معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها

عکس جلد کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها

جودی دمدمی، قهرمانِ کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها نوشته‌ی مگان مک دونالد، تصمیم گرفته یک لیست آرزوها درست کند. لیستی از همه‌ی کارهایی که دلش می‌خواهد قبل از رفتن به کلاس چهارم انجام دهد... گفتنی است مجموعه‌ی جودی دمدمی یکی از پرفروش‌ترین و پرافتخارترین کتاب‌های کودک در سطح جهانی است.

درباره‌ی کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها

کتابی که پیش روی شماست، با نام جودی و فهرست آرزوها (Judy Moody and the Bucket List) را مگان مک دونالد (Megan McDonald) نوشته است. این اثر از مجموعه‌ی جودی مودی (یا جودی دمدمی) انتخاب شده و نخستین‌بار در سال 2016 به انتشار رسیده است. کتاب حاضر را در ایران محبوبه نجف‌خانی به زبان فارسی برگردانده و گروه انتشاراتی افق روانه‌ی بازار نشر کرده است. آنچه در ادامه آمده، خلاصه‌ای از کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها است. توی کیف مامان‌بزرگ لو هرچیزی که تصورش را کنید، پیدا می‌شد. از تخمه‌های آفتابگردان، چراغ‌قوه‌ای کوچک و روان‌نویس گرفته تا چسب فوری، قطره‌ی ضدسرفه و برشتوک عسلی. جودی، همان‌طور که خرت و پرت‌های مامان‌بزرگ را زیرورو می‌کرد، ناگهان به چیز عجیبی برخورد: کاغذی تاشده که از یکی از جیب‌های داخل کیف مامان‌بزرگ لو بیرون زده بود.

معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها

جودی نتوانست مقابل حس کنجکاوی‌اش بایستد و در نهایت، ‌ یواشکی نگاهی به کاغذ انداخت. تکه کاغذ یک فهرست بود، اما نه از آن فهرست‌های خرید حوصله‌سربر، بلکه بالای کاغذ، با خط خوش نوشته شده بود: فهرست پیمانه‌ای.

جودی اصلاً خبر نداشت که دست‌به فهرست نوشتن مامان‌بزرگ لو هم خوب است. علاوه بر این، نمی‌دانست که فهرست پیمانه‌ای دیگر چیست. جودی خودش استاد لیست نوشتن بود. حتی فهرستی از فهرست‌هایش تهیه کرده بود. این فهرست شامل موارد زیر می‌شد:

  • فهرست اسم‌ها و لقب‌های خودمانی برای استینک.
  • فهرست هدیه‌هایی که دلش می‌خواست کریسمس به او بدهند.
  • فهرستی از کارهای جالب و ماجراجویانه برای تعطیلات تابستانه.

جودی با خود فکر کرد که شاید مامان‌بزرگ لو هم خوشش می‌آید گاه و بی‌گاه فهرستی درست کند. درست مثل جودی. دخترک داستانِ جودی و فهرست آرزوها تصمیم گرفت دست از حدس و گمان بردارد و به جای همه‌ی این‌ها، صادقانه پیش مامان‌بزرگ برود و از او بپرسد که لیست پیمانه‌ای چیست. راستی، یادمان رفت موارد فهرست پیمانه‌ای را به شما بگوییم. خدا را چه دیده‌اید، شاید شما به عنوان خوانندگان کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها بتوانید پیش از آن‌که مامان‌بزرگ چیزی بگوید، با دیدن موارد فهرست حدس بزنید که ماجرای این لیست عجیب‌وغریب چیست. موارد فهرست مامان‌بزرگ لو از این قرار بود:

  • فیل‌سواری
  • خواندن رمان جنگ و صلح برای سومین بار
  • پیغام فرستادن توی بطری
  • خوابیدن توی یک قلعه
  • دیدن اهرام مصر

وقتی جودی از مامان‌بزرگ سؤالش را پرسید، او شروع کرد به گزیدن لب پایینش. من‌من کنان گفت: «فهرست پیمانه‌ای، یک جور فهرست آرزوهای مخصوص است. راستش، فهرست کارهایی است که دلم می‌خواهد قبل از... قبل از این‌که پیمانه‌ام پر شود، انجام دهم.»

جودی آنچه را که با گوش‌هایش می‌شنید، باور نمی‌کرد. پیمانه پر شدن یعنی نفس آخر را کشیدن. به آخر عمر رسیدن. دل جودی گرفت و پر از غصه شد. دلش نمی‌خواست به این موضوع فکر کند. به جایش تصمیم گرفت فهرستی درست کند. او ملکه‌ی فهرست درست کردن بود. پس تصمیم گرفت فهرستی بسازد: «پر شدن پیمانه‌ی خودش از تمام کارهایی که دوست داشت قبل از این‌که به کلاس چهارم برود انجام بدهد».

در این میان، استینک، برادر جودی، کنار جودی نشسته بود و مدام پیشنهاد‌های عجیب می‌داد. مثلاً از جودی خواست توی فهرستش «بو کردن یک گُل لاشه‌ای بوگندو»، «خوابیدن کنار کوسه‌ها» و «اختراع کردن یک چیز جالب» را بنویسد. جودی برای آن‌که برادرش دست از سرش بردارد، چندتایی از پیشنهادهای مضحک او را یادداشت کرد. اما راستش را بخواهید، هیچ چیز به‌دردبخوری به ذهنش نمی‌رسید. جودی نمی‌دانست فهرست آرزوهایش تا قبل از کلاس چهارم دقیقاً چه چیزی است. مامان‌بزرگ لو می‌گفت تنها کافی است خلاقیتت را به کار بیندازی؛ آن‌وقت می‌بینی که می‌توانی صد تا آرزو فهرست کنی...

جودی تلاش کرد به حرف مامان‌بزرگ لو گوش دهد. اما هیچ ایده‌ای نداشت که چطور خلاق‌تر باشد. همه‌ی چیزی که جودی دمدمی می‌دانست این بود که آرام و قرار نداشت تا هرچه زودتر کارش را شروع کند. سعی کرد توی راهرو چرخ و فلک بزند، اما موفق نشد و به زمین افتاد. اولین ایده فوراً به ذهنش رسید و یاد گرفتن چرخ و فلک را توی فهرستش نوشت.

برای آن‌که بدانید در ادامه‌ی کتاب جودی و فهرست آرزوها چه چیزی پیش می‌آید و ماجرای لیست نوشتن جودی به کجا ختم می‌شود، کافی است کتابِ مگان مک دونالد را در دست بگیرید و شروع به خواندن کنید!

در نکوداشت کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها

  • یک ماجراجویی تازه در مجموعه‌ی پرفروش بین‌المللی، سری جودی دمدمی. کم‌نظیر و بی‌نقص برای طرفداران. (وب‌سایت آمازون)

درباره‌ی مجموعه جودی دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی جودی دمدمی (Judy Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «جودی» رخ می‌دهد؛ دختری سرکش، ادا و اطواری، لوس، و البته باهوش و باذکاوت.

مجموعه داستان‌های جودی دمدمی سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌سازند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی جودی دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخارات فراوانی را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که یکی از عناوین مجموعه‌ی جودی دمدمی (با نامِ جودی و تابستان پرماجرا) در سال 2011 بدل به یک فیلم سینمایی به کارگردانی جان شولتز شده است.

کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها برای چه کسانی مناسب است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب جودی و فهرست آرزوها، اثر مگان مک دونالد، بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها می‌خوانیم

نقشه‌ی ب: «باشد، اگر برای پول بیشتر، یک‌سری کارها بکنم، چی؟ مثلاً می‌توانم گاهی ظرف‌های توی ماشین ظرفشویی را خالی کنم. یا بدون اینکه کسی بِهم بگوید، لباس‌های کثیفم را بریزم توی سبد لباس‌های نشُسته.»

استینک داد زد. «آن پنجاه سنت اضافه برای همین کارها بود!»

مامان گفت: «استینک درست می‌گوید، تو قبلاً هم باید این کارها را می‌کردی.»

جودی گفت: «خیلی خب. باشد.» زمان نقشه‌ی پ بود.

جودی یک پوستر درست کرد و رویش نوشت قطب جنوب، به هر قیمتی! یک دماسنج کشید. بالای پوستر نوشت 1000 دلار و پایین پوستر نوشت 33 دلار و 41 سنت.

جودی نصفِ روزِ یکشنبه را روی جدول پیاده‌رو نشست و یک سطل برای پول جمع کردن جلویش گذاشت. او به هر کسی که از آن جا رد می‌شد، از فهرست پیمانه‌ای‌اش می‌گفت. به آن‌ها می‌گفت که به خاطر یک هدف ارزشمند: رفتن به قطب جنوب، کمک مالی قبول می‌کند.

او صبر و قرار نداشت که هر چه زودتر دماسنجش را قرمز کند. اما تا ظهر، فقط دو تا سکه‌ی ده سنتی، یک سکه‌ی یک سنتی کانادایی، یک گیره‌ی کاغذ و یک آب‌نبات ضدسرفه که یک‌عالمه کُرک بِهش چسبیده بود، ‌ گیرش آمد.

فهرست مطالب کتاب

فهرست پیمانه‌ای
الکتریپیشی
قطب جنوب، به هر قیمتی
ایزی اَزومی، م. س. د. آ.
نصفه‌نویسی
طبل زدن
رفقای فهرست پیمانه‌ای
مزرعه‌ی تفریحی سوارکاری
هیپنو قورقوری
فهرست پیمانه‌ای را تمام نکن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-353-412-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها

برای دریافت کتاب جودی دمدمی 12: جودی و فهرست آرزوها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.