معرفی و دانلود کتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران: شامل سوالات تستی و نکات مهم کنکوری

عکس جلد کتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران: شامل سوالات تستی و نکات مهم کنکوری
قیمت:
۳۲۰۰۰ ۲۸,۸۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران: شامل سوالات تستی و نکات مهم کنکوری

کتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران نوشته‌ی عزت‌الله ملایی است که در نُه فصل برای کمک به حسابداران، حساب‌رسان و دانشجویان حسابداری به تحریر درآمده. این کتاب با زبانی ساده و به طور مفصل از مبانی پایه‌ای تا تخصصی‌ترین مسائل را شرح و توضیح داده است. یکی از ویژگی‌های خوب این کتاب سوالات و تست‌های انتهایی هر فصل است که باعث فهم عمیق‌ مطالب و تثبیت آن‌ها در ذهن مخاطب می‌شود.

درباره‌ی کتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران

برخلاف گذشته، در نظام آموزشی کنونی اساس آموختن و یادگیری بر پایه‌ی یادگیری فعال است؛ همان‌طور که از نام یادگیری فعال پیداست، برخلاف روش غیرفعال، دانشجویان حین آموختن یک مطلب، با پاسخگویی به سوالات مختلفی که جنبه‌های گوناگون مطلب را دربرمی‌گیرند، با موضوع درگیر شده و مطالب را به طور عمیق‌تر می‌آموزند.

کتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران نوشته‌ی عزت‌الله ملایی با زبانی ساده، شیوا و فصیح به توضیح و آموزش مسائل و مفاهیم قانونی و حرفه‌ای حسابداری و حسابرسی می‌پردازد و با ذکر تست‌ها، سوالات و نکاتی که در انتهای هر فصل قرار داده، تلاش می‌کند تا این مفاهیم را به طور دقیق به خواننده تفهیم و در ذهن او تثبیت کند.

از آن‌جایی که کتاب حسابرسی 1 در دسته‌ی کتاب‌های کمک آموزشی کنکور قرار می‌گیرد، نویسنده کوشیده تا به روشنی و با ذکر مثال‌های دقیق و در عین حال به شکلی موجز برای صرفه‌جویی در وقت دانشجویان به آموزش مطالب بپردازد.

نویسنده در این کتاب که در نُه فصل تدوین شده از پایه‌ای‌ترین مسائلی مانند «تاریخچه و نیاز به حسابرسی»، «تعریف حسابرسی»، «فلسفه‌ی وجود حسابرس»، «انواع حسابرسی» و... شروع به توضیح کرده و در ادامه به تشریح مفاهیم تخصصی و حرفه‌ای‌تری چون «کنترل‌های داخلی»، «نمونه‌گیری و آزمون‌های حسابرسی»، «گزارش‌های حسابرسی»، «کاربرگ‌های حسابرسی» و غیره می‌پردازد. یکی از نکات مثبت این کتاب که آن را از سایر کتاب‌ها در این زمینه متمایز می‌کند، این است که عزت‌الله ملایی کوشیده تا مطالب کاملا منطبق با قوانین و مسائل روز ایران بود و همین موضوع کتاب حاضر را کاملا کاربردی و مفید ساخته است.

این کتاب از سوی نشر موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیشِ رو که در زمره‌ی کتاب‌های حسابداری و آموزشی قرار می‌گیرد برای تمامی افراد مشغول در زمینه‌ی حسابداری، حسابرسی و دانشجویان حسابداری که قصد دارند در کنکورهای مربوط به این رشته‌ی تحصیلی شرکت کنند، مناسب است. همچنین مطالب این کتاب برای علاقه‌مندان به یادگیری مسائل پایه‌ی حسابداری و قوانین آن، مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران: شامل سوالات تستی و نکات مهم کنکوری می‌خوانیم

نظریه مباشرت و نظارت

براساس این نظریه مدیران مباشران سهامداران تلقی می‌شوند. مدیران عبارتند از متخصصینی که سهامداران، اداره و مدیریت وجوه خود را به آن‌ها محول نموده‌اند، در این نظریه فرض بر این است که تمامی افراد حاضر در قضیه رفتار منطقی و معقول دارند، همچنین فرض می‌شود که سرمایه‌گذاران از خطرات فریبکاری مدیران آگاهند و مدیران نیز از نگرانی سهامداران از این بابت اطلاع دارند به همین علت مدیریت شرکت علاقمند به حسابرسی صورت‌های مالی شرکت است. یکی از راه‌های آسوده خاطر کردن سرمایه‌گذاران ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده است این بدان معناست که مدیریت شرکت خود علاقمند به حسابرسی صورت‌های مالی شرکت است و اعتقاد دارد که اگر کیفیت حسابرسی مطلوب نباشد سرمایه‌گذاران به مدیریت شرکت و صحت عمل او شک می‌کنند و در نتیجه ریسک سرمایه‌گذاری خود را بالاتر ارزیابی می‌کنند، لذا حاضرند سهام شرکت را به بهای کمتر خریداری کنند. این امر موجب می‌شود که هزینه‌های تأمین مالی شرکت افزایش یابد و رشد شرکت با کندی مواجه شود، بنابر این نظریه، مدیریت خود دارای انگیزه‌های قوی جهت تأکید بر ارتقای کیفیت نظارت است و خواهان حسابرسی مستقل می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با حسابرسی
فصل دوم: آیین رفتار حرفه‌ای
فصل سوم: حرفه حسابرس مستقل و مسئولیت قانونی حسابرسان
فصل چهارم: کنترل‌های داخلی
فصل پنجم: شواهد حسابرسی
فصل ششم: کاربرگ‌های حسابرسی
فصل هفتم: نمونه‌گیری و آزمون حسابرسی
فصل هشتم: گزارش حسابرسی
فصل نهم: حسابرسی عملیاتی
واژه‌نامه انگلیسی - فارسی
منابع ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران: شامل سوالات تستی و نکات مهم کنکوری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات219
زبانفارسی
شابک978-600-124-558-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک
۳۲۰۰۰ ۲۸,۸۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران

برای دریافت کتاب حسابرسی 1: مطابق با استانداردهای حسابرسی ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.