معرفی و دانلود کتاب نوروآناتومی

عکس جلد کتاب نوروآناتومی
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوروآناتومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوروآناتومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوروآناتومی

کتاب نوروآناتومی منبعی سودمند در باب سیستم عصبی انسان و آناتومی بدن است. ای. آر. کراسمن و دیوید نیری با تکیه بر علم عصب‌شناسی، ساختار سیستم عصبی انسان را موشکافی می‌کنند و ضمن ارائه‌ی دانش پایه‌ی پزشکی، مطالعه‌ای بالینی برای تشخیص محل ضایعه در سیستم عصبی و سبب‌شناسی بیماری به دست می‌دهند.

درباره‌ی کتاب نوروآناتومی

نوروآناتومی علم مطالعه‌ی ساختار دستگاه عصبی انسان است. در این علمْ هماهنگی شگفت‌انگیز ساختارهای بدن اعم از عضلات، استخوان‌ها، عروق و اعصاب به نمایش گذاشته می‌شود. نوروآناتومی تأثیر متقابل سیستم عصبی و سایر ارگان‌ها را به دقت بررسی می‌کند. ای. آر. کراسمن (Alan R. Crossman) و دیوید نیری (David Neary) در کتاب نوروآناتومی (Neuroanatomy) مباحث گسترده‌ای را پیرامون سیستم عصبی محیطی، سیستم عصبی مرکزی، سیستم عصبی خودکار و خون‌رسانی و عملکرد آن‌ها مورد توجه قرار می‌دهند.

نویسندگان در فصل اول به‌طور مفصل به معرفی سیستم عصبی و اجزا و سازمان‌بندی آن می‌پردازند، همچنین راه‌های حسی اصلی و راه‌های حرکتی اصلی را موشکافی می‌کنند و به سبب‌شناسی بیماری نورولوژیک دست می‌زنند. طبق تعریف کتاب نوروآناتومی، سیستم عصبی در انسان، تشکیلاتی پیچیده و مستعد برای دستیابی به روند تکامل است. سیستم عصبی اغلب به وسیله‌ی ناهنجاری‌های ارثی و یا تکاملی، روندهای بیماری‌زا و آسیب‌های ناشی از ضربات (تروما) مورد آسیب قرار می‌گیرد. پیشگیری تشخیص و درمان اختلالات نورولوژیکی دارای اهمیت و اعتبار اقتصادی بسیار زیادی است. درک نوروآناتومی و ارتباطات آن با عملکردهای صحیح و یا نادرست سیستم عصبی برای انجام بهینه‌ی کارآزمایی‌های بالینی مربوط به علوم اعصاب، همواره به‌عنوان یکی از اصول مطرح بوده است. ای. آر. کراسمن و دیوید نیری سپس نورون‌ها را به‌عنوان واحد ساختمانی و عملکردی سیستم عصبی مورد مطالعه قرار می‌دهند. آناتومی طناب نخاعی و آناتومی مغز از دیگر مباحث مطرح‌شده در فصل اول هستند.

معرفی و دانلود کتاب نوروآناتومی

فصل دوم کتاب نوروآناتومی منحصراً به سلول‌های سیستم عصبی اختصاص دارد؛ نورون‌ها، نوروترانس‌میترها، نوروگلیا، آستروسایت‌ها، اولیگودندروگلیا و میکروگلیا. اگر تا پیش از شروع فصل دوم، کتاب نوروآناتومی برای عموم مردم جذاب می‌نمود، این فصل جامعه‌ی آماریِ کمتری را هدف قرار می‌گیرد. به همین ترتیب، فصول سوم تا چهارم سیستم عصبی محیطی، سیستم عصبی مرکزی و سیستم عصبی خودکار را مورد بررسی قرار می‌دهند.

ای. آر. کراسمن و دیوید نیری مباحث زیادی را در کتاب نوروآناتومی پوشش می‌دهند. آن‌ها در فصول پایانی، ساختار مخچه، تالاموس، نیمکره‌ی مغزی و قشر مغز، جسم مخطط، سیستم بینایی، هیپوتالاموس، سیستم لیمبیک و سیستم بویایی را واکاوی می‌کنند. نویسندگان پس از طرح مباحث پایه‌ی پزشکی در بخش عمده‌ی کتاب، در پایانْ مطالعه‌ای بالینی ارائه می‌دهند که مروری است بر آنچه مخاطب در طول خواندن کتاب فراگرفته.

ای. آر. کراسمن و دیوید نیری با ترکیب دانش نوروآناتومی با مهارت‌های عملی کارآزمایی‌های بالینی، به تشخیص محل ضایعه در سیستم عصبی و در نهایت پی بردن به علت بیماری کمک می‌کنند. برای اینکه روند تشخیص برای مخاطب ساده‌تر شود، شماری از تکالیف مبتنی بر مسأله - راه حل ارائه گردیده است.

انتشارات بشری برای اولین بار اقدام به چاپ این کتاب کرده است. روح‌الله گازر و سید احمد حسن‌زاده مترجمان اثر حاضر هستند.

کتاب نوروآناتومی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان پزشکی و پرستاری و هرکس که به‌نحوی با علوم پزشکی سروکار دارد، از این کتاب سود خواهند برد.

(این کتاب حجمی بیش از 20 مگابایت دارد. لطفاً پیش از خرید،‌ نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش تصویر در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب نوروآناتومی می‌خوانیم

نقاطی چند در حد فاصل بین بصل‌النخاع و تالاموس قرار دارند که در آن‌ها احتمالاً آکسون‌ها با یکدیگر سیناپس می‌کنند (البته نه همگی این فیبرها). از هسته‌ی حلزونی، نورون‌های ثانویه‌ی صعودی به سمت پل مغزی می‌روند، برخی از آن‌ها به سمت مقابل و به منطقه‌ای در تگمنتوم پلی، موسوم به جسم تراپزوئید (Trapezoid body) رهسپار می‌گردند. در این سطح، بعضی از فیبرها احتمالاً در هسته‌های زیتونی فوقانی خاتمه می‌یابند. این هسته‌ها، محل پیدایش و شروع فیبرهای دهلیزی – حلزونی بوده، به اندام کرتی ختم می‌شود. این فیبرها عملکرد مهاری داشته و تعدیل انتقال اطلاعات شنوایی گسیل شده از مسیر عصب حلزونی را حفظ می‌کنند. از هسته‌های حلزونی فوقانی، فیبرهای صعودی شامل لمنیسکوس خارجی، از سراسر منطقه‌ی تگمنتوم در پل مغزی عبور کرده و به کولیکولوس تحتانی در مغز میانی ختم می‌شوند. بعضی از آکسون‌های موجود در لمنیسکوس خارجی به هسته‌ی پلی کوچکی، موسوم به هسته‌ی لمنیسکوس خارجی ختم می‌گردند. تصور می‌گردد که هسته‌ی زیتونی فوقانی و هسته‌ی لمنیسکوس خارجی ارتباطاتی رفلکسی با نورون‌های حرکتی هسته‌ی حرکتی عصب صورتی و عصب سه‌قلو (تری‌ژمینال) ایجاد می‌کنند که واسطه‌ی انقباض عضلات تنسورتمپانی و استاپدیوس را در پاسخ به صداها بلند است.

کولیکولوس تحتانی به نوبت آکسون‌هایی را به سوی هسته‌ی زانویی داخلی تالاموس گسیل می‌دارد. مرحله‌ی آخر در مسیر شنوایی صعودی، شامل آکسون‌هایی است که از هسته‌ی زانویی داخلی شروع شده و پس از عبور از کپسول داخلی به سمت قشر شنوایی اولیه واقع در لوب تمپورال روانه می‌گردند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی و مروری بر سیستم عصبی
فصل دوم: سلول‌های سیستم عصبی
فصل سوم: سیستم عصبی محیطی
فصل چهارم: سیستم عصبی خودکار
فصل پنجم: پوشش‌های سیستم عصبی مرکزی
فصل ششم: سیستم بطنی و مایع مغزی –نخاعی
فصل هفتم: خون‌رسانی سیستم عصبی مرکزی
فصل هشتم: طناب نخاعی
فصل نهم: ساقه‌ی مغز
فصل دهم: اعصاب مغزی و هسته‌های اعصاب مغزی
فصل یازدهم: مخچه
فصل دوازدهم: تالاموس
فصل سیزدهم: نیمکره‌‌ی مغزی و قشر مغز
فصل چهاردهم: جسم مخطط
فصل پانزدهم: سیستم بینایی
فصل شانزدهم: هیپوتالاموس، سیستم لیمبیک و سیستم بویایی
فصل هفدهم: مسائل – راه حل‌ها
فهرست لغات
واژه‌یاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوروآناتومی
نویسنده،
مترجمسید احمد حسین زاده، روح الله گازر
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات337
زبانفارسی
شابک978-964-399-236-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نوروآناتومی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نوروآناتومی

برای دریافت کتاب نوروآناتومی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.