معرفی و دانلود کتاب تابستان رویایی جولیان

عکس جلد کتاب تابستان رویایی جولیان
قیمت:
۱۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تابستان رویایی جولیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تابستان رویایی جولیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تابستان رویایی جولیان

کتاب تابستان رویایی جولیان کتابی آموزنده به تألیف آن کامرون، نویسنده‌ی محبوب کودکان است. در این کتاب جولیان با دوچرخه‌ی جدید دوستش گلوریا مواجه می‌شود و به دلیل ترس از دوچرخه‌سواری سعی می‌کند از بازی با او طفره برود. این کتاب در قالب ماجرایی کودکانه به ترس در کودکان، انکار نکردن این ترس‌ها و راه مواجه شدن با آن می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب تابستان رویایی جولیان

یک تابستان درخشان بود. اولین روز بعد از تعطیلات مدرسه، جولیان روی تاب نشسته بود و با مورچه‌ها درباره‌ی یک تابستان رویایی و پر از بازی حرف می‌زد که گلوریا با دوچرخه از کنارش رد شد. جولیان او را نشناخت، چون گلوریا اصلاً دوچرخه نداشت. خیلی زود مشخص شد که خود اوست با دوچرخه‌ی جدیدش و می‌خواهد با جولیان دوچرخه‌سواری کند. اما یک مشکلی وجود داشت؛ آن هم اینکه جولیان از دوچرخه متنفر بود، فکر می‌کرد تمام دوچرخه‌های جهان حوصله‌سربر هستند و حتی از دوچرخه‌سواری می‌ترسید. جولیان به جای اینکه حرفش را صراحتاً بگوید، وانمود کرد که در تمام تابستان قرار است کار کند و برای دوچرخه‌سواری و حتی یادگیری آن، وقت ندارد. به همین ترتیب بود که او گرفتار دردسرهای زیادی شد!

کتاب تابستان رویایی جولیان (Julian's Glorious Summer)، نوشته‌ی آن کامرون (Ann Cameron) یکی دیگر از مجموعه کتاب‌های جولیان (Julian's World) است که ما را در جریان یک تابستان پرماجرای دیگر از دنیای جولیان و دوست صمیمی‌اش، گلوریا، قرار می‌دهد. همانطور که گفتیم، جولیان دوچرخه‌سواری یاد نگرفته است و از اینکه سوار دوچرخه بشود، می‌ترسد، اما گلوریا در این زمینه حسابی مهارت دارد. به این ترتیب، جولیان ترسش را از او پنهان می‌کند و برای اینکه با این ترس مواجه نشود، در تلاش است که از گلوریا فاصله بگیرد.

کتاب تابستان رویایی جولیان، طیف وسیعی از احساسات مختلف کودکان را تشریح می‌کند؛ از ترس و شجاعت تا اعتمادبه‌نفس، دروغ و اطمینان و دوستی. هسته‌ی مرکزی داستان درباره‌ی ماهیت ترس کودکان است. ترس‌های کودکان و برخورد متداولی که با این ترس‌ها می‌شود؛ یعنی انکار آن‌ها. توانایی مواجه شدن با ترس و غلبه بر ترس‌ها در کودکان از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در رشد شخصیت کودک نیز نقش پررنگی ایفا می‌کند. آن کامرون در این کتاب نشان می‌دهد جولیان و خانواده‌اش چطور هراس از دوچرخه‌سواری را پشت سر می‌گذارند و او را وارد مرحله‌ی جدیدی از ماجراجویی‌های کودکانه می‌کنند.

مانند دیگر مجلدهای مجموعه‌ی جولیان، این کتاب نیز ارزش‌های انسانی و مهارت‌های زندگی را به کودکان آموزش می‌دهد و روابط مختلفی از جمله روابط والد و فرزند، برادری و دوستی را در فضایی خانوادگی و لطیف به تصویر می‌کشد. توصیف‌های گیرای آن کامرون و زبان ساده و صمیمی او در این داستان، خلاقیت و تخیل کودکان را فعال می‌کند و نگاهشان را به محیط اطرافشان تغییر می‌دهد.

تصویرسازی‌های کتاب تابستان رویایی جولیان را دورا لدر (Dora Leder) انجام داده است. طراحی‌های او نماهایی زیبا از دنیای جولیان را پیش چشم ما می‌گذارد و احساسات مختلف جولیان و دوستش گلوریا را به خوبی به تصویر می‌کشد.

کتاب تابستان رویایی جولیان در 8 فصل نوشته شده و نشر کتاب چ آن را با ترجمه‌ی فرمهر منجزی و در رده‌بندی کتاب‌های ونوشه به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های جولیان

مجموعه کتاب‌های جولیان (Julian's World)، مجموعه‌ای پرفروش به قلم آن کامرون (Ann Cameron) است. این مجموعه، ماجراهای شیطنت‌آمیز پسری به نام جولیان و رابطه‌ی او با خانواده و دوستانش را با زبانی طنز و صمیمی بازگو می‌کند. در هر جلد از این مجموعه، با ماجرایی تازه و پرکشش از جولیان و دوست صمیمی‌اش گلوریا یا برادر کوچکترش، هیویی، روبه‌رو می‌شوید که تخیلتان را قلقک می‌دهد و شما را حسابی می‌خنداند.

توصیف‌های لطیف و شیرین از ویژگی‌های سبک نوشتاری آن کامرون به‌شمار می‌رود. گفت‌وگوهای بامزه و سرزنده نیز شخصیت‌هایی جان‌دار و دوست‌داشتنی می‌آفریند. نثر زیبای کامرون در این مجموعه کتاب‌ها با تصویرسازی‌هایی چشم‌نواز و لطیف همراه شده است که تمامی اتفاقات و شخصیت‌ها را پیش چشم مخاطب جوان خود می‌آورد و جذابیت داستان‌ها را بیش از پیش بالا می‌برد.

در این مجموعه عواطف زیبای انسانی به تصویر کشیده شده و ارزش‌های اخلاقی پیرامون خانواده، دوستی و همدلی در کنار مفاهیمی همچون ترس، کنجکاوی، اعتمادبه‌نفس و آرزوها به کودکان آموزش داده می‌شود.

از سری کتاب‌های جولیان می‌توان عناوینی همچون «جولیان، کارآگاه مخفی»، «تابستان رویایی جولیان» و «جولیان، پزشک رویاها» را نام برد که توسط نشر کتاب چ به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب تابستان رویایی جولیان

  • به عنوان یک کتاب کودک، بسیار خوش‌ساخت است. چرخش‌های ظریف و ماهرانه و دیالوگ‌های گیرایی دارد. خانواده‌ی جولیان هم بسیار دوست‌داشتنی هستند. (یادداشت نشریه Kirkus در کنفرانس کتاب سال کودکان)
  • آن کامرون با مهارت زیادی ترس‌های کودکان و تمایلشان به مخفی کردن این ترس‌ها را به تصویر می‌کشد. این مجموعه کتاب برای ترغیب بچه‌ها به مطالعه‌ی کتاب‌های چندجلدی عالی است. (School Library Journal)
  • کسانی که به دنبال کتاب‌هایی با شخصیت سیاهپوست هستند، از این کتاب غافل نمانند. (بوک‌لیست)

کتاب تابستان رویایی جولیان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان رده‌ی سنی 10 تا 12 سال آموزنده و سرگرم‌کننده خواهد بود. والدینی که قصد دارند به‌شکل غیرمستقیم مسئله‌ی ترس، اعتمادبه‌نفس و یادگیری مهارت‌های جدید را کودکانشان بیاموزند،‌ بهتر است این کتاب را برای آنان تهیه کنند.

در بخشی از کتاب تابستان رویایی جولیان می‌خوانیم

بعد از این‌که گلوریا رفت واقعاً تصمیم گرفتم کار کنم.

به طبقه‌ی بالا رفتم و مجموعه‌ی سنگ‌هایم را کنترل کردم. پیش از صبحانه متوجه شدم هیویى چند‌تا از سنگ‌هاى تیزم را برداشته و آن‌ها را زیر تشکم قایم کرده. تصمیم گرفتم ببینم آیا آن‌ها سرجایشان هستند یا نه‌ زیر تشک هیویى بودند. نوک سنگ‌ها هنوز به تیزى نوک کوه‌هاى راکى بود.

رخت‌خوابم را مرتب کردم. بعد رخت‌خوابِ هیویى را مرتب کردم و بالش‌ها را صاف کردم. اگر مامانم به خاطر مرتب کردن رخت‌خوابِ هیویى ازم تشکر کند، مى‌گویم: «اوه، مطمئنم که او هم این کار را برایم مى‌کند.»

بعد از این کار رفتم توى ایوان نشستم. هنوز فکر مى‌کردم تابستان خوبى است، اگرچه در صورتى که گلوریا دوچرخه نمى‌خرید مى‌توانست تابستان بهترى باشد، و خوشحال بودم که گلوریا به خاطر وضعیتم ناراحت است. اگر می‌رفتم خانه‌ی آن‌ها مطمئناً گلوریا دوچرخه‌سواری را کنار می‌گذاشت و با من بازى مى‌کرد. اگر از من مى‌خواست دوچرخه‌سوارى یاد بگیرم، همیشه مى‌توانستم بگویم که در خانه کار دارم و بیایم خانه. از این‌که این‌قدر باهوش بودم که توانستم به ساده‌ترین راه و خیلى سریع خودم را از این دردسر خلاص کنم، خیلى خوشحال بودم.

لبخند زدم و پاهایم را دراز کردم و از میان برگ درخت‌ها به حیاط خانه نگاه کردم.

وقتى صداى وانت پدرم را شنیدم وانمود کردم مثل ماهى در آسمان شناورم. بلند شدم و پولک‌هایم را تکاندم.

فهرست مطالب کتاب

1. چرا داستان سرهم می کنم
2. از دردسر خلاص شدم
3. پدرم با خدا حرف می زند
4. شانس آوردم
5. هر کسی کار خودش
6. آغاز شادى
7. جایزه ی واقعی ام را گرفتم
8. پرواز کردم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تابستان رویایی جولیان
نویسنده
مترجمفرمهر منجزی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-622-7776-03-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تابستان رویایی جولیان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تابستان رویایی جولیان

برای دریافت کتاب تابستان رویایی جولیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.