معرفی و دانلود کتاب خاطرات یک ساحر

عکس جلد کتاب خاطرات یک ساحر
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک ساحر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک ساحر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات یک ساحر

کتاب خاطرات یک ساحر شرح سفری خودشناسانه و ماجراجویانه است که پائولو کوئیلو به‌عنوان شخصیت محوری قدم در مسیر آن می‌گذارد. او ابتدا برای یافتن شمشیری مأموریت می‌یابد تا جاده‌ی مقدس سانتیاگو را بپیماید و پس از چندی، با آزمایش‌های گوناگونی روبه‌رو می‌شود که ابعاد فلسفی و معنوی وجودش را وسعت می‌بخشند. در این سفر، راهنمایی به نام پترس او را همراهی می‌کند.

درباره‌ی کتاب خاطرات یک ساحر

پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) در داستان گیرای کتاب خاطرات یک ساحر (The Pilgrimage)، سفری را در جست‌وجوی خودشناسی و معنویت به تصویر می‌کشد. او با هدایت شخصیت اصلی داستانش در مسیری مملو از آزمایش‌های الهی، شخصیت را وارد مسیر کشف و شهودی بی‌پایان می‌کند. کوئیلو با قرار دادن فردی راهنما به نام پترس، درس‌ها و آموزه‌های مورد نظرش را به شخصیت اصلی که خود پائولوست، انتقال می‌دهد. پترس به پائولو نشان می‌دهد چطور تصمیم‌های ساده نتایج متفاوتی را رقم می‌زند. او برای انتقال هر مفهومی تمرین‌های مراقبه‌ای ویژه‌ای را به پائولو می‌آموزد.

معرفی و دانلود کتاب خاطرات یک ساحر

جاده‌ی سانتیاگو، نزد مسیحیان ذاتی مقدس دارد؛ چراکه ورود به این جاده و پشت‌سر گذاشتن امتحان‌ها و آزمون‌های آن، راه را برای کسب قدرت‌های جادویی باز می‌کند. گویی انسانی که از جاده‌ی سانتیاگو گذر کرده باشد، دیگر یک انسان معمولی نیست، بلکه کسی است که یک پله به معنویت و خودشناسی نزدیک‌تر شده است. پائولو کوئیلو مخاطبان را با خود در جاده‌ی سانتیاگو همراه می‌سازد تا آن‌ها نیز مراحل عرفان را از سر بگذرانند. پائولو در مسیر این سفر با شخصی به نام پتروس آشنا می‌شود؛ کسی که از این پس در این سفر همراه او می‌شود. هرچند هدف این مسیر، خودشناسی است، اما داستانی هیجان‌انگیز را نیز رقم می‌زند.

پائولو سفرش را به هدف یافتن شمشیری آغاز می‌کند، اما در مسیر با شگفتی‌های خوب و بد زیادی مواجه می‌شود. او حتی شیطان را ملاقات می‌کند! پائولو در پایان، دیگر آن پائولوی سابق نیست، حالا او تجربیات عرفانی زیادی را از سر گذرانده و نگاهش به زندگی فلسفی‌تر شده. بزرگ‌ترین درسی که او گرفته این است که می‌تواند ماهیت حقیقت را از طریق زیبایی و سادگی درک کند. حالا مخاطبان نیز به اندازه‌ی پائولو دریافته‌اند که اتفاقات خارق‌العاده‌ای در بطن زندگی عادی و روزمره‌ی انسان جا دارد.

پائولو کوئیلو کتاب خاطرات یک ساحر را نیز مانند دیگر آثارش با الهام از زندگی شخصی خود نوشته و همین موضوع موجب صمیمیت و نزدیکی مخاطبان با داستان شده است. او از مسیر شخصی‌اش سخن می‌گوید و هرآنچه را لازم است با خوانندگانش به اشتراک می‌گذارد. کتاب خاطرات یک ساحر که از بسیاری جهات به رمان کیمیاگر شباهت دارد، راه را برای این رمان پرفروش هموار کرده است. گویی یک ایدئولوژی در قالب دو داستان متفاوت نوشته شده.

این رمان توسط نشر داهی با همکاری گروه انتشاراتی مجید به بازار کتاب عرضه شده و بهناز سلطانیه آن را به فارسی برگردانده است.‌

نکوداشت‌های کتاب خاطرات یک ساحر

  • کتاب‌های پائولو کوئیلو تأثیر مثبتی بر زندگی میلیون‌ها نفر داشته است. (تایمز)
  • آثار پائولو کوئیلو شاعرانه و سرشار از پیام‌های امیدبخشی است که لبخند بر لبانمان می‌آورند. (دیلی اکسپرس)
  • کلیدهای خودشناسی را می‌توان در تعلیق و هیجان سفر شخصیت اصلی جست‌و‌جو کرد. (Body Mind Spirit)
  • کتاب خاطرات یک ساحر جست‌وجویی عمیق را برای رسیدن به بینشی عظیم آغاز می‌کند. (دن میلمن)

کتاب خاطرات یک ساحر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن رمان‌های فلسفی و عرفانی علاقه‌مند هستید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب خاطرات یک ساحر می‌خوانیم

به شهر متروکه‌ی فون سِبادُن نگاه کردم. شاید همه‌ی آن انسان‌ها به‌صورت دسته‌جمعی به این نتیجه رسیده بودند که باید تغییر کنند. از پترس پرسیدم آیا از روی قصد این مکان را انتخاب کرده است تا بتواند به‌راحتی مطالب را به من انتقال دهد. پترس پاسخ داد: «من نمی‌دانم اینجا چه اتفاقی افتاده. مردم اغلب وقت‌ها مجبور می‌شوند تغییراتی را بپذیرند که سرنوشت به آن‌ها تحمیل می‌کند، اما منظورِ من این نیست. من از عمل ارادی و از روی اختیار حرف می‌زنم، تمایل به چیز مشخصی و جنگیدن ضد هر چیزی که در زندگیِ روزمره مطلوب نباشد. ما در مسیرِ زندگی اغلب با مسائلی برخورد می‌کنیم که حل‌وفصل‌ کردن آن‌ها مشکل است مثلاً اینکه بخواهیم از آبشار طوری بگذریم که داخلش سقوط نکنیم؛ بنابراین در چنین مواقعی تو باید به تخیلِ خلاق اجازه بدهی کار خودش را بکند. درمورد تو گذر از آبشار موضوعِ مرگ و زندگی بود و برای بررسیِ جوانب مختلف فرصتی وجود نداشت. عشق الهی بهترین راهِ ممکن را به تو نشان داد. اما در زندگی مشکلاتی وجود دارد که ما را سر دوراهی قرار می‌دهد و ناچار می‌شویم یکی از دو راه را انتخاب کنیم، منظورم مشکلات و مسئله‌های روزمره است؛ برای مثال تصمیم‌گیری‌های شغلی، قطع‌کردن یک رابطه یا یک تعهد اجتماعی.

هرکدام از این تصمیمات کوچک عمرمان می‌تواند انتخابی بینِ مرگ و زندگی باشد. صبحی که برای رفتن به سرِ کار از خانه‌ات بیرون می‌آیی، ممکن است وسیله‌ی نقلیه‌ای را انتخاب کنی که یا صحیح و سالم تو را به مقصدت برساند و از آن پیاده شوی یا وسیله‌ی دیگری را انتخاب کنی که تصادف کند و همه‌ی سرنشین‌هایش را به کشتن بدهد. این نمونه‌ی اساسی است که نشان می‌دهد چطور تصمیم ساده‌ای می‌تواند برای تمامِ عمر روی زندگی شخص تأثیرگذار باشد.»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی مؤلف
پیش‌گفتار
ورود
سن ژان پیه دو پور
تمرین دانه
خالق و مخلوق
تمرین سرعت
بی‌رحمی
تمرین بی‌رحمی
فرستاده
مراسمِ فرستاده
عشق
برانگیختن شهود (تمرین آب)
جشن عروسی
اشتیاق
تمرین کره‌ی آبیِ نیلگون
مرگ
تمرین زنده‌به‌گور شدن
رذایل فردی
پیروزی
تمرینِ تنفّس رام
جنون
تمرین سایه‌ها
فرمان و اطاعت
تمرین گوش‌ دادن
سنّت
تمرین رقص
اِل سِوریرو
گفتارِ آخر: سانتیاگو دِ کمپوستلا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات یک ساحر
نویسنده
مترجمبهناز سلطانیه
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-90137-6-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خاطرات یک ساحر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات یک ساحر

برای دریافت کتاب خاطرات یک ساحر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.