، جسم، روان و آزادی زنان را تهدید می‌کند زیرا مردان در اعمال خشونت نقش اصلی را دارند. تاکید کردند که قضات، دفاتر پلیس، وکالت، کانون‌های حمایت از خانواده، معلمان، پدران و به طور کلی حامیان حقوق زنان باید ریشه‌های فرهنگی همسر آزاری را بررسی کنند. همچنین اعلام کردند که نگرش مردان نسبت به زنان را باید تغییر داد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کلیات
مبحث اول: واژه شناسی
گفتار اول: مفهوم سیاست جنایی
گفتار دوم: گونه‌های سیاست جنایی
گفتار سوم: خانواده و انواع آن
گفتار چهارم: خشونت و جرایم خانوادگی
مبحث دوم: تحلیل ابعاد اسلامی خانواده و خشونت خانوادگی از منظر قرآن
گفتار اول: جایگاه خانواده در اسلام
گفتار دوم: خشونت خانوادگى از منظر قرآن
فصل دوم: واکاوی و تحلیل جزایی جرایم خانوادگی علیه زنان
گفتار اول: انواع خشونت علیه زنان
گفتار دوم: اسلام و نفی خشونت علیه زنان
گفتار سوم: آمار جرایم خانوادگی علیه زنان
مبحث دوم: جرایم خانوادگی علیه زنان و دختران در نظام قانونگذاری
گفتار اول: جایگاه زنان بزه‌ دیده در نظام قضایی تقنینی ایران
گفتار دوم: سیاست قانونگذار در قبال خشونت علیه تمامیت جسمانی زن
گفتار سوم: قانون و دفاع از زنان بزه ‌دیده
گفتار چهارم: خلأهای قانونی
فصل سوم: بررسی و تحلیل کلی جرایم خانوادگی علیه کودکان
مبحث اول: خشونت علیه کودکان
گفتار اول: انواع جرایم خانوادگی علیه کودکان
گفتار دوم: آمار جرایم خانوادگی علیه کودکان
گفتار سوم: ابعاد حقوقی کودک‌آزاری‌
مبحث دوم: حمایت از کودکان در قانون ماهوی ایران
گفتار اول: حقوق مدنی کودک در خانواده
گفتار دوم: جلوه‌های حمایت از اطفال بزه دیده خشونت خانوادگی در قوانین ایران
گفتار سوم: روش‌های خاص قانونی در جهت مقابله و پیشگیری از کودک آزاری
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جایگاه جرایم خانوادگی در نظام جزایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-229-463-2
موضوع کتابکتاب‌های حقوق خانواده، کتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جایگاه جرایم خانوادگی در نظام جزایی

برای دریافت کتاب جایگاه جرایم خانوادگی در نظام جزایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.