معرفی و دانلود کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی

عکس جلد کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی

در کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی ماجرای استینک را مطالعه می‌کنیم که کارنامه‌اش را تحویل گرفته و حسابی از عملکردش راضی است، تا این که متوجه می‌شود در درس تربیت‌بدنی به تلاش نیاز دارد. این امر او را وا می‌دارد تا به دنبال فکر چاره برای این موضوع باشد. مگان مک دونالد در این اثر نیز داستانی بامزه و سرگرم‌کننده را پیش روی مخاطبان قرار داده است. این شما و این ماجرایی بامزه، از پسربچه‌ای که به دنبال «جالب‌ترین ورزش تاریخ» می‌گردد.

درباره‌ی کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی

همه‌ی داستان کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی (Stink and the Ultimate Thumb-wrestling Smackdown) از جایی شروع شد که روز تحویل کارنامه‌ در مدرسه فرا رسید. استینک، پسر دوست‌داشتنی داستان ما، بر خلاف اغلب بچه‌ها عاشق کارنامه گرفتن بود. از آن‌جا که در همه‌ی درس‌ها نمره‌ی خوبی کسب کرده بود و معلمش، خانم «د» نیز حسابی از او رضایت داشت، دل در دلش نبود تا هر چه زودتر کارنامه را به پدر و مادرش نشان دهد؛ اما ماجرا بر خلاف آنچه استینک تصور می‌کرد اتفاق افتاد: یک اخطارِ کله‌گنده برای درس تربیت‌بدنی در کارنامه‌اش خودنمایی می‌کرد...

راستش را بخواهید برای استینک که خود را مغز خانواده و باهوش‌ترین بچه‌ی کلاس می‌دانست، کسرشأن بود که نمره‌ی ناکاملی را به خانه بیاورد. پس از این بود که استینک احساس کرد برای پیشرفت در درس تربیت‌بدنی نیاز دارد تا در یک رشته‌ی ورزشی تمرین کند، اما چه ورزشی او را به هدفش می‌رساند؟ باید با کتاب استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی که ششمین مجلد از مجموعه‌ی پرخواستار استینک دمدمی است آشنا شوید و خود نظاره‌گر ماجرایی باشید که استینک رقم خواهد زد.

لازم به ذکر است مگان مک دونالد کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی را اولین بار در هشتم مارچ سال 2011 و با تصویرگری پیتر اچ. رینو منتشر کرد. این مجلد نیز همچون جلدهای قبلی مجموعه‌ی استینک دمدمی مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت. تصاویر کتاب نامبرده از جمله دلایلی‌ست که به جذابیت داستان اضافه می‌کند و مخاطب را تا آخرین لحظه با آن همراه می‌سازد. این اثر در ایران با ترجمه‌ی ریحانه جعفری منتشر شده و انتشارات خوب «افق» آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های استینک دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی استینک دمدمی (Stink Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «استینک» رخ می‌دهد؛ پسربچه‌ای بامزه و باهوش که همچون خواهر بزرگش، جودی از دیوار راست هم بالا می‌رود!

اگر پیش‌تر مجموعه‌‌ی پرطرفدار «جودی مودی» به قلم مگان مک دونالد را مطالعه کرده باشید، به خوبی به خاطر دارید که استینک، برادر جودی دمدمی معروف است. اکنون این نویسنده در مجموعه کتاب‌های استینک دمدمی به سراغ برادر جودی رفته و به ماجراهای خلق‌شده توسط او می‌پردازد.

مجموعه داستان‌های استینک دمدمی سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌سازند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی و استینک دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی استینک دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخاراتی فراوان را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که مجلد دوم این مجموعه (استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز) موفق شده جایزه‌ی "New Mexico Land of Enchantment" را برای نگارنده‌اش به ارمغان آورد.

مجموعه‌ی استینک دمدمی 15 مجلد را در بر می‌گیرد که از میان آن‌ها، ده کتاب به زبان فارسی برگردانده شده‌اند. در ادامه، نام این کتاب‌ها را به ترتیب زمان انتشار ملاحظه خواهید کرد: «استینک هی آب می‌رود!»، استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز»، «استینک و بوگندوترین کتانی‌های دنیا»، «استینک و سفر پرماجرا با خوکچه های هندی»، «استینک اَبَرقهرمان منظومه‌ی شمسی»، «استینک و نبرد نهایی کُشتی انگشتی»، «استینک و راه‌پیمایی شبانه‌ی زامبی‌ها»، «استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب»، «استینک و یک شب خوابیدن کنار کوسه‌ها» و «استینک و حمله‌ی کپک غولی».

گفتنی است تصویرگری هر پانزده مجلد را پیتر.اچ. ری‌نولدز (Peter H. Reynolds) بر عهده داشته است.

در نکوداشت کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی

  • همچون جلدهای دیگر این مجموعه، در کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی نیز بازی با کلمات بخشی از سرگرمی داستان است. همچنین گرافیک کتاب نیز به سبک کتاب‌های کمیک می‌باشد. (نشریه‌ی بوک لیست)

کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، به ویژه آن‌هایی که عاشق داستان‌های طنز و هیجان‌آور هستند، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی، اثر مگان مک دونالد، بهره خواهند برد. با این وجود، از آن‌جا که مجموعه‌ی استینک دمدمی سنّ‌وسال نمی‌شناسد، همه‌ی افراد می‌توانند از این اثر لذت ببرند.

با مگان مک دونالد بیشتر آشنا شویم

مگان مک دونالد (Megan McDonald) متولد سال 1959 و اهل پیتسبرگِ آمریکاست. او نویسندگی را از سنین خردسالی آغاز کرد و بعدها در دبیرستان و دانشگاه، این حرفه را به طور جدی‌تر پی گرفت. مک دونالد بیش از هر چیز به عنوان داستان‌نویسی زبده در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. عمده‌ی شهرت وی در این عرصه، مرهون مجموعه کتاب‌های «جودی دمدمی» است؛ سریِ طنزِ خواندنی‌ای که تاکنون بسیاری از کودکان جهان را شیفته‌ی عالم قصه و کتاب ساخته است. کتاب‌های «جودی مشهور می‌شود»، «جودی و فهرست آرزوها»، «جودی و تابستان پرماجرا»، «جودی مریخی می‌شود» و «جودی ملکه می‌شود»، اسامی برخی از بهترین داستان‌های مجموعه‌ی جودی دمدمی‌اند. خوشبختانه اغلب این عناوین با ترجمه‌ای قابل قبول به جامه‌ی زبان فارسی درآمده‌اند.

از میان دیگر آثار مگان مک دونالد، جز مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی و «استینک دمدمی»، می‌توان به دو مجموعه‌ی پرطرفدار دیگر با عناوین «دختران آمریکایی» و «باشگاه خوهران» اشاره کرد.

جالب است بدانید جان شولتز، فیلمساز برجسته‌ی آمریکایی فیلمی را با الهام از کتاب‌ جودی و تابستان پرماجرا تحت همین عنوان در سال 2011 ساخت. جوردانا بیتی، هنرپیشه‌ی استرالیایی، در نقش جودی دمدمی در این فیلم ایفای نقش کرد.

در بخشی از کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی می‌خوانیم

بالاخره آژیر چراغ خطر به صدا درآمد، بلندتر از صدای آژیر ماشین آتش‌نشانی، بلندتر از صدای آژیر هشدار دود! استینک داد زد: «باید خفه‌اش کنیم، الان است که بیفتیم توی دردسر!» و دوید طرف چراغ وراجی، ولی دکمه‌ی خاموش‌ را پیدا نکرد.

بیبوووو! بیبوووو! بیبوووو! بیبوووو!
استینک پوشه‌اش را پرت کرد سمت آژیر.

خانم د. با عجله آمد توی کلاس: «چه خبر شده؟» سراسیمه رفت پشت میزش. کنترل از راه دور را برداشت و دکمه‌هایش را فشار داد. آخیش. سکوت شد.
خانم د. دست‌هایش را زد به کمرش. صورتش کاملاً جدی بود. معلوم بود که نمی‌خواهد حرف خوشایندی بزند.

وبستر گفت: «شاید یکی کتاب ریاضی‌اش افتاده زمین.»
اسکانک گفت: «شاید هم یکی خورده به قفسه!»

هیتر استرانگ به استینک اشاره کرد: «استینک دمدمی داشت کُشتی انگشتی می‌گرفت!»

باقی ماجرا معلوم بود. استینک با خانم د. از کلاس رفت بیرون. دیگر حق نداشت از فردا توی مدرسه کُشتی انگشتی بگیرد. زنگ تفریح هم باید آشغال‌های زمین بازی را جمع می‌کرد. تازه باید نامه‌ی ناخوشایندی را هم برای بابا و مامانش می‌برد خانه. نامه‌ای که خانم نوشته بود، از کارنامه‌ای که توش "ن" داشت هم بدتر بود. نامه‌ی احضار بابا و مامان خیلی ناجور بود. نامه‌ی این‌جوری از طرف معلم فقط یعنی که توی بد دردسری افتاده‌ای!

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی تصویرگر
درس ورزش
نبرد تیرکس کوسه‌ماهی
کَلَک خرسی!
چراغ خطر وراجی
قیمه‌ قیمه کردن
استینکِ کاراته‌کار
سگ کاراته‌باز
کمربند زرد
ضربه‌فنی! 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی
نویسنده
مترجمریحانه جعفری
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-353-207-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی

برای دریافت کتاب استینک دمدمی 6: استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.