معرفی و دانلود کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول)

عکس جلد کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول)
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول)

کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول) نوشته‌ی ترزا لیبی و لیندا ثورن طیف کاملی از رویکردهای نظری روانشناسی، روش‌شناختی و آماری را پوشش می‌دهد که بر نتایج تحقیقات انجام‌شده توسط محققان حسابداری رفتاری تکیه می‌کند. همینطور زمینه‌ای از دیدگاه‌های نظری و کاربردهای عملی این رشته را برای خواننده شرح می‌دهد که سرفصل‌های آن توسط یک گروه بین‌المللی از محققان حسابداری رفتاری، از جمله رابرت لیبی و ویلیام آر. کینی، ارائه شده است.

درباره‌ی کتاب کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول)

امروزه تحقیقات رفتاری در علوم اجتماعی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و به خوبی تثبیت شده‌اند و در دهه‌های اخیر در حوزه‌ی حسابداری نیز شاهد این تحقیقات و پژوهش‌ها هستیم. کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول) (The Routledge Companion to Behavioural Accounting Research) منبعی کامل و قابل اعتماد از دانش فعلی در این رویکرد جدید است. ترزا لیبی (Theresa Libby) و لیندا ثورن (Linda Thorne) راهنمایی را برای توسعه و اجرای پروژه‌هایی گسترده‌تر در زمینه‌ی تحقیقات مربوط به حسابداری رفتاری ارائه می‌دهند. این کتاب یک پیش‌نیاز بسیار ضروری برای دانشجویان مقطع دکتری و همچنین منبعی ارزشمند برای دیگر محققان حسابداری رفتاری است.

معرفی و دانلود کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول)

بهتر است بگوییم کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول) نه تنها دانشجویان مقطع دکتری و محققان جوان، بلکه برای کارشناسان باتجربه که نیاز به تجدید چارچوب تحقیقات خود در زمینه‌ی حسابداری رفتاری دارند نیز مفید است. ترزا لیبی استاد حسابداری ارنست و یانگ در دانشکده‌ی حسابداری کنت جی دیکسون، دانشگاه فلوریدای مرکزی و لیندا ثورن استاد حسابداری دانشکده‌ی بازرگانی شولیچ در دانشگاه یورک، با تأکید بر پارادایم پژوهش‌های عمل‌گرایانه، دستاورد بسیار مفیدی را در اختیار جامعه‌ی حسابداران گذاشته‌اند. دو نویسنده‌، کتاب پیش رو را با این هدف به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند که پژوهشگران و محققان این حوزه، به تبحر و تجربه‌ی کافی دست پیدا کنند. همانطور که بسیاری از مخاطبان مطلع هستند، پژوهش‌های رفتاری، ماهیتی بین‌رشته‌ای دارند و همین مسئله باعث می‌شود که مطالعات رفتاری از سایر پژوهش‌های مربوط به بازار سرمایه، پیچیده‌تر و حتی سخت‌تر باشند. به همین دلیل، انجام پروژه‌های باکیفیت و با بار علمی بالا، در حوزه‌ی مطالعات حسابداری رفتاری، نیازمند شناخت عمیق و کندوکاو بیشتری در روش‌شناسی پژوهش‌های رفتاری است.

ترزا لیبی و لیندا ثورن کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول) را در چهارده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند و به عناوین پیش رو پرداخته‌اند: «حسابداری و فرآیند پردازش اطلاعات انسان»، «کاربرد تئوری‌های روانشناسی اجتماعی در پژوهش حسابداری رفتاری»، «کاربرد چارچوب‌های ذینفع و مشروعیت در پژوهش حسابداری رفتاری»، «تئوری نمایندگی و کاربردهای آن در پژوهش حسابداری رفتاری»، «عملیاتی‌سازی سازه‌های نظری»، «تدوین سنجه‌های رفتاری برای سازه‌های حسابداری» و ... پرداخته‌اند. همچنین در پایان کتاب بخشی تحت‌عنوان جمع‌بندی و نتایج ارائه شده است که چکیده‌ای کوتاه از تمامی مطالب ذکرشده در کتاب به‌شمار می‌رود و می‌توان به‌عنوان بخش طلایی کتاب آن را در نظر گرفت.

انتشارات بورس کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول) را با ترجمه‌ی دکتر امید فرجی، محمد جندقی قمی و فروزان فتاحی منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول)

  • محور کلی کتاب فراتر از حوزه‌ی تحقیقات حسابداری رفتاری است. این کتاب برای هر محققی که متعهد به شواهد و دستاوردهای عملی‌ست، منبع مناسبی محسوب می‌شود. (آنا سیمپسون، مجله بین‌المللی حسابداری)
  • این کتاب تمام مبانی لازم برای یادگیری چگونگی تبدیل شدن به یک محقق رفتاری شایسته را پوشش می‌دهد. مطالعه‌ی این کتاب برای طرح مسائل تئوری، طراحی، اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل بسیار کاربردی و عالی است. این اثر کتابی کلاسیک برای همه سمینارهای دکتری در تحقیقات رفتاری خواهد بود و همچنین به‌عنوان دروازه‌ای برای آن دسته از محققانی عمل می‌کند که به‌دنبال کاوش و استفاده از روش‌های رفتاری هستند. (جف کوهن، سردبیر ارشد کالج بوستون در حسابرسی)

کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیش رو برای تمامی محققان و کارشناسانِ حسابداری رفتاری و همچنین علاقه‌مندان به این حوزه، منبعی مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول) می‌خوانیم

فصل 2: برنامه‌ریزی برای موفقیت در پژوهش توسط پاسخگویی به سه سؤال جهان‌شمول

شما احتمالاً از بینشی کلی نسبت به حسابداری برخوردار می‌باشید، مثلاً اینکه جهان حسابداری چگونه کار می‌کند، چه عواملی علت چه پدیده‌هایی می‌باشند و یا اینکه چگونه مسائل پیش آمده را باید حل نمود. اما در حوزه‌ی پژوهش حسابداری، چگونه می‌توانید دیگران -شامل مصرف‌کنندگان پژوهش و منتقدانتان (سردبیران، داوران و حریفان)- را قانع نمایید که حق با شماست؟ شما به چه شواهدی نیاز دارید که به‌طور قانع‌کننده‌ای استحکام ایده‌های شما را بیازمایند و اینکه چگونه باید آنچه را که انجام داده‌اید (و یافته‌اید)، ضرورت و اهمیتش را بیان نمایید؟

این فصل می‌تواند به شما کمک کند تا به‌عنوان یک دانشجو یا پژوهشگری تازه‌کار به‌وسیله‌ی سه پاراگراف ساختاریافته به این سؤالات پاسخ دهید. شما با استفاده از این رویکرد، متناسب با اهداف پژوهش خود، سه پاراگراف منسجم استاندارد را به‌طور کارا و اثربخش تعدیل می‌نمایید تا عناصر ضروری مطالعه‌ی شما را در بر گیرد. پاراگراف‌های مذکور به‌طور پیش‌فرض با رویکردی نسبتاً جهان‌شمول تدوین شده‌اند تا بتوانند تمامی پرسش‌های اساسی مخاطبان یک پژوهش را پاسخ دهند. با استفاده از این رویکرد، نه تنها شما به برنامه‌ای برای آنچه باید انجام دهید، دست می‌یابید، بلکه به برنامه‌ای برای انجام موفق پژوهش نیز نائل می‌گردید، زیرا به‌طور پیش‌فرض در آن تمامی ابعاد و مسائل بالقوه و اساسی مورد توجه مخاطبان پژوهش شما و چگونگی پاسخگویی موفق به آن‌ها تعبیه شده است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: کلیات
فصل 1: مقدمه
فصل 2: برنامه‌ریزی برای موفقیت در پژوهش توسط پاسخگویی به سه سؤال جهان‌شمول
ضمیمه: دو آزمایش فکری و یک قالب ارائه جایگزین
فصل 3: حسابداری و فرآیند پردازش اطلاعات انسان
بخش دوم: جنبه‌های نظری به‌کار رفته در پژوهش حسابداری رفتاری (رابطه‌ی 1)
فصل 4: درک و بهبود قضاوت و تصمیم‌گیری در حسابداری
ضمیمه: واژه‌نامه
فصل 5: کاربرد تئوری‌های روانشناسی اجتماعی در پژوهش حسابداری رفتاری
فصل 6: کاربرد چارچوب‌های نظری آیین رفتار، اخلاقیات و فلسفه در پژوهش حسابداری رفتاری
فصل 7: کاربرد چارچوب‌های ذینفع و مشروعیت در پژوهش حسابداری رفتاری
فصل 8: تئوری نمایندگی و کاربردهای آن در پژوهش حسابداری رفتاری
بخش سوم: عملیاتی‌سازی سازه‌های نظری (مفهومی)
فصل 9: تدوین سنجه‌های رفتاری برای سازه‌های حسابداری
فصل 10: بررسی‌های دستکاری و توجه در پژوهش حسابداری رفتاری
فصل 11: مقبولیت اجتماعی در پژوهش حسابداری رفتاری
بخش چهارم: گزینش‌های طرح مطالعه (رابطه‌ی 4 الف)
فصل 12: «رفتن به فرای آزمایشگاه»
فصل 13: حداکثرسازی دانش‌افزایی در آزمایش‌های به سبک قضاوت و تصمیم‌گیری در حسابداری
فصل 14: اقتصاد آزمایشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول)
نویسنده،
مترجمامید فرجی، محمد جندقی قمی، فروزان فتاحی
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات450
زبانفارسی
شابک978-622-6868-68-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول)

برای دریافت کتاب پژوهش‌های حسابداری رفتاری (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.