معرفی و دانلود کتاب قانون آیین دادرسی مدنی: مجموعه قوانین حقوقی

عکس جلد کتاب قانون آیین دادرسی مدنی: مجموعه قوانین حقوقی
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قانون آیین دادرسی مدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قانون آیین دادرسی مدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قانون آیین دادرسی مدنی: مجموعه قوانین حقوقی

کتاب قانون آیین دادرسی مدنی، شامل مجموعه قوانین حقوقی به‌کاررفته در تشریفات دادرسی مدنی است که توسط محسن یادگاری گردآوری و تدوین شده. کتاب حاضر با هدف تجمیع و دسته‌بندی قوانین مربوط به آیین دادرسی تألیف شده تا افرادی که به اطلاعاتی در این زمینه نیاز دارند، به آسانی از آن بهره‌مند شوند.

درباره‌ی کتاب قانون آیین دادرسی مدنی

تشریفات دادرسی با توجه به دعوی مطرح‌شده، انواع گوناگونی دارد که دادرسی مدنی یکی از آن‌ها به شمار می‌آید. کتاب قانون آیین دادرسی مدنی با تألیف محسن یادگاری، به‌صورت انحصاری به آیین مربوط به دادگاه‌های مدنی پرداخته و نکات مهم در رابطه با قوانین آن را بازگو می‌کند. کتاب حاضر پس از معرفی کلیات امور مدنی و آیین دادرسی، ابتدا به بررسی صلاحیت دادگاه‌ها پرداخته و سپس مسئله‌ی وکالت در دعاوی را تشریح می‌کند. هنگامی‌که دادرسی برای نخستین بار انجام شد، طرفین می‌توانند درخواست تجدیدنظر و فرجام‌خواهی کنند. مجموعه قوانین مربوط به این موارد در فصل‌هایی جداگانه در کتاب ذکر شده و نکات مربوط به مواعد و داوری، دیگر فصل‌های کتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

برگزاری دادگاه و تشریفات مربوط به آن شامل هزینه‌هایی است و شاید برخی افراد قادر به پرداخت این هزینه‌ها نباشند. قوانین مربوط به هزینه‌ی دادرسی و اعسار در هشتمین بخش از کتاب ذکر شده و آخرین فصل به مسئله‌ی مطالبه‌ی خسارت و اجبار به انجام تعهد پرداخته است. مؤلف در نگارش کتاب قانون آیین دادرسی مدنی کوشیده است با تلخیص و گردآوری قوانین مهم، مجموعه‌ای مفید در اختیار خوانندگان خاص و عام قرار دهد تا در صورت نیاز به کسب اطلاعات در این مورد، بتوانند به سهولت از نکات ذکرشده در کتاب بهره ببرند.

انتشارات وکیل‌یار کتاب قانون آیین دادرسی مدنی را به چاپ رسانده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب قانون آیین دادرسی مدنی مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به دانشجویان رشته‌ی حقوق و افرادی که به اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی انجام دادرسی مدنی نیاز دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب قانون آیین دادرسی مدنی: مجموعه قوانین حقوقی می‌خوانیم

ماده 43: عزل یا استعفای وکیل یا تعیین وکیل جدید باید در زمانی انجام شود که موجب تجدید جلسه دادگاه نگردد؛ در غیر این صورت دادگاه به این علت جلسه را تجدید خواهد کرد.

ماده 44: درصورتی‌که یکی از اصحاب دعوا در دادرسی دو نفر وکیل معرفی کرده و به هیچ‌یک از آن‌ها به طور منفرد حق اقدام نداده باشد، ارسال لایحه توسط هر دو یا حضور یکی از آنان با وصول لایحه از وکیل دیگر برای رسیدگی دادگاه کافی است و در صورت عدم وصول لایحه از وکیل غایب، دادگاه بدون توجه به اظهارات وکیل حاضر، رسیدگی را ادامه خواهد داد. چنانچه هر دو وکیل یا یکی از آنان عذر موجهی برای عدم حضور اعلام نموده باشد، در صورت ضرورت، جلسه دادرسی جدید و علت تجدید جلسه و وقت رسیدگی به موکل نیز اطلاع داده می‌شود. در این صورت جلسه بعدی دادگاه به علت عدک حضور وکیل، تجدید نخواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

قانون آیین دادرسی مدنی
کتاب اول - در امور مدنی
کلیات
باب اول - در صلاحیت دادگاه‌ها
باب دوم - وکالت در دعاوی
باب سوم - دادرسی نخستین
باب چهارم - تجدید نظر
باب پنجم - فرجام خواهی
باب ششم - مواعد
باب هفتم - داوری
باب هشتم - هزینه دادرسی و اعسار
باب نهم - مطالبه خسارت و اجبار به انجام تعهد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قانون آیین دادرسی مدنی: مجموعه قوانین حقوقی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات وکیل یار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-622-97359-5-4
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قانون آیین دادرسی مدنی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قانون آیین دادرسی مدنی

برای دریافت کتاب قانون آیین دادرسی مدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.