معرفی و دانلود کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی

عکس جلد کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی

کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی نوشته‌ی محمدرضا سلطانی زرندی به بررسی حوادث و خطاهای جبران‌ناپذیر در پزشکی و واکاوی تفاوت آن با «خطاهای پزشکی» پرداخته است. مصداق‌های عینی و معیارهای خطاهای جبران‌ناپذیر، تحلیل ریشه‌ای این وقایع، فرایند ارزیابی خطر، هشدارهای مربوط به این نوع از خطاها و علل وقوع این خطاها از دیگر مواردی‌ست که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

درباره‌ی کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی

محمدرضا سلطانی زرندی، نویسنده‌ی کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی، از دل پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد خود و با توجه به مصادیق عینی که به عنوان یک پرستار، در محیط کاری خود طی سالیان مشاهده کرده، مطالب این کتاب ارزشمند را گردآوری نموده است.

امروزه ایمنی بیماران از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اصول مربوط به مراکز بهداشتی و درمانی است. کشورهای در حال توسعه نیز باید در راستای بهبود مراقبت از بیمار، مرور منظم فرایندهای بالینی و مطابقت آن با استانداردهای جهانی گام برداشته و نسبت به ایمنی بیمار متعهد شوند. اهمیت کیفیت خدمات به بیماران، در مراکز درمانی که با تعداد بالای مراجعین سر و کار دارند، به سرعت در حال افزایش است و چنانچه کیفیت خدمات پایین باشد، بالاترین میزان سرمایه‌گذاری نیز بی‌فایده خواهد بود.

در کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی می‌خوانیم که بیمارستان‌ها به عنوان بخش بسیار مهمی از سیستم بهداشتی و درمانی، نقش مراقبتی، تشخیص و درمانی را بر عهده دارند و استانداردهای بیمارستانی باید در راستای ایمنی هر چه بیشتر برای بیماران باشد. همواره کیفیت خدمات یک بیمارستان از بعدهای متفاوتی نظیر ایمنی، قابلیت پذیرش و قابلیت اطمینان مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد. شماره‌بندی و ذکر موردیِ هشدارها، علل وقوع خطاها و انواع خطاها در کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی، آن را تبدیل به راهنمای کامل و جامعی برای آن دسته از اعضای کادر درمان کرده است که برای کیفیت عملکرد خود در بیمارستان‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

در بخشی از کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی، تعریفی از ایمنی بیمار ارائه شده که بسیار کاربردی است. ایمنی بیمار، به آن دسته از اعمالی گفته می‌شود که ریسک وقوع وقایع نامطلوب مربوط به مواجهه با خدمات پزشکی را پایین می‌آورد. مواردی چون آموزش بیمار، مراقبت تغذیه‌ای، مراقبت جراحی، مصرف داروها، توانبخشی و... همگی از موارد مربوط به ایمنی بیماران هستند. کادر درمان در هر یک از مراکز بهداشتی و درمانی موظف به اجرای هر چه بهتر این موارد می‌باشند.

کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه عضوی از کادر درمان و یا دانشجوی یکی از رشته‌های پزشکی یا پیراپزشکی هستید، خواندن این کتاب نسبتاً کوتاه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی می‌خوانیم

طبق تعریف، خطای پزشکی عبارت است از هرگونه اشتباهی که درمانگر (پزشک، پرستار، ماما و...) در ارائۀ خدمات درمانی به بیماران مرتکب شود و از آن جا که خطای پزشکی مستقیماً بر روی ایمنی بیمار تأثیرگذار است اغلب به عنوان شاخصی برای تعیین ایمنی بیمار در نظر گرفته می‌شود. در بسیاری از سازمان‌های ارائه‌دهندۀ خدمات سلامت، پرستاران بزرگ‌ترین گروه کاری بوده و نقش اصلی در عملکرد سازمان‌های بهداشتی را دارند. پرستاری شغلی است که ارتباط نزدیکی با مردم دارد و در برابر جان انسان‌ها پاسخگوست. طبیعت پیچیده‌ی این شغل منجر به مشکلات حرفه‌ای خاصی می‌شود که نیاز به وجود افرادی با توانایی عملکرد رفتاری بالا دارد. در پزشکی بنا بر ماهیت عدم قطعیت یافته‌ها و نقش عوامل انسانی در تصمیم‌گیری، بروز خطا تا حدودی غیرقابل اجتناب است. دسته‌ای از خطاها قبل از ایجاد صدمه یا اختلال در روند درمانی تشخیص داده شده و کنترل می‌شوند. اما بخش دیگری از خطاها پس از بروز صدمه تشخیص داده می‌شوند که خود به دو نوع خطاهای مینور که عوارض خفیف قابل کنترل دارند و ماژور که عوارض جدی یا مرگ را به دنبال دارند، تقسیم می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مولف
مقدمه
حوادث جبران ناپذیر
ایمنی بیمار
خطای پزشکی
کمیسیون مشترک
مصادیق و معیارهای خطای جبران‌ناپذیر
برخی از مثال‌هایی که از نظر کمیسیون مشترک و بر اساس تعاریف پیشین به عنوان خطای جبران‌ناپذیر تلقی نمی‌شوند
تحلیل ریشه‌ای وقایع (RCA)
مراحل اجرای تحلیل ریشه‌ای وقایع در پاسخ به یک خطای جبران‌ناپذیر
فرایند ارزیابی خطر در مدیریت خطاهای جبران‌ناپذیر
هشدار خطاهای جبران‌ناپذیر
هشدار شمارۀ 54: استفادۀ ایمن از فناوری اطلاعات سلامت
هشدار شمارۀ 53: مدیریت خطر در طی انتقال به سوی استانداردهای اتصال لوله‌ای جدید ISO
هشدار شمارۀ 52: پیشگیری از عفونت ناشی از استفادۀ نادرست از ویال‌های دارویی
هشدار شمارۀ 51: جلوگیری از جاماندن ناخواسته اشیاء خارجی (URFO)
هشدار شمارۀ 50: ایمنی آلارم دستگاههای پزشکی در بیمارستان‌ها
هشدار شمارۀ 49: استفادۀ ایمن از مخدرها در بیمارستان
هشدار شمارۀ 48: خستگی کارکنان مراقبت سلامت و ایمنی بیمار
هشدار شمارۀ 47: خطرات تابش ناشی از تصویربرداری تشخیصی
هشدار شمارۀ 46: گزارش پیگیری در خصوص پیشگیری از خودکشی با تاکید بر واحدهای داخلی / جراحی و اورژانس‌ها
هشدار شمارۀ 45: پیشگیری از خشونت در مراکز مراقبت سلامت
هشدار شمارۀ 44: پیشگیری از مرگ مادران
علل خطاهای جبران‌ناپذیر از دیدگاه کمیسیون مشترک
منابع
از این نویسنده منتشر گردیده است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی
نویسنده
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات54
زبانفارسی
شابک978-964-399-722-9
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی

برای دریافت کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.