معرفی و دانلود کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری

عکس جلد کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری
قیمت:
۱۵۰۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری

محسن یادگاری در کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری، همه‌ی نکاتِ پیرامونِ جرم‌شناسی و مجازات‌ها را بیان می‌کند. او به‌طور مجزا وظایف هریک از مقام‌های قضایی را در روند رسیدگی به جرم مشخص می‌کند و تعریفی دقیق از آیین دادرسی کیفری ارائه می‌دهد. این کتاب منبعی مفید برای داوطلبین آزمون‌های وکالت به حساب می‌آید.

درباره‌ی کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری

هرساله شاهد افزایش رقابت میان دانشجویان و داوطلبین آزمون‌های وکالت هستیم. استقبال از این رشته و افزایشِ روزافزونِ داوطلبین، قبولی در آزمون‌ها را سخت‌تر از پیش کرده است. از طرفی گستردگیِ منابع، مطالعه‌ی مباحث حقوقی را دشوار ساخته. از این رو، محسن یادگاری با رویکردی جدید، قوانین حقوقی را در کتبِ خود به‌صورت نکته‌های فشرده و موجز جمع‌آوری می‌کند تا دانشجو بتواند مروری جامع بر مطالب داشته باشد و برای آزمون‌ها و کنکور آماده شود. این نویسنده این بار در کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری، به مواردی همچون تقسیمات جرم، ویژگی‌های دادسرا، وظایف دادستان، موانع تعقیب دعوای عمومی و... می‌پردازد.

آیین دادرسی کیفری در این کتاب، مجموعه‌ای از قوانین در نظر گرفته می‌شود که برای مواردی همچون کشف جرم، تعقیب متهم، میانجی‌گری و صلح میان طرفین، صدور و اجرای رأی وضع می‌شود. در آیین دادرسی کیفری چگونگی واکنش در برابر جرم و نحوه‌ی اعمال بررسی می‌گردد. در این فرایند، کشف جرم با ضابطان دادگستری، تعقیب با دادستان، تحقیق با بازپرس، محاکمه با قاضی و اجرای حکم با دادستان خواهد بود. هدف از آیین دادرسی کیفری بازیابی نظم لطمه‌خورده از جرم و حفاظت از حقوق و آزادی‌ افراد از طریق تنظیم واکنش جامعه در برابر بزهکاری است.

معرفی و دانلود کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری

محسن یادگاری اصولی را که باید برای یک دادرسی کیفری صحیح و قانونی در نظر گرفته شود، از نظر می‌گذراند. دادرسی کیفری باید قانونی باشد و حقوق دو طرف دعوی را به‌صورت بی‌طرف مورد توجه قرار دهد. این دادرسی برای تمام افراد با جرم‌های مشابه یکسان عمل خواهد کرد. همچنین در فرایند دادرسی کیفری، مقامات و مسئولان قضایی موظف به رعایت حقوق و آزادی‌های مشروع شهروندی هستند.

کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری‌ در ادامه وظایف دادستان را برمی‌شمرد؛ ریاست و نظارت بر دادسرا و ضابطان دادگستری، تعقیب در خصوص جرایم قابل گذشت علیه محجورین، ارجاع تحقیقات و نظارت بر تحقیقات مقدماتی و صدور قرار از وظایف دادستان دانسته می‌شود. محسن یادگاری همچنین قوانین حقوقی را برای شرایط خاص مثل زمانی که یک شخص متهم به ارتکاب چند جرم است و یا شرایطی که چند نفر متهم به ارتکاب یک جرم هستند، شرح می‌دهد.

در انتها نیز قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی در شانزده مورد تبیین می‌شود. این کتاب توسط انتشارات وکیل یار چاپ و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان و داوطلبین کنکورها و آزمون‌های وکالت و تمامی علاقه‌مندان به مباحث حقوقی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری می‌خوانیم

تعدد متهم

اگر چند فرد متهم به ارتکاب یک جرم بودند، همه‌ی متهمین باید در دادگاه متهم اصلی محاکمه شوند؛ برای مثال رسیدگی به متهمین جرم سازمان‌یافته در دادگاه صالح برای سردسته اتفاق خواهد افتاد؛ مطابق ماده‌ی 311 قانون آدک، شرکا و معاونان جرم در دادگاهی محاکمه می‌شوند که صلاحیت رسیدگی به اتهام متهم اصلی را دارد، مگر اینکه در قوانین خاص ترتیب دیگری مقرر شده باشد. این امر استثنائاتی دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
کلیات
تقسیمات جرم
ویژگی های دادسرا
وظایف دادستان
کشف جرم جدید
اعلام جرم توسط متهم
ضابط دادگستری در مواجهه با جرم چه وظایفی دارد
موانع تعقیب دعوای عمومی
نسخ
نکات مهم قرارهای تأمین
انواع قرارهای تأمین
جلب به دادرسی
پایان تحقیقات مقدماتی
کیفرخواست شفاهی
تعدد اتهام و متهم
تعدد متهم
اختلاف در صلاحیت میان مراجع کیفری در یک استان
صلاحیت اختصاصی
رأی غیابی
دادگاه نظامی
بر اساس اجازه‌ی مقام رهبری
دادگاه تجدیدنظر استان
قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات وکیل یار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-622-97811-5-9
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری

برای دریافت کتاب جمع و جور آیین دادرسی کیفری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.