معرفی و دانلود کتاب جولیان، پزشک رویاها

عکس جلد کتاب جولیان، پزشک رویاها
قیمت:
۱۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جولیان، پزشک رویاها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جولیان، پزشک رویاها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جولیان، پزشک رویاها

کتاب جولیان، پزشک رویاها، به قلم زیبای نویسنده‌ی پرفروش، آن کامرون نوشته شده و ماجرای پسر کوچکی به اسم جولیان و برادرش هیویی را روایت می‌کند که قصد دارند به پدرشان یک هدیه‌ی تولد خارق‌العاده بدهند. این دو برادر برای اینکه بفهمند چه هدیه‌ای برای پدرشان مناسب است، طی نقشه‌هایی بامزه سعی می‌کنند از علایق او سر دربیاورند.

درباره‌ی کتاب جولیان، پزشک رویاها

تهیه‌ی کادوی تولد کار هیجان‌انگیز و در عین حال حساسی است. همیشه دوست داریم هدیه‌ای که به کسی می‌دهیم، به اندازه‌ی کافی دوست‌داشتنی و خاص باشد و او را هیجان‌زده کند. برای این کار لازم است بدانیم شخص مورد نظرمان چطور فکر می‌کند، چه آرزوها و رویاهایی دارد و ممکن است از چه چیزی بیشتر از همه خوشش بیاید؟ این همان مسئله‌ای است که ذهن جولیان را در کتاب جولیان، پزشک رویاها (Julian, Dream Doctor) درگیر می‌کند.

جولیان پسر کوچکی است که با پدر، مادر و برادرش، هیویی، زندگی می‌کند. پدر جولیان آدم شوخ‌طبع و بامزه‌ای است. همه را می‌خنداند و آنقدر شخصیت هیجان‌انگیزی دارد که گاهی برای خودش هم غیرقابل‌پیش‌بینی می‌شود! خانواده‌ی جولیان هر سال برای پدرش جشن تولد می‌گیرند. اما تابستان امسال، فکری تازه به ذهن جولیان رسیده. او تصمیم گرفته برای پدرش کار خارق‌العاده‌ای بکند و هدیه‌ی مخصوصی به او بدهد. هدیه‌ای که یکی از رویاهای پدر جولیان را برآورده کند. جولیان آنقدر فکر کرد تا در نهایت تصمیم گرفت مثل یک پزشک، رویاهای پدرش را رصد کند تا از راز دلش سر دربیاورد. او به کمک برادرش هیویی نقشه‌ای می‌کشد و با هم به مسیر کشف علایق پدرش قدم می‌گذارند و متوجه می‌شوند که رویاهای پدر به همان سادگی که فکر می‌کردند نیست و حتی کمی هم به نظرشان ترسناک می‌آید!

کتاب جولیان، پزشک رویاها، کتابی پرفروش به قلم ساده و صمیمی آن کامرون (Ann Cameron)، نویسنده‌ی آمریکایی است. این کتاب با زبانی طنز و فوق‌العاده زیبا، احساسات دو برادر کوچک را توصیف می‌کند که نقشه‌هایی بامزه می‌کشند تا از آرزوها و رویاهای پدرشان سردربیاورند. این دو در این مسیر حسابی شما را می‌خندانند و علاوه بر این یاد می‌گیرند چطور با ترس‌هایشان کنار بیایند و با دیگران همدلی داشته باشند.

داستان کتاب جولیان، پزشک رویاها در فضایی شاد و خانوادگی می‌گذرد و محتوایی بسیار آموزنده دارد. رابطه‌ی روزمره میان پدر و پسر در این کتاب به صورت سازنده‌ای مطرح می‌شود و ارزش‌های انسانی، مهارت‌های زندگی و احساساتی مانند ترس و غافلگیری را در کنار مفاهیمی چون خانواده و شوخی به بچه‌ها آموزش می‌دهد. تصویرسازی‌های حرفه‌ای آن استراگل (Ann Strugnell) نیز چهره‌ی جولیان و خانواده‌اش را زنده می‌کند و بر جذابیت و صمیمیت کتاب جولیان، پزشک رویاها می‌افزاید.

کتاب جولیان، پزشک رویاها، یکی از جلدهای مجموعه کتاب‌های جولیان است که توسط فرمهر منجزی به فارسی برگردانده شده و نشر کتاب چ، واحد کتاب کودک و نوجوان نشر چشمه، آن را در رده‌بندی کتاب‌های ونوشه به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های جولیان

مجموعه کتاب‌های جولیان، مجموعه‌ای پرفروش به قلم آن کامرون (Ann Cameron) است. این مجموعه، ماجراهای شیطنت‌آمیز پسری به نام جولیان و رابطه‌ی او با خانواده و دوستانش را با زبانی طنز و صمیمی بازگو می‌کند. در هر جلد از این مجموعه، با ماجرایی تازه و پرکشش از جولیان و دوست صمیمی‌اش گلوریا یا برادر کوچکترش، هیویی، روبه‌رو می‌شوید که تخیلتان را قلقک می‌دهد و شما را حسابی می‌خنداند.

توصیف‌های لطیف و شیرین از ویژگی‌های سبک نوشتاری آن کامرون به‌شمار می‌رود. گفت‌وگوهای بامزه و سرزنده نیز شخصیت‌هایی جان‌دار و دوست‌داشتنی می‌آفریند. نثر زیبای کامرون در این مجموعه کتاب‌ها با تصویرسازی‌های چشم‌نواز و لطیف آن استراگل (Ann Strugnell) همراه شده است که تمامی اتفاقات و شخصیت‌ها را پیش چشم می‌آورد و جذابیت کتاب‌ها را بیش از پیش بالا می‌برد.

در این مجموعه عواطف زیبای انسانی به تصویر کشیده شده و ارزش‌های اخلاقی پیرامون خانواده، دوستی و همدلی در کنار مفاهیمی همچون ترس، کنجکاوی و آرزوها به کودکان آموزش داده می‌شود.

از سری کتاب‌های جولیان می‌توان «جولیان کارآگاه مخفی»، «تابستان رؤیایی جولیان» و «جولیان پزشک رؤیاها» را نام برد که توسط نشر کتاب چ به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب جولیان، پزشک رویاها

  • اگر تا به حال با جولیان آشنا نشده‌اید، با این کتاب عاشقش می‌شوید. او در این کتاب سعی می‌کند از کار پدرش سر دربیاورد و هدیه‌ی مناسبی برای تولدش بگیرد. قلم آن کامرون بسیار لطیف و شیرین است و شخصیت‌ها از خلال گفت‌وگوهای ساده و کارهای جالب، زنده و جان‌دار به نظر می‌رسند. (بولتن مرکز کتاب‌های کودک)
  • جولیان و خانواده‌اش آنقدر باورپذیر و واقعی به نظر می‌رسند که کودکان با علاقه‌ی او به غافلگیر کردن پدرش همدلی پیدا می‌کنند؛ حتی با آن صحنه‌ی خنده‌دار که او هدیه‌ی وحشتناک پدرش را تحویلش می‌دهد. (School Library Journal)

کتاب جولیان، پزشک رویاها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان رده‌ی سنی 10 تا 12 سال آموزنده، سرگرم‌کننده و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب جولیان، پزشک رویاها می‌خوانیم

هر سال برای پدر جشن تولد می‌گیریم. هر سال یک هفته قبل از تولد پدرم، مادر، هیویی و من برای خرید هدیه از خانه بیرون می‌رویم. امسال هم با سال‌های پیش تفاوتی نداشت. برای خرید هدیه‌ی پدر رفتیم و یک توپ بولینگ واقعاً عالی خریدیم. آن را کادو کرده و پشت کمد پنهانش کردیم.

اما پس از مدتی شروع کردم به فکر کردن که خیلی خوب می‌شود اگر بتوانم کار خارق‌العاده‌ای برای پدر بکنم. اگر بتوانم یک میهمانی شگفت‌انگیز برایش ترتیب بدهم و علاوه‌بر توپ بولینگ، یک هدیه‌ی مخصوص هم برایش تهیه کنم؛ چیزی که همیشه در رویاهایش آن را آرزو می‌کند.

یک‌دفعه در ذهنم شروع کردم به مجسم کردن فکرهایم. می‌توانستم خودم را ببینم که جعبه‌ی اسرارآمیزی را که با روبان بزرگی بسته شده است به پدرم می‌دهم. پدر آن را باز می‌کند و می‌گوید: «وای جولیان، هیچ‌کس، هیچ‌کس نمی‌توانست فکرش را بکند! این همان چیزی است که در رؤیاهایم می‌دیدم! جولیان، تو یک نابغه‌ای! این فراموش‌نشدنی‌ترین جشن تولدی است که تا حالا داشته‌ام!»

و بعد مرا محکم در آغوش می‌گیرد و هیجان‌زده می‌شود و از زمین بلندم می‌کند.

این صحنه‌ها را چنان روشن و واضح می‌دیدم انگار همین الان دارد اتفاق می‌افتد. می‌توانستم مامان را ببینم که تعجب کرده و می‌گوید: «جولیان، از کجا می‌دانستی پدرت چه می‌خواهد؟ حتماً فکرش را خواندی!»

اما تنها چیزی که نمی‌توانستم تصورش را بکنم چیزی بود که می‌بایست داخل جعبه باشد. پدر به چه چیزی فکر می‌کرد؟ پدر چه چیزی را بیش‌تر از همه دوست داشت؟ نمی‌دانستم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جولیان، پزشک رویاها
نویسنده
مترجمفرمهر منجزی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-622-7776-02-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جولیان، پزشک رویاها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جولیان، پزشک رویاها

برای دریافت کتاب جولیان، پزشک رویاها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.