معرفی و دانلود کتاب مبانی مالی

عکس جلد کتاب مبانی مالی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی مالی

کتاب مبانی مالی، از مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای انتشارات هاروارد بیزینس ریویو، می‌کوشد مفاهیم بنیادین حوزه‌ی مالی را به شکلی مختصر و مفید توضیح دهد و خواننده را با اصطلاحات تخصصی آن آشنا سازد. این کتاب کوتاه شیوه‌ی بررسی اظهارنامه‌های مالی، ارزیابی عملکرد مالی، و تحلیل هزینه و سود را آموزش می‌دهد و عواملی را که در تخصیص بودجه تأثیرگذار هستند، نام می‌برد.

درباره‌ی کتاب مبانی مالی

هر مدیر در سازمانش با مسائل مالی مختلفی مواجه بوده و ناچار است به نحوی، به همه‌ی آن‌ها رسیدگی کند. حتی اگر مدیر تخصصی در این زمینه‌ نداشته باشد، باید درکی ابتدایی از پول و سرمایه داشته باشد تا بتواند بر اوضاع تسلط پیدا کند. برای خیلی از مدیران و یا حتی کارمندان، موضوعات مالی کمی ترسناک هستند. اما این ترس بیشتر از اینکه به خاطر پیچیدگی باشد، ناشی از ابهام و ندانستن است. وقتی با اظهارنامه آشنا نباشیم یا تجزیه‌ و تحلیل سود و زیان را ندانیم، طبیعتاً بسیار پیچیده به نظر می‌رسند. گرچه مفاهیم مالی ساده و پیش‌پاافتاده هم نیستند، اما تا حد زیادی قابل‌درک خواهند بود و هر کسی در سازمان، از جمله مدیر می‌تواند اصول ابتدایی آن را فرابگیرد. کتاب مبانی مالی (Finance Basics) انتشارات هاروارد بیزینس ریویو، چکیده‌ی مفاهیم بنیادین مالی و اصطلاحات تخصصی این حوزه را شرح می‌دهد. این کتاب کوچک به خواننده می‌آموزد که چطور اظهارنامه‌ها را بررسی نماید، مسائل مالی را آنالیز کند و به‌طورکلی، عملکرد مالی شرکت را مورد ارزیابی قرار دهد.

مسائل مالی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های سازمان‌ها محسوب می‌شوند. حیات و دوام شرکت به این مفهوم وابسته است و بدون آن امکان ادامه‌ی کار وجود نخواهد داشت. ما به‌عنوان مدیر شرکت دائماً با موضوعات مالی سروکار داریم: چه میزان سرمایه جذب کنیم؟ در طول سال چقدر سود یا تا چه حد ضرر کرده‌ایم؟ میزان بدهی‌ها چقدر است؟ بودجه‌ی شرکت را چطور تعیین کنیم؟ گرچه محاسبه و تعیین بسیاری از آن‌ها بر عهده‌ی مدیر نیست و متخصصین دیگر این وظایف را بر عهده دارند، اما یک مدیر باید این‌ها را درک کند. باید بداند که هرکدام چه مفهومی دارند و از چه طریقی محاسبه می‌شوند. کتاب مبانی مالی با مرور اصول این رشته به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید هزینه و سود را اندازه بگیرید، بودجه‌بندی سازمانتان را به بهترین شکل انجام دهید، از سلامت مالی شرکت مطمئن باشید و بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید.

انتشارات هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) مجموعه‌ای از کتاب‌های کوچک مدیریتی را گردآوری کرده که به نام مدیر 20 دقیقه‌ای معروف هستند. این نشر در هر یک از این کتاب‌ها به یکی از جنبه‌های بااهمیت علم مدیریت پرداخته و آن‌ها را مرور می‌کند. یکی از کتاب‌هایی که این مجموعه در رابطه با مسائل مالی تدوین کرده، کتاب مبانی مالی است: در فصل اول کتاب حاضر دلایل اهمیت مسائل مالی مطرح شده و توضیح داده می‌شود که چرا باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید. در بخش بعدی سه اظهارنامه‌ی مهمی که هر مدیری باید با آن‌ها آشنا باشند تشریح می‌شود و می‌آموزید که چطور آن‌ها را بررسی کنید. فصل سوم به بررسی سلامت مالی شرکت اختصاص دارد و راهکارهایی در اختیارتان می‌گذارد که این مسئله را بسنجید. فصل بعدی درمورد تخصیص بودجه و درک الزامات آن است. در ادامه نیز شیوه‌ی محاسبه‌ی بازدهی سرمایه‌گذاری آموزش داده می‌شود.

کتاب مبانی مالی با ارائه‌ی مثال و تمرین کمک می‌کند درک کاملی از مفاهیم اصلی مالی پیدا کنید. این اثر را نرگس شفیعی ترجمه و نشر آموخته منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای

«مدیر 20 دقیقه‌ای» (HBR 20-Minute Manager Series)، مجموعه‌ای مختصر، مفید و کاربردی است که می‌کوشد جنبه‌های ضروری و اصلی مدیریت را به صورتی فشرده مرور کند. این سری کتاب‌ها را انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر کرده و تاکنون این کتاب‌ها را به چاپ رسانده: «تدوین طرح کسب و کار»، «کارسپاری»، «مبانی مالی»، «به انجام رساندن کارها»، «بازخورد‌ اثربخش»، «گروه‌های خلاق»، «مدیریت پروژه‌ها»، «مدیریت زمان»، «مدیرمداری»، «بررسی عملکردها»، «ارائه» و «برگزاری جلسات».

در نکوداشت کتاب مبانی مالی

  • مقدمه‌ای ایده‌آل و مناسب برای خوانندگان عام و غیرمتخصصی که می‌خواهند با اصول مدیریت مالی و تصمیم‌گیری آشنا شوند و آن‌ها را به کار گیرند. (Midwest Book Review)

کتاب مبانی مالی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث مالی علاقه دارید و می‌خواهید با اصول بنیادین این حوزه آشنا شوید، مطالعه‌ی کتاب مبانی مالی به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مبانی مالی می‌خوانیم

اظهارنامه‌ی گردش نقدینگی تصویر کوچکی از حساب جاری شرکت به شما می‌دهد. این اظهارنامه نیز مانند یک اظهارنامه‌ی بانکی نشان می‌دهد که در ابتدا و انتهای یک دوره‌ی مشخص، چه میزان وجه نقد در اختیار شرکت بوده است. همچنین نشان می‌دهد وجوه نقد از کجا حاصل شده و شرکت آن را چگونه صرف کرده است.

اگر شما برای شرکت بزرگی کار می‌کنید، تغییراتی که در جریان نقدینگی رخ می‌دهد احتمالاً تأثیری بر کار روزانه‌تان ندارد. اما بهتر است آخرین اطلاعات مربوط به اظهارنامه‌ی گردش نقدینگی و برآوردها را داشته باشید، زیرا ممکن است این‌ اطلاعات هنگامی که بودجه‌ی خود را برای سال آینده آماده می‌کنید اهمیت خود را نشان دهند. اگر نقدینگی محدود باشد، احتمالاً از شما خواسته خواهد شد مخارج محتاطانه‌ای داشته باشید. اما اگر نقدینگی زیادی موجود باشد، ممکن است فرصت پیدا کنید سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام دهید. بی‌تردید این مسأله درباره‌ی شرکت‌های کوچک که اغلب نقدینگی بسیار محدودی دارند نیز صدق می‌کند. حتی در شرکت‌های سودآور نیز گاهی مالکان مطمئن نیستند که آیا قادر به پرداخت حقوق افراد هستند یا خیر.

اظهارنامه‌ی گردش نقدینگی نشان می‌دهد که عملکرد شرکت شما در تبدیل سود به وجه نقد چگونه است، و همین توانایی است که در نهایت به یک کسب‌وکار امکان می‌دهد بدهی‌های خود را پرداخت کند. در شکل 3 با عنوان «‌اظهارنامه‌ی گردش نقدینگی شرکت تولیدکننده‌ی کلاه‌آویز در سال منتهی به 31 دسامبر 2013» می‌بینیم که افزایش خالص وجوه نقد شرکت در سال 2013، 166000 دلار بوده است. توجه کنید که این مقدار با سود خالص یکسان نیست، و مقدار سود خالص 347500 دلار است که در اظهارنامه‌ی درآمد نشان داده شد. اظهارنامه‌ی درآمد شامل استهلاک و موارد دیگری است که وجه نقدی در آن‌ها وجود ندارد. این اظهارنامه، عایدی و هزینه‌ها را وقتی شرکت متحمل آن‌ها می‌شود ثبت می‌کند و نه زمانی که وجه نقدی جابه‌جا می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای
مقدمه
1. چرا باید با امور مالی آشنا باشید؟
2. تسلط بر سه اظهارنامه‌ی مالی مهم
3. استفاده از اظهارنامه‌ها برای سنجش سلامت مالی
4. تدوین بودجه
5. محاسبه‌ی بازده سرمایه‌گذاری
6. پیگیری عملکرد
7. خود را بیازمایید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی مالی
نویسنده
مترجمنرگس شفیعی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-8237-07-5
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی مالی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی مالی

برای دریافت کتاب مبانی مالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.